Magyarország tömegközlekedését miért nem a vasútra alapozzák?
Én "autófétises" vagyok, de a vonatokat, vonatozni nagyon szeretek.
Sajnos nálunk nem jó a menetrend,lassú a pálya, így nem tudom használni munkába járáshoz.
Busz meg repülő, majdnem egykutya.Kényelmetlen konzervdoboz mindegyik egy magasabb ember számára.
Repülőn az első osztály meg nem átlagemberek pénztárcájának való.
Buszon alig tudsz mozdulni, hogyha melléd ül valaki, pedig nem vagyok széles, mint egy autópálya.
Vonaton meg valahogy, szabadnak érzem magam, tágas tér, alig rázkódik, lehet nyújtózkodni, vetkőzni...stb.
A légkondi, fűtés is rendesen megy benne.Nem, mint a buszoknál.Szóval, szerintem a vonat megadja a komfortot, ami egy kényelmes, nyugodt utazáshoz kell.Utazás közben lehet dolgozni, internetezni.
Éltem és dolgoztam Ausztriában, na ott vasút alapú a tömegközlekedés.
A busz csak kiegészítő, ráhordó.A menetrendek össze vannak hangolva.
A vasúti menetrendjük nagyon jó, sűrűn mennek a vonatok és gyorsak.Van, hogy gyorsabb, mint az autó, ilyen Magyarországon nincs.A ráhordó buszok pedig teljesen igazodnak a vonatokhoz.
Az állomásaik pedig jó helyen vannak általában.
Magyarországon ezeket át kellene helyezni.Tudom, sok pénz lenne, de megérné.A villamos vontatású vonat környezetbarát, gazdaságos, hogyha sok ember utazik rajta.
Az osztrákok is mit toldozták , foltozták az új nagypályaudvart Bécsben, mire jó lett.Eredetileg fejpályaudvar volt, aztán lett belőle átmenő "durchgangsbahnhof".
Épült ott minden alagúttól kezdve a hídig, de megcsinálták.
Azt mondták, átmenő pályaudvar kell a belvárosba nem mellébeszéltek, hogy "nem lehet , drága, nem jó", hanem megcsinálták.
Az osztrákoknál, de főleg a svájciaknál nagyon is működésképes.
A svájciak vonatoznak a legtöbbet Európában,ott lakó ismerősök mesélik, hogy sok svájci lerakja az autót, (mert ugye van parkolóház az állomáshoz közel) és felszáll vonatra.Gyorsabban ott van, mintha autópályán menne kocsival.
Mert a vonatközlekedéshez iszonyú infrastruktúra kell. Ez az osztrákoknál és a svájciaknál létezik már több, mint 100 éve.
MO sajnos ilyen szempontból nem szerencsés, mert az eredeti vasúti hálózat a monarchiában épült. Aztán az ország 2/3-ad részét elcsatolták és megszűntek a keresztirányú vágányok. Mai napig totálisan Budapest központú a vasúti közlekedés. Pl. ha Szegedről Debrecenbe akarsz vonatozni (ami azért 2 nagy város) akkor minimum 1x át kell szállnod (Cegléden), de sokszor 2-3 alkalommal is. És ez így van több nagyváros esetében is.
Ennek oka a meglévő vágányok. Újak építése iszonyatos pénz lenne, továbbá pont semmit nem érnének P+R parkolók nélkül (ahogy a Bp-i metróvégállomások sem érnek "semmit" az autós közlekedés visszaszorítására, mert nincs hova lerakni a kocsit).
Ellőhetnék még pár közhelyet, hogy hova megy a pénz, amiből vasutat lehetne építeni, de ezt rád bízom.
Nálunk egy normális autó még mindig státuszszimbólum és akinek van szereti mutatni, szeret vele utazni. Nem szállna át vonatra akkor sem ha az esetleg gyorsabb. Bár ha azt nézzük, hogy autóval háztól-házig megyünk akár sok cuccot is magunkal viszünk, így már biztos nem gyorsabb és nem kényelmesebb a vonat.
Tegnapelőtt este 1 órát vártam a késve érkező railjetre a bécsi pályaudvaron, szemerkélő eső, erős szél, migránsok csoportjai a közelben, két gyerekkel. Azt gondoltuk jó buli lesz vonattal menni bécsbe. Legközelebb biztos kocsival megyünk.
Nos volt egyszer trianon. Az hazavágta a KuK hálózat magyar részét, ahogy előttem már írták.
Aztán jött az olajlobbi. A vasutat hagyták szépen viszafejlődni. De úgy általában a kötöttpályás közlekedésnek meszeltek. Villamos is ma már csak 4 magyar városban van. pedig lényegesen több volt. A BP-i hálózat is sokkal hosszabb volt úgy 80-90 éve
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!