Miért kell helyenként perceket várni a vonatra, miután lecsukódik a sorompó?
Első válaszolónak:
"Van állomásközi és térközi közlekedés.
Állomásközinél az van, hogy a szerelvény beérkezik az állomásra. Addig, amíg el nem ér a következő állomásra, addig azon a szakaszon sem vonat nem közlekedhet, sem át nem lehet menni keresztben."
Állomástávolságú közlekedési rendnél is vonat által vezérelt fénysormpókkal történik az útátjárók fedezése a közút felől! Tévedés, hogy amíg vonat közlekedik, minden fénysorompón a közútnak továbbhaladást tiltó jelzést ad! Jól és néznénk ki egy 10 km-es állomásköz mind a 6 útátjáróján állnának a kocsik egész nap, mert valami vonat mindig közlekedne valamelyik irányban.
Szánj rá negyed órát és megérted (remélhetőleg):
Vasúti átjárókat biztosító jelzőberendezések
"Megjegyzem, sokkal veszélyesebb várakoztatni az embereket, mert egy idő után egyszerűen besokallnak. Pl. egy lehetetlenül hosszú várakozás során, amikor egyszerűen tényleg nem érti az ember, miért nem jön 10 perce a vonat, akkor sokkal erősebb az inger egy biciklisnek, hogy átmenjen."
"Az különböztet meg minket az állatokról, hogy tudjuk kezelni az ilyen "ingereket". "
Értem, akkor javaslom neked, drága nagyokos barátom, hogy költözz Óbudára, és várj minden nap 10 ki***ott percet munkába menet, meg visszafelé, meg bármikor máskor, ha arra van dolgod, mire jön az az 1 db rohadt vonat. Majd megnézlek, te mennyire leszel kultúrlény a visszatartott ingereiddel, ha mondjuk elfolyatják előled az összes melegvizet a lakásban, valaki épp fél órája újságot olvas a munkahelyeden a WC-n, mikor neked hasmenésed van vagy egy ilyen csodabiztonságos sorompó előtt rekedsz, amikor a nődnek elfolyt a magzatvize. Imádom az ilyen nagyokosokat. Addig vagytok ennyire cinikusak, amíg be nem kerültök egy ilyen helyzetbe.
"Leírom úgy, hogy te is megértsd:
(...)
Ha az átjáró vasútállomáson belül van ( a bejáratjelzőn belül, vagy azon kívül X távolságban ), abban az esetben csak akkor állítható a vonatok bejáratjelzője szabad jelzésre, ha a sorompót lezárták. A bejáratjelzőnek van egy előjelzője ( vagy a táblával megjelölt utolsó térközjelző ) ami előjelzi, mi várható a bejáratjelzőn és a mozdonyvezető e szerint választja meg a sebességet.
Ha húzzuk a sorompó lezárását, akkor nem tudjuk szabadra állítani a bejáratot és addig az előjelző ami pályasebesség függvényében akár 1,2-2km-re is lehet azt jelzi, hogy piros lesz a vonatnak. Ebben az esetben a vonat lassít,hogy
-meg tudjon állni a tilos jelzés előtt
-hogy ne kelljen nullára lassulnia, hanem lendületből tudjon behaladni az állomásra "
Leírom én is úgy, hogy megértsd: ezeket EMBEREK építették, és EMBEREK is tudják megváltoztatni, ha szükség van rá, mint minden hülye, elavult rendszert.
Értem, hogy mit írsz, csak hát az egész rendszer úgy baromság, ahogy van. Óbudától kb. másfél kilométerre van egy másik állomás, Aquincum. Ha ott meg tud állni a vonat, akkor nem 600-zal robog, az a helyzet, amit leírsz, itt kb. elő sem fordulhat szerintem. Onnan meg nyilván nem kell teljes sebességre gyorsulnia a köpésre lévő másik állomásig. És, ha Aquincumnál nem áll meg, akkor is megáll Újpestnél, ami szintén kb. ugyanannyi távolság.
"Egy jelfeladás nélküli szakaszon minél később zárod a sorompót annál többet fogsz várni a vonatra."
Nem tom, mi az a jelfeladás, nem vagyok vasutas.
Írták a jelzők és váltók kezelése legyen 1-2 perc + vonat útja Vmax sebességgel az előjelzőtől megint 1,5-2 perc ( pl sebességcsökkentett bejárati jelzésnél lehet ez több is ) és akkor ehhez adjuk hozzá, hogy jó lenne azt a jelzőt nem a motorvonat előtt 17 méterrel kezelni, tehát adj hozzá még minimum 1 perc időt.
Legjobb esetben is 5 percet állsz annál a sorompónál, akkor is ha minden klappol. Fizikailag csak így megvalósítható a biztonságos üzem a vasúton.
"Ha egy perccel később állítják pirosra és a vonat meghaladja az előjelzőt és nincs jelfeladás, akkor rákészül a megállásra és lehet az utolsó 1,5km-t 40-nel gurulja végig. Akkor az út számára nem 1 perc lesz az előjelzőtől hanem 2. Semmivel nem leszel előrébb. "
De, egy perccel előrébb leszek, nem?
"Miért nem elég a vonat indulása előtt fél perccel leállítani a forgalmat?"
Mert egy 80-nal robogó vonat fél perc alatt 660 métert tesz meg,egy 100-zal érkező tehervonat 810 métert, viszont ha bármilyen probléma adódik akkor a tehervonat ezen a távon nem fog tudni megállni. Ezzel sincs gond, amíg nem valamelyik családtagodat csapja szét az átjáróban a vonat igaz?"
Nem, addig nincs gond vele, amíg megáll előtte két állomáson is, és képtelenség, hogy ezen a szakaszon egy tehervonat 100-zal menjen. Egyszerűen nem életszerű, amit leírsz, bármennyire indokoltnak tűnik is.
"Inkább tedd fel azt a kérdést, ha már úgy is állt a forgalom azon a vonalon majd két évig, akkor mi a pék fa**záért nem szüntették meg a szintbeli keresztezéseket. Az megoldott volna minden problémát..."
Azért, kedves, a Marson élő drága barátom, mert ez Magyarország, ahol ennél jóval nagyobb problémákat se szüntet meg senki, bármennyit könyörögnek a lakosok. Ugyanazért, amiért úgy néz ki a 3-as metró vonala, mintha egy időkapszulába lépnél be, ami a '70-es évekbe visz, ugyanazok a lepukkant trolik és villamosok járnak még mindenhol, mint a rendszerváltás előtt (amik minden meleg nyári napon sorra lerobbannak), amiért eddig nem bírták rendbe szedni a Moszkva teret, nem bírják felújítani a belvárosi bérlakások külsejét, nem bírnak egy normális vasútvonalat biztosítani a Balaton körül, ami lehetővé tenné, hogy ne kelljen nyáron 4 órákat várni, nem épül meg az M0-ás körgyűrű, stb., stb., stb., stb. De egyébként válaszképp örömmel jelenthetem, hogy azért mégiscsak meghallgatásra találtak az óbudaiak imái, mert épp most húznak fel egy akkora felüljárót a felett a tetves vonal felett, hogy a USS Enterprise leszállhatna rá. Szóval nem, nem jogtalanul vernyákolok itt, az óbudaiaknak egységesen a ***uk ki van ezzel a vonattal. Egyébként igazából maga az Óbudai vasútállomás a gond, aminek ma már semmi nem indokolja a meglétét, mert közvetlenül előtte és utána is építettek egyet, amik sokkal fontosabb helyen vannak. Ahol az óbudai van, ott igazából ma már nincs semmi, de tényleg. Két buszvonal van ott, amire fel lehet szállni, de ezért nincs értelme, hogy megálljon ott a vonat. Lakni senki nem lakik ott, akinek ne lenne ugyanolyan jó az utána következő, 1 km-re levő (!) megálló.
Édes jó istenem. amit itt a 14-ben összehordtál, nem semmi!
Ha nem találják fel a vasutat, nem lenne gondod. Ha az autót sem, még úgy sem.
Nem, nem azért kell várakoznod tíz percet, mert a magyarok ilyenek, hanem azért, mert a vasút mindenütt így működik a világon.
Részletesen le lett neked írva a technika kevésbe szakmai, de érthető megfogalmazásban, s úgy is, hogy az szakmailag is megfelelő kifejezéseiben, meghatározásaiban is. Más válasz nincs.
Költözz el a utcába. Ott van két órás sorompó is.
Értsd meg: A vonat hatalmas méretű és súlyú. Ha baleset történik, akkor az mindig nagyon súlyos.
A neked kedvező változás sem lenne neked jobb, mert naponta lennének halálos balesetek ugyanott.
"5-10 mp meg 5-10 perc között elég sok lehetőség van. Nem mondta senki, hogy csak 5-10 mp legyen, ezt te találtad ki. Legyen mondjuk másfél perc, ami szerintem egyébként még mindig bőven több, mint elég, hacsak nem valami különlegesen bonyolult eset áll fenn."
Kedves Kérdező, most vitatkozni szeretnél, vagy nem értetted meg, amit már mások is leírtak: "A sorompót lezáró berendezés nem érzékeli, hogy teher-, vagy személyvonatról van-e szó. Ilyenkor a biztonságért mindig a lehető legkedvezőtlenebb esetet kell nézni, vagyis Vmax áthaladással kell számolni." Hiába jön majd személyvonat, az ellentétes vágányon közlekedhet szerelvénymenet, tehervonat... sőőőt még gépmenet is!!
Kérdező, nőnemű vagy?
" Addig vagytok ennyire cinikusak, amíg be nem kerültök egy ilyen helyzetbe. "
Szerinted nem álltam még Óbudán pirosnál? Vagy épp Mezőkeresztesnél úgy, hogy egyik irányból IC megy az átmenőn a másik irányból meg jön 20-szal kitérőzve a bükkábrányi bányából a vonat? Olyankor két cigit is kényelmesen el lehet rántani :D
"Értem, hogy mit írsz, csak hát az egész rendszer úgy baromság, ahogy van. Óbudától kb. másfél kilométerre van egy másik állomás, Aquincum. Ha ott meg tud állni a vonat, akkor nem 600-zal robog, az a helyzet, amit leírsz, itt kb. elő sem fordulhat szerintem."
Aquincum és Újpest nem állomás, hanem megálló. Az, hogy ott megáll a vonat az esetünkben tárgytalan, mert nem befolyásolja a jelzőtől és átjárótól való függést. Max annyiban, hogy e miatt még többet vársz, mivel "kezelési távolságban" meg is kell állnia a vonatnak.
"De, egy perccel előrébb leszek, nem? "
Nem, mert az egyik folymaton spórolsz egy percet a másikon meg buksz kettőt és közel ugyanaz a vége sajnos.
"Azért, kedves, a Marson élő drága barátom, mert ez Magyarország, ahol ennél jóval nagyobb problémákat se szüntet meg senki, bármennyit könyörögnek a lakosok."
Nem keverném a közlekedés topicba a politikát, de a kerületben lakók képviseletét ellátó személy, akit az ott lakók választanak meg, na neki pont az lenne/lett volna a dolga, hogy ezt kilobbizza. Az már más kérdés, hogy nálunk az sem működik... :D
Nézd, mi értjük, hogy neked mi a bajod. Tudjuk, hogy az ország közlekedése és tömegközlekedése megrekedt valahol a 80-as években és sem pénz sem akarat nincs, hogy a problémát tisztességgel orvosolják. Azt is megértjük, hogy nem vagy vasutas ( én sem, szerencsére ). Azt viszont hidd el nekünk, hogy a vasút technológiai részét anno nagyon okos emberek nagyon biztonságosra találták ki, amin legfeljebb az üzemeltetés közbeni hanyagság ronthat. Azért ilyen, hogy ne lehessen baj. A jelenlegi rendszerekkel és szabályozással a te gondod nem megoldható.
Létezik az a pénzösszeg és az a technológia, amivel orvosolni lehetne a gondot, de annak a kiépítésének a költségei ez esztergomi vonalra vetítve több tíz-százszorosát tennék ki pár felüljáró megépítési költségeinek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!