Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Magyarország tömegközlekedését...

Magyarország tömegközlekedését miért nem a vasútra alapozzák?

Figyelt kérdés

Én "autófétises" vagyok, de a vonatokat, vonatozni nagyon szeretek.

Sajnos nálunk nem jó a menetrend,lassú a pálya, így nem tudom használni munkába járáshoz.


Busz meg repülő, majdnem egykutya.Kényelmetlen konzervdoboz mindegyik egy magasabb ember számára.

Repülőn az első osztály meg nem átlagemberek pénztárcájának való.

Buszon alig tudsz mozdulni, hogyha melléd ül valaki, pedig nem vagyok széles, mint egy autópálya.


Vonaton meg valahogy, szabadnak érzem magam, tágas tér, alig rázkódik, lehet nyújtózkodni, vetkőzni...stb.

A légkondi, fűtés is rendesen megy benne.Nem, mint a buszoknál.Szóval, szerintem a vonat megadja a komfortot, ami egy kényelmes, nyugodt utazáshoz kell.Utazás közben lehet dolgozni, internetezni.


Éltem és dolgoztam Ausztriában, na ott vasút alapú a tömegközlekedés.

A busz csak kiegészítő, ráhordó.A menetrendek össze vannak hangolva.

A vasúti menetrendjük nagyon jó, sűrűn mennek a vonatok és gyorsak.Van, hogy gyorsabb, mint az autó, ilyen Magyarországon nincs.A ráhordó buszok pedig teljesen igazodnak a vonatokhoz.


Az állomásaik pedig jó helyen vannak általában.

Magyarországon ezeket át kellene helyezni.Tudom, sok pénz lenne, de megérné.A villamos vontatású vonat környezetbarát, gazdaságos, hogyha sok ember utazik rajta.


Az osztrákok is mit toldozták , foltozták az új nagypályaudvart Bécsben, mire jó lett.Eredetileg fejpályaudvar volt, aztán lett belőle átmenő "durchgangsbahnhof".

Épült ott minden alagúttól kezdve a hídig, de megcsinálták.

Azt mondták, átmenő pályaudvar kell a belvárosba nem mellébeszéltek, hogy "nem lehet , drága, nem jó", hanem megcsinálták.



2016. márc. 28. 20:33
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:
42%
47%-os, duzzoghatsz, politizálhatsz. De azok a kiadások amiket említesz eltörpülnek azokhoz a beruházásokhoz képest amikről itt szó van. Igen, még a stadionépítés is. (más kérdés, hogy ezek szükségességének kapcsán osztom a véleményed /nagyjából/)
2016. márc. 29. 07:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 anonim ***** válasza:
0%

Első ok, az elhanyagolt lassú közlekedés, a leggyorsabb szakasz, a győr mosonmagyaróvár 160 km/h, ha jól tudom hasonló sebességgel mennek már pár éve a sopron szombathely között is, de ott annyi megáló van mire felgyorsul a vonat már lassít is. Másik véglet szendrőlád ahol a vasúti állomás 2 kilóméter gyaloglásra van a falutól, a cigányok ellopták, a tetőt, téglát, néha a sínt is, csak a beton maradt meg, a vonat sebessége 30 km/h, a kalauz nem megy jegyet ellenőrizni mert nem mer ! fehér ember vasúton ada nem megy. Este kivilágitatlan úton kell menni, tehát érzed a hangsúlyt és sok iylen falu van, nem beszélve hogy néha lerobban a kis piros bizmot, de ózd felé olyan vagonok vannak, hogy 10 éve tuti nem volt normálisan kitaakritva . De nézzünk nagyobb várost, kazincbarcikán ami elgé nagy város, a város szélén van a vasúti pályaudvar, tehát busz közlekedés kellene a vonathoz, két választása van az embernek, vagy taxi, vagy valaki kiviszi, mert a buszk özlekedés nincs összehangolva a vonattal, vagy nem is megy busz !

Tehát inkább marad a busz kazincbarcika miskolc között pedig napi több 10 ezer ember ingázik buszokon. Inkább kocsiba ülnek az emberek minthogy felüljenek valami redvás vonatra, mondjuk itt nyugaton türhető a helyzet, szombathely -pest, sopron -pest, szombathely- sopron elég normális a közlekedés vonattal.

Miért működik jobban ausztriában, én számtalanszor mentem bécs- bludenz (vorarlberg tartomány ausztria) bagy győr -bludenz útvonalon, igaz hogy bécsbe eljutni 15 euro sopronból, de bécsből bludenzba kb 600 km ,29 eurért is ellehet már, vagy győrből 39 euróért, nálunk érdemes megnézni hogy a miskolc -sopron táv másodosztályon mennyi, és nem beszélve arról hogy a railjet másodosztály felér egy magyar vagon elsőosztályával, van kávé ,étkezés stb... ha a helyi vonatozást nézzük pedig mindenhol az a szin vonal van mint a felújitott sopron- szentgotthárd szakaszon, új vagonok, mozdonyok, minimális késés.

Ja és a vonatozás olcsó a fizetésükhöz képest, de ha megnézi valaki, osztrákoknak ott a railjet, franciáknak a tgv , németeknek az ice, nálunk meg egy vonat ami nagytávolságú nem szeli át az országot. 10 éve volt miskolc- sopron járat, azt is megszüntették, sőt ha szegedre megy az ember még menjet át a keletiből nyugatiba.

Rossz menetrendek, rossz reklám, drága utazás, 0 kényelem.

Ha megyek inkább kocsival és szervezek 1-2 embert magam mellé, olcsóbb mint a vonat, meg ha már kocsit fenntart az ember, akkor használja is. Főleg ha egy pár megy vagy család akkor már végkép olcsóbb...

Svájcról annyit hogy nem öszehasonlitható magyarországgal, de egy svájci fel se szállna egy budapest - záhony első osztályra sem. :)

2016. márc. 29. 12:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 anonim ***** válasza:
0%

1. Kevesen vagyunk hozzá. A vonatnak nagyon nagyok a beruházási és fenntartási költségei, akkor éri meg, ha sokan használják. A Budapest-megyeszékhely viszonylatokon és a fővárosi agglomerációban megvan a kellő utasszám (ott általában elég jó is a vonatközlekedés), de kisebb városok között már esélytelen.

2. Az elmúlt évtizedek elhibázott közlekedéspolitikája. Autópálya, autópálya, autópálya, vasútfejlesztés pedig alig. Eredmény: menetidőben az autóval, sokszor még a busszal szemben sem versenyképes a vonat. Ha ugyanezeket a pénzeket vasútfejlesztésre fordították volna, alighanem jobb lenne a helyzet (meg a levegő).

3. Alig van vasúti teherszállítás. A személyszállítás a legtöbb országban veszteséges, a teherforgalom az, ami a profitot termeli. Nálunk alig maradt hazai ipar, ami pedig van, az is egyre inkább közúton szállít (lásd 2-es pont).

4. A környezetvédelem, mint gondolkodásmód, Magyarországon nem létezik. Sem politikai, sem egyéni szinten. Pedig ez is segítene azokban a döntésekben, hogy a politikus autópálya helyett vasutat fejlesszen, és hogy az utas autó helyett inkább vonattal menjen.

2016. márc. 29. 15:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 anonim ***** válasza:
57%
Ahol mi lakunk, ott nagyon sok mindenki úgy csinálja, hogy bemegy kocsival a vasútállomásra, ott lerakja, onnan pedig vonattal hamar beér.
2016. márc. 30. 00:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 anonim ***** válasza:
0%
A gazdaság és a piac eldönti. A vasútra egy állam teljes költségvetését kellene költeni, hogy legyen valami. Míg a buszt megveszed, és mész vele. Gyorsabb és rugalmasabb is. Igény van rá. Az emberek busszal mennek, és nem vonattal, ennyi. Nem éri meg a vasútra költeni a csilliárdokat (bár így is költenek).
2016. márc. 30. 11:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:
27%
"Az emberek busszal mennek, és nem vonattal, ennyi." Ez azért elég sarkos kijelentés. Bp elővárosában lakom, egyszer szívesen látlak reggel, nézd meg, mire várnak többen, vonatra vagy buszra...
2016. márc. 31. 17:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim ***** válasza:
0%

16-os

Bocs, elfelejtettem már megint, hogy Magyarország csak Budapestből áll.

2016. márc. 31. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 tothp ***** válasza:
48%

Az USA-ban a virágzó vasúti, elővárosi, villamosközlekedést ugyancsak alaposan visszafejlesztették a 70-es évekre. Pedig egy percig nem volt náluk kommunizmus, meg "multrencer"

Most kezdenek vakarózni, hogy talán mégis csak jó lenne sínen közlekedni.

2016. ápr. 1. 04:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 anonim ***** válasza:
48%

17-es: honnan szűrted le ezt abból, amit írtam? Ez nem azt bizonyítja, hogy Mo. csak Budapestből áll, hanem hogy ahol van normális szolgáltatás, és 20-szal döcög a Bz, ott van is igény a vasútra. Amúgy az elővárosban élők nem budapestiek, hanem pest megyeiek, csak szólok.

üdv, a 16-os

2016. ápr. 2. 06:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim ***** válasza:
0%
USA-t ne keverjük ide, az teljesen más helyzet, baromi nagy távolságok, nagy terek, nagy volumenek stb stb.
2016. ápr. 2. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!