Szerintetek jó ötlet bizonyos helyeken lehessen kézihajtányozni?
Vonatok által nem használt mellékvonalakra gondoltam. Esetleg éjszaka olyan vonalakon, ahol éjszaka biztos, hogy nem jön vonat kilehetne bérelni a vonatjegy 1-1,5-szeres áráért. Lenne benne GPS, így a forgalmisták tudják hol van. Előre kéne kibérelni, ahol megmondod, hogy honnan hova hány órakor (természetesen nem akármikor és nem akárhova) és személyi bemutat (arra az esetre, ha valami történne, tudják ki vitte el). A váltók előre be lennének állítva így nem kell külön személyzet se, a biztosítóberendezés úgyis észreveszi a hajtányt és lezárja a sorompókat. Egy megadott időben meg kell érkezni a hajtánnyal célállomáshoz, ha elfáradsz kapsz x perc pihenőt valamelyik megállóban. Ha nyílt vonalon otthagyod és hazamész (mert ott van a vasút mellett a házad stb.) bírság járna, mivel valakinek el kell vinni az útból. Éjszaka jól jöhet olyan helyeken ilyen rendszer, ahol éjszaka nincs mivel hazamenni :) Üzemanyagot sem fogyaszt :) Nem megy nagyon gyorsan, egyszerű, mint egy faék, így nem kell hozzá mozdonyvezetői vizsga, csak egy 5 perces útmutatás a használatához :)
Ilyen kézihajtányra gondoltam, csak modern kivitelben:
Szerintem elég hülyeségnek hangzik.
Vonatjegy áráért már inkább megy az ember busszal nappal, este meg hív egy taxit ahelyett hogy hajtja a gépet. Pár ember miatt ráadásul még a biztosítóberendezést is kár fenntartani.
Ráadásul az emberek 99%-a messze lakik az állomástól, így sokat nem nyerne vele. Ráadásul az ilyen elhanyagolt mellékvágányok elég kietlen és kisebbségekkel teli helyeken haladnak át, így benne van a pakliban hogy útközben kirabolnak.
Na meg akkor már inkább hasznosabb egy bicikli, azzal házhoz tudsz menni.
Értelme szerintem max ott lenne, ahol jelentős turisztikai érték van, és sok turista bérelné, erre vannak tudtommal létező példák.
Vasúttörténeti parkban működik hatványpálya.
"Vonatok által nem használt mellékvonalak" - ebbe két kategória tartozik bele:
1. Lenne utasforgalom, de rossz döntések miatt csökkent (rossz menetrend, rossz csatlakozás, rossz pálya, régi vonat). Ilyenkor érdemes felülvizsgálni és javítani rajta. Máris lenne forgalma.
2. Olyan mellékvonal, aminek tényleg csak ideiglenesen használtak. Ilyen a Burma, pontosabban ma már a Nagy-Burma az, aminek a pályája szakaszosan, de még, mindig megmaradt. Az ilyen pályákat hajtányozás helyett, más célokra tökéletesek lennének - pl. bringaútnak.
Már régóta vannak ilyen klubok. A tagok mindenfelé járnak a motoros hajtányaikkal.
https://www.youtube.com/results?search_query=hajt%C3%A1nyoz%..
Van ismerősöm, aki megfelelő engedélyekkel nagyvasúton is szokott menni motoros hajtánnyal.
"A váltók előre be lennének állítva így nem kell külön személyzet se"
Ez nem egészen így van. A váltóknak szabványos állásban kell lenniük (ezt jelzi a kézi állításúakon az A betű), nem lehet össze vissza állásban ott hagyni.
"a biztosítóberendezés úgyis észreveszi a hajtányt és lezárja a sorompókat."
A kiskocsimenetet nem mindig érzékeli a biztosító berendezés, de szerencsére (?) a mellékvonalak mellékvonalain nem nagyon vannak ilyen úri huncutságok.
Mindettől függetlenül, ha nem egy elágazás és átjáró nélküli szakaszról van szó, csak úgy utcáról vizsga nélkül sehol nem fogják engedni a közlekedést. Ez olyan lenne, mintha bérelhetnél gokartot, hogy közúton csapathass egyet kettőt.
Szerintem.
Azt hittem komolyan gondolod :))
Főleg mikor láttam hogy komoly válaszok is vannak, eddig nem is tudtam hogy létezik ilyen masina, és hogy klubbok is vannak meg hasonlók. Csak tanultam valamit :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!