Most, hogy vágányzári me etrend van a 100-as vasút onalon miért ke azért szétszakítva közlekedtetni a kör intercity-ket?
Arra gondoltam,hogy agyon értelmetlen,ki ek is juthatott ez eszébe? Melyiknek...?
Nézzük:
Pl. Ott van a PÀVA IC ,a hivatalos menetrendkönyvben amit vettem decemberben abban Bp. Nyugatitól Nyiregyen át Bp keletiig közlekedik mégpedig 8.23-kor indul nyugatiból 11.21-kor van Nyiregyen és két per tartózkodàs után 11.23-kor indul tovább és a Keletiben van 14.30-ra. Tehát ez az eredeti menetrend.
Most,hogy vágányzári van ,a nyugatiból rendesen 8.23-kor indul,de mivel picit hosszabb a menetidő'ezért 11.21 helyett 11.31 -re van Nyiregyen és csak Nyiregyig közlekedik. Nyiregyröl a màsik PÁVA IC meg ahogy ez megérkezne ,elötte pár perccel 11.23-kor elmegy a keletibe a màsik.
Uramisten nagyon észkombàjn lehetett aki íg tervezte. De egész nap így megy az összes kör Ic oda is-vissza is. Ki lehet számolni,hogy így ha a kör ICéket nézzük dupla annyi kocsira van szükség és ígyis kevés a kocsipark.
Ha vàgányzári menetrend is van minek nem lehetne akkor is ugyanazt a vonatot tovább közlekedtetni Nyiregyről pestre? Csak 8 percen múlik ,hogy szétszakítjàk a vonatot kettőre. Ugyanis jó,hogy most nem ér be Nyiregyre 11.21-re a PÁVA hanem csak 11.31-re és a másikat elküldi 11.23-kor. Értelmesebb lenne,ha akkor 11.31-re beér Nyiregyrre a vonat és ugyanaz menne tovàbb most is csak akkor 11.33-kor indulna mondjuk Nyiregyről a Keletibe tovább és így nem 14.31-ra,hanem 14.40-re érne a keletibe és nem lenne szétszedve. Így lenne megcsinálva a menetrendje a vágányzàr idején,hogy menne akkor is a nyugatitól a keletiig és 10 perccel hosszabb lenne a menetidejectehát 14.40-re érne a keletibe.
Miért kell szétszakítani ezért a kör icét?
Azért kell szétszedni a kör-IC-t, mert a vasútnak elég sok baja van vele. Hosszú a menetidő, sok helyen tud késést összeszedni. Ha a 100c-n az egyik irányból késik a kör-IC, a másikból is fog, mert egyvágányú a pálya, elég kevés helyen lehet megoldani a keresztezést. Elméletileg Szerencs és Mezőzombor között kellene találkozniuk a vonatoknak, de ha Nyíregyháza felől akár csak öt percet is késik, a szembejövő vagy a szerencsi állomásról indul később, vagy Mezőzomboron váratják. Annak Nyíregynél már legalább 10 perc késése lesz. Ha Miskolc felől késik, akkor Tokajban tartják benn a Nyíregyháza felől jövőt, ha addig pontos volt, Szerencsen már garantált neki a 10 perc.
Ezért aztán ha csak teheti a vasút, szabadul a kör-IC-ktől. A nyári vágányfelújításoknál is alapértelmezés, hogy szétszedik a járatot, mert a Bp. Nyugati-Nyíregyháza és a Bp. Keleti-Nyíregyháza viszonylaton még úgy-ahogy meg tudják oldani a dolgot nagyobb késések nélkül (10-15 perc azért akad), de ha Nyíregyre vagy Miskolcra már 15 perccel ér be a vonat és úgy indul el Budapest felé, ott bizony borul minden.
"így ha a kör ICéket nézzük dupla annyi kocsira van szükség"
Miért lenne duplaannyira szükség???
Dràga okostóni utolsó előtti válaszoló!
Honnan a túróból veszed azt,hogy ha minden nap van kör ic-és kérdés azt ugyan az az ember írja ki. És ha igen mi bajod van akkor. Ha valami nem tetszik akkor nem kell nézni ezt az oldalt ahelyett,hogy ártatlanul vádolsz engem itt,hogy miért írok ki minden nap kör ic-s kérdést. Ami kör ic-s kérdés van az elmult napokban azt nem mind én irtam.
Legalább az utolsó válaszoló is megerősítette,hogy ő is írt ki s ebböl láthatñád,hogy nem egy em er írja ki a kör icés kérdéseket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!