Olcsóbb az autó mint a tömegközlekedés?
az hogy nem kell télen minusz 10ban ácsorogni sárba latyakba kisétálni a buszmegállóig, nyáron a hús kíma és hogy háztól házig visz megfizethetetlen.
egyébként munkába járásra használom 15K áll cég 18K ért tankolok havonta (450 ft/l nél 22K kb) éves bizt 13000ft éves adó 25000ft éves szervíz 35000ft havi 1200km
+ új gumik 5 évente 60000ft
Nem olcsóbb.
Akkor olcsóbb csak ha egyszerre többen utaztok de nem nagyon van olyan hogy az egész család 1felé megy mindig.
Mag az auto, pint hogy dragabb, emiatt csak akkor eri meg, ha tomegkozlekedessel nehezen negkozelitheti helyekre mesz, vagy hisdzabb utazasojra hasznalod (bar kulfoldre, olykor tenyleg jobb az auto).
Ha meg tekekocsirol vsn szo, osztozkodunk a benzinpenzen (+egy kis mellekes, ha bekefer), akkor azq tenyleg sokkal olcsobb, de itt is, sokkal nagyibb tavon eri meg.
Üzemanyag, súlyadó, biztosítás, szervíz, műszaki vizsga, parkolás, útdíj, bírságok. Kihagytam valamit? Óh igen: amortizáció! Sokan nem számolnak vele, de bizony az autózás költségeibe beleszámít az is,hogy olcsóbban adod el a kocsidat, mint amennyiért megvetted.
Mégis, ha rendszeresen sokan utaztok azzal az autóval, akár jobban is kijöhettek, mint tömegközlekedéssel. De többnyire egyáltalán nem lehet olcsóbbra kihozni.
De természetesen rengeteg olyan helyzet van, amikor költségektől függetlenül nem opció a közösségi közlekedés. Én mindenesetre megiszok még egy pohár bort a kolleginákkal és metróra szállok. Havonta 8500 Ft-ért meg van oldva a mindennapi mobilitàs.
11 éves alsóközépkategóriás autóval, vidéki lakcímmel (Pesthez képest jóval olcsóbb biztosítás) kb havi 7000 ft-ba kerül, ha egy métert sem megyek vele. Amortizációval nem számolok, az elmúlt 3 évben a piaci értéke kb 200 ezer forinttal csökkent, nem fáj nagyon.
A benzin nyilván attól függ, hogy mennyit mész vele, a javítások pedig kiszámíthatatlanok. Parkolásért nem szeretek fizetni, ha csak lehet, kerülöm (csak ünnepnapokon szoktam kocsival menni dolgozni, máskor BKV vagy robogó).
A fő kérdésre visszatérve, csak városon kívül lehet talán olcsóbb a tömegközlekedés alternatívájaként, ha legalább 2 felnőtt utazik. Akkor a benzin már bőven olcsóbb, mint 2 teljes árú jegy (nyilván akkor, ha nem 10+ litert fogyaszt a kocsi).
Anno mikor sokat utaztunk 3 dunántúli város jözött, én kiszámoltam, és 2 főre jóval olcsóbban jött ki az autó. Nagyjából ugyanannyi km-en a benzin egy teljesárú busz távolsági busz vagy vonatjegy, a másik jegy meg majdnem fedezi az autó fenntartását és amortizációját. Így még picit olcsóbb lett volna a tömegközlekedés, de busszal, vonattal átlag 20-30%-al több km-t kellett megtenni, mert úgy voltak járatok. Erre jön, hogy néha nehéz cuccokkal mikor még nem volt autónk, a városba érve helyi buszoztunk, esti járatnál ez nem volt, így taxiztunk...
Azóta Budapestre költöztünk, itt a helyi bérlettel olcsóbb és kényelmesebb is, mint autóval, vidékre meg nincsen annyi kerülő, átszállás, így az is olcsóbb az autónál, 2 főre is simán, de vannak Start kártyák is (vidék-vidék viszonylatban ez nem jöhetett szóba, mert nagyobb részt csak busz volt). Azóta el is adtam a kocsit.
Igen olcsóbb. Főleg nekünk, mivel mi minden második hétvégén megyünk Balatonra, általában 2-en de van hogy 4-en 2 gyerekkel.
Olyan ember szerintem nem nagyon van aki csak munkába használja a kocsit, és sohe nem megy sehova máshova.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!