Az 5- ös metrót hova lehetne építeni?
Én valami nagyon egyszerű alacsony nem túl szép állomásokra gondoltam, ahol nem muszáj ott nem menne túl mélyen és a csepeli 5-megállós villamost(Hévet) is kiváltaná.
Most ne versenyeztessük egymást. A 4-es metró teljesen más irányba megy, mint az 5-ös metró.
A másik fele: azért a terveken még módosítani kell.
Elsősorban, a vasúttal kapcsolatban - a 2-es és a 30/40-es vasúti vonalat, össze lehet kötni a föld alatt. Szerencsére, ott lesz, a kihasználatlanul maradó H5 pályája egy része (Kaszásdűlő és Batthányi tér között) és onnan, Háros vasútállomásáig lehet fúrni egy vasúti alagutat (így Buda Belvárosa is, nyerne egy gyorsabb kötöttpályás kapcsolatot, amin ráadásul az elővárosi vonatok közlekednének).
Opcióként rá lehet kötni a 150-es vasúti vonalat is: Szent Gellért tér - Boráros tér (a Duna alatt), Boráros tér - Kvassay Jenő út (H7 felszabaduló pályája) és onnan tovább, nem kell sokat építeni, hogy elérje a 150-es vonal, jelenlegi helyét.
Több vasúti vonal lenne összekötve.
(és igen, ha lesz Nyugati - Kelenföld vasúti alagút, azt is rá lehet kötni a Clark Ádám téren, de ezt a tervet, mindig elhessegetik).
Hozzáteszem, hogy Aquincum és Kaszásdűlő között, meg lehet oldani a párhuzamos vasúti közlekedtetést (van bőven hely).
Maga a M5-nél, a Lehel teret is ki lehetne venni, helyette a Nyugati p.u.-nál érdemes megállítani, hogy közvetlen kapcsolata legyen a pályaudvaron levő vonatokkal.
Maga a H7 pályáját is, érdemes meghosszabbítani: a jelenlegi Csepeli végállomástól, Szigetszentmiklósig. Tököl és Ráckeve között, meg kétvágányúsítani is érdemes (remélem a teljes rehabilitációval, ezt is megcsinálják).
Az, hogy érdemes-e a M3-al összekötni (utasforgalom céllal), az jó kérdés, de az is, nagyot lendíteni, ha a Nyugati és a Kálvin téren, közös peronja legyen a metróval.
Maga a járműparkja, lehetne hibrid szerelvények. Az M2-nél lesz ilyen, mert azt összekötik a H8-H9 pályájával (szerencsére ez meg lesz valósítva) és oda, hibrid szerelvényeket vesznek (metró-HÉV) - akkor opcióként lehetne többet is venni. Maga a HÉV és a metróüzeme között, túl nagy különbség nincs (azokat is, át lehet hidalni, a magasperon meg nem lehetetlen megoldás).
Ha meg, M3-al lenne összekötve, akkor Káposztásmegyer - Dunaharaszti, Békásmegyer - Ferihegy2 is megoldható volna (átszállás mentesen). Persze akkor, ha a M3-at, mindkét irányba meg fogják hosszabbítani.
Margitsziget - Lehel tér - Oktogon - Astoria - Kálvin - Boráros útvonalon akarják, mintha ilyesmit olvastam volna.
Szerintem a Margitsziget - Nyugati - Oktogon - Astoria - Kálvin - Boráros sokkal értelmesebb lenne. A Margitsziget pedig úgy hogy a Duna alatt legyen a megálló, így Újlipótváros felöl és a Margitsziget felöl is lenne lejárat, aluljáró, a Margithídi zsúfoltságot is csökkenthetné ez.
"John MC Clane a 4-es metrót befejezték már."
Ha az neked befejezés, hogy se eleje- se vége... :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!