Mikor fognak Magyarországon is 200-zal haladni a vasúti szerelvények?
Mostmár tudtommal minden jelentősebb fővonalon vagy jelenleg építik át a pályát 160 km/h sebességre alkalmasra, vagy megtették ezt és a biztosítóberendezés átépítése van hátra, vagy a jövőben tervezik ezt.
Ugyan nem 200 km/h, de előrelépés ahhoz képest, amikor az ember 200-250 km-t 100-120-szal, sebességkorlátozások miatt lassabban döcögi végig egy távolsági forgalomra nem alkalmas és zsúfolt vasúti kocsiban. -.-
Minden engedélyt megkaptak az IC+ kocsik a sorozatgyártásra, használt, de a mieinknél jobb állapotú (jó állapotú) vagonokat is akarnak venni.
Tudtommal csak egy-két Budapestre befutó fővonal marad 100-120 km/h, de ezek nem-alig bonyolítanak távolsági forgalmat.
Én is várom már, mikor lehet majd úgy eljutni egy kisebb, távolabbi városba, hogy a vonat nem 3 óra alatt tesz meg 200 km-t, majd átszállás után nem BZ döcög 40 km/h-val, hanem új dízel motorvonat 60-80-100-zal (amennyit a domborzat és a vonalvezetés enged).
De legalább elindultunk valamerre, egy jónak látszó irányba.
Az akadálya a megfelelő infrastruktúra hiánya és ezen infrastruktúra kiépítésének alacsony várható megtérülése.
Magyarországon nincsenek igazán nagy távolságok a nagyobb városok között. Így percekben fejezhető csak ki az időmegtakarítás. Ezen kívül a városok méreteiből adódóan az utasforgalom volumene sem akkora, hogy 160 helyett megérje 200-as tempóra átépíteni a pályàkat. Egyszerűen túl kevés embernek túl kevés időmegtakarítást jelentene.
Ezen kívül ne feledjük, hogy még a TEN-T korridorokon sincs meg végig az előírt pályasebesség és tengelyterhelés. Ez nyilván fejlesztési forrásokat köt le.
"Mostmár tudtommal minden jelentősebb fővonalon vagy jelenleg építik át a pályát 160 km/h sebességre alkalmasra, vagy megtették [...] Ugyan nem 200 km/h, de előrelépés"
Hehehehe! Ja, hogyne! Szemfényvesztésnek meg parasztvakításnak remek. A helyzet meg az, hogy vagy 20 évig nem fog az IC-n kívül semmi se ennyivel menni, mert se mozdony, se kocsi nincs, ami a 160-at bírná. Egyelőre annak kell örülni, ha a 120-as menetrendet tartani tudják. És mint ugye tudjuk, a MÁV szerint az elővároson és az IC-ken kívül nincs vasút és utas, tehát ilyen jellegű fejlesztésekről még csak ne is álmodjunk.
Elővárosi motorvonatokat folyamatosan vesznek.
IC+ kocsik, Schlieren-kocsik stb...
Mozdony biztos nincs elég? Gondolom megoldják azt is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!