Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Magyarországon miért van ez a...

Magyarországon miért van ez a pótjegyes hülyeség a vonatoknál?

Figyelt kérdés

Ha valaki gyors, vagy IC vonattal akar utazni, annak kötelező a pótjegy, ha országon belül közlekedik.

Rengeteg településen (pl nálunk) CSAK IC-k vagy Gyorsvonatok közlekednek Budapestre, így aki a fővárosba akar menni, annak sokkal többet kell fizetnie.


Ausztriában például nincs ilyen pótjegyes hülyeség, a RailJet-re is ugyanannyi a jegy (ami csak városokban áll meg), mint a simára, tehát nem drágább, és nem kell pótjegyet venni.

Nálunk az az IC, ami közlekedik, ugyanannyi idő alatt teszi meg a távot, mint a sima vonat, ami több helyen megáll.


Mire jók ezek a pót-, meg helyjegyek? Van valami értelmük a pénzlehúzáson kívül?

Ha Ausztriában meg tudnak élni nélküle, nálunk miért szükséges?


Egyáltalán sima személyvonatok, melyekre nem kell pótjegy, miért nem mennek a fővárosba? (Szombathelyen lakok)



2015. aug. 17. 21:58
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
100%
Más viszonylaton is a vonatok 80-90%-ára pótjegy kell. Viszont így nem kell vállalni a nép előtt, hogy végre lett hajtva egy kemény jegyáremelés. Semmi más oka és értelme nincsen ennek.
2015. aug. 17. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
100%
2013-ban felmerült az igény a jegyáremelésre, de ezt nem tehették meg, kormányzati nyomásra. Fent kellett tartani a látszatot, hogy semmi sem drágul. Emiatt vezették be a pótjegyet. Ez a burkolt áremelés módja. Nem hiába nem találod a logikát benne, mert csak pénzbeszedési módszer.
2015. aug. 17. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 A kérdező kommentje:
Például én ma utaztam IC-vel, kb 30-40 km-t, és a pótjegy 450 FT-ba került! A diákjegy meg 280...
2015. aug. 17. 22:07
 4/16 anonim ***** válasza:
100%
Ahogy előttem is leírták, így emelték az árakat.
2015. aug. 17. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 A kérdező kommentje:
Szomorú. Mondjuk ez a GYSEV-nél is így van
2015. aug. 17. 22:21
 6/16 anonim ***** válasza:
68%

Nagyon igazságos. :/


Egyes Budapest elővárosi vonalakon zónázókkal ugyanolyan átlagsebességgel utazik az ember, mint más viszonylatokon a gyors is produkál. Csak a gyorsra kell a pótjegy.

Monoron és Vácon elég jó menetidővel ott van az ember - pótjegy nélkül. Gödöllő... vagy reumás csiga tempó vagy gyorspótjegy.


A gyorsvonatok színvonala pedig... Halberstadti, posta BHV....

Posta BHV Egerig, Szegedig... Pótjeggyel.


Remélem, megszűntetik ezt a sz>****....


Én azt tudnám elképzelni, hogy csökkentik a kedvezmények mértékét (maradnak a kedvezmények, csak csökkentett mértékben) és párhuzamosan a jegyárakat is csökkentik. Mindezt úgy, hogy az utasok összességében többet fizessenek, de igazságosabb legyen a rendszer.

Aki teljes árú jegyet vesz Szegedre, fizessen kevesebbet, de aki 90%-os jegyet venne Szobra, az fizessen többet...

2015. aug. 17. 23:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:

Utolsó, ettől a kormánytól ilyet ne várj. Túlságosan beleásták magukat a rezsiharcba, így politikailag vállalhatatlan lenne a kedvezményrendszer átalakítása.


Én például nagyon bíztam benne, hogy csökkentik az ingyenes utazásra jogosultak körét és regisztrálják utazásaikat azért, hogy el tudjanak számolni a szolgáltatók felé. Hát lófåszt, megszüntették a regisztrációs jegyet, nehogy kiderüljön, mennyi pénzt nem fizet ki az állam a vasútnak és az egykori Volánoknak az ingyenes utazások után. És továbbra is vetekszenek a helyért az iskolatàskák a banyatankokkal, holott piacozni lehetne csúcsidő után is, akár ingyenes utazással...


A gyorspótjegy ellen tiltakoztak a vasúttársaságok, ám kb egy gombnyomással leváltották volna a vezérkart Orbánék, ha túl sokat akadékoskodnak. Világos volt, hogy pluszpénz kell a vasútnak, de erre a központi költségvetésben nem volt elkülönítve pénz. (Ekkor ugye már nagyon próbàlták leszorítani a GDP-arányos államadósságot, még a nyugdíjpénzeket ellopni sem volt drága ehhez.) Így végül az utasoktól szedték be a lóvét. De nem ám jegyáremeléssel (miközben más területekem várhatóan súlyos áron, de csökkentették az árakat), hanem burkoltan, a gyorspótjegy bevezetésével.


Ez a pótjegy természetesen tök igazságtalan (pl. alig van egyes helyeken pótjegynentes vonat; a légkondis, új vonat olcsóbb, mint a szétrohadt gyorsvonat; pár helyen csak a vonat budapesti kiinduló állomása a "pluszszolgáltatás" a többi vonathoz képest), továbbá kényelmetlen is (kimész a személyhez, elveri egy késett gyors, de nem szállhatsz fel a gyorsra, mert nincs pótjegyed, hiszen személyre számítottál).

2015. aug. 18. 06:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
100%

Kérdező: még valami. Ez NEM a vasúttársaságok döntése volt. Az őket felügyelő minisztérium döntött a pótjegy bevezetéséről.


Majd amikor ikszelsz, legyen ez is a szemed előtt...

2015. aug. 18. 06:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:

Nem kötelező használni a gyorsvonatokat. El lehet jutni személy vonattal is. Bár lehet időben hosszabb az út.

Szerencsére nincs megtiltva az átszállás és nem is számít utazás megszakításnak.

Ha üresen mennének a gyorsvonatok, előbb utóbb megszüntetnék a pótjegyet, vagy gyorsvonatokat.

2015. aug. 18. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:

#9


"Nem kötelező használni a gyorsvonatokat"


De, kötelező. Van, ahol nincs alternatívája a mindenhol megállós pótjegyes vonatnak.

2015. aug. 18. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!