Volt valakinek már incidense vonaton való kerékpárszállítással kapcsolatban?
Itt vonatozok a Balaton déli partján, két kocsis személyvonattal. Kerékpárszállító kocsi nincs, így mindegyik ajtónál van 3-4 bringa. A türelmetlen nyuggerek hasonló szavakkal illetnek:
(Amikor félreemelem az ajtóból, hogy egyik oldaltól le tudjanak szállni, a hátam mögül:)
-Mi is le szeretnénk szállni.
-Miert nem biciklivel mész, ha már van?
-Mindjárt összetöröm azt a szart.
-Takarodjál le vele hülyegyerek.
-Te b@romarcú.
Sajnos az utóbbi illető pont ekkor lépett le a lépcsőn, ha két másodperccel előbb mondja, akkor úgy hátbarúgom hogy a másik peronon találja magát. Rajtam kívül még egy lány volt, neki nem szólogattak be. Szerencséje volt egyébként a nagyszájúnak, mert nem sok kellett, hogy ne mostanában tudjon felkelni. Miután 'leszálltak, többen hangot adtak a nemtetszésüknek (a kötekedőkkel szemben), az egyik fszi mondta, ha hozzá mert volna érni a bringámhoz, már az ügyeleten lenne. Nem áll messze az igazságtól. 21/F
Elsőhöz csatlakozva: én is örülök, hogy ilyen nagy divat lett felkerekedni vonattal és kerékpározni. Az emberek felébrednek, életmódot változtatnak: természetbe mennek szabadidejükben és sportolnak.
A Dunakanyarba reggel hétkor induló vonaton le is fotóztam a bringákat, bár visszafele többen voltunk, akkor kellett volna. Amikor a WC környékén már 9 kerékpár volt, volt, akik feladták és a vonaton eltolták valamerre a bringájukat. :D
Az idős utastársaid túl savanyú szőlőt reggeliztek.
A MÁV-nak meg a föld alól is elő kellene kerítenie hétvégén a Balaton felé induló vonatokra egy-egy bringaszállító vagont - szerintem amúgy mindre.
Amikor minden bringás egyszer legalább körbetekeri a Balatont, de van, aki kb. évente, akkor mit gondol a MÁV?
Egyébként védeni szoktam a MÁV-ot, mert szerintem folyamatosan fejlődnek, de a történetedben már az nem tetszik, hogy kerékpárszállító kocsi nincs.
Sajnos a MÁV-Start továbbra is csak kapkodja a fejét az utazási trendek változása láttán, így aztán hiába van meg a jó szándék (tényleg mindent bevetnek, ami kicsit is hasonlít egy bringaszállító kocsira), az bizony kevés. Stratégia kellene és persze akarat és pénz annak megvalósítására.
Bizony én is megszenvedtem tavaly az egyik, kifejezetten kerékpárszàllításra ajánlott vonaton, mert egyszerűen messze több volt a bringás utas, mint amennyi kerékpár plusz utas elfért volna kényelmesen. Így aztán szégyen vagy sem,,olykor még az amúgy jámbor bringàsok is össze-összeszólalkoztak ezen-azon.
Egyébként nekem az a bajom konkrétan a Dunakanyar felé - arra megyek majdnem minden évben bringával, a Balatonhoz sajnos ritkán van kivel és mikor :( -, hogy van kerékpárszállító kocsis vonat, ennek létét hirdetik is a honlapjukon. Azt már sehol, hogy mely vonatok ezek... A Magyar Kerékpárosklub oldalán van fent a tavalyi menetrend szerinti... ami idén is érvényes. A menetrend picit más, de az órák ugyanezek.
A MÁV fél, hogy nem sikerül teljesíteni, elromlik a mozdony vagy nem lesz kocsi? Mert ettől még leírhatnák, mely vonatok ezek... Vagy egyszerűen tojnak bele?
El lehet férni a Flirt-en is (új motorvonat), de ha a délután hetes zónázón a 9 meglevő bringa mellé felszáll egy hattagú csapat, akkor ők nem tudják rögzíteni a bringát, végigállják kb. az utat, a többi utast a bringával zavarva. Az ilyen esetekre lenne jó tudni, melyik vonattal akarjanak utazni.
Nyilván fel lehet őket hívni telefonon, de...
Úgy tudom, a Balaton felé legalább vannak kifejezetten ajánlott vonatok, amiket közölnek is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!