Hogy müködik a vasúti sorompó?
Sokféle van. Van ahol még kézi sorompó van, amit rendesen tekernek és úgy megy le-fel. Ezek általában a teljes sorompók. A fénysorompók, ahol lámpa is van, azok többnyire automaták. Hogy az érzékelők mennyire vannak, az függ a vonatforgalomtól és az átlagos sebességüktől is. Ahol hosszú nyílt pálya van és akár 100-120-160km/h-val (30-45m/s, 2-3km/perc) közlekednek a vonatok, ott nyilván messzebb van az érzékelő, mint egy olyan helyen, ahol csak 30-50-nel mennek a vonatok. Magában a vonatban is lehet jeladó, amivel képes a sorompót vezérleni. Sőt, újabban GPS is van már itt Magyarországon is a vonatokban. Lehet is nézelődni:
1. Kézzel letekerik a teljes sorompót akkor, amikor az az állomásra beérkezett vagy az előző szolgálati helyről lejelentik a vonatot (ill. esetenként meghatározott idővel a jelentés után). Vonat elhaladása után sorompót feltekerik.
2. Néha a vonat személyzete kezeli a teljes- vagy a fénysorompót is. Vonat megáll, kalauz vagy tolatásvezető le, útátjáró lezár, vonat át és megáll, átjáró nyit.
3. Az állomási fénysorompókat akkor zárják le, amikor a vonatnak beállítják a szabad jelzést. Az állítás vagy az állomásról, vagy a területi forgalomirányító központból történik.
4. A nyíltvonali sorompók érzékelik a vonat érkezését és számolják az átjáró előtt és után áthaladó tengelyeket, így akkor nyitnak, ha minden kocsi átért. A vonat vezetője a jelzők jelzéseiből tudja, ha egy átjáró valamiért nincs lezárva.
Hát ez aranyos, ahogy fél a kérdező, de megértem, amilyen emberek vannak... Mondjuk a vasútbuz|k roppant elnézőek, mert nem semmi az a perverzitás, amivel imádják a vonatokat :DDD Hála isten, én nem tartozom közéjük :D
Gondolom, ezek érdekelnek majd:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!