Miért nem megy akkor a keletibe a vonat?
"Nem lett volna inkább értelmesebb a keletibe vinni a sebesvonatokat?"
A MÁV-nál nem mindig a logika diktál. De hidd el, ha a Keletinek lenne megfelelő kapacitása a Nyugatiba befutó távolsági vonatokhoz, oda irányították volna át őket.
Örülök, hogy ennyire értesz hozzá, hogy megmondod, hogy beférnek-e :D komolyan...
Amúgy ha jól tudom nincs is működő vágánykapcsolat Köki és a Keleti között. Amúgy meg Köki nem a világ vége, a metró negyed óra alatt bent van a belvárosban! Kb. annyi alatt, mint amennyi a vonat plusz menetideje a nyugatiig!
Áh, fenéket lenne hely ennyi vonatnak a Keletiben. 4 vágány az voltaképpen arra talán elég lenne, hogy ha másodpercre pontosan indulnak és érkeznek a vonatok, akkor ESETLEG probléma nélkül megoldható legyen a közlekedés, de ezt is kétlem. Legfeljebb úgy lehetett volna megoldani, ha mondjuk csak az IC-ket küldik be a Keletibe, de akkor meg annak megint nincs értelme, hogy mindegyik másikat szétszórják a város állomásain.
Körvasúton eldöcögni el lehetne, de rengeteg pluszmunka és potenciális késésforrás lenne ez is, végső soron nem érné meg senkinek. Főleg azoknak nem, akik eleve a Nyugatiig akarnak utazni és a jegyük nem lenne érvényes a metróra.
Pár érv:
1. A keletiben át kellene szervezni a teljes érkezési, indulási rendet, káosz lenne, és fél óráig ülhetnél a vonaton egy helyben.
2. Zugló a keletitől 10 perc busszal.
3. Köki, Zugló útba esik alapból, és mindkettőnek jó kapcsolata van a belvárossal, 7-es buszcsalád, 3-as metró, 1-es villamos, bárhova eljutsz ugyanúgy.
Kérdező: amiről írsz, a Kőbánya-Kispest - Ferencváros vasútállomási vágánykapcsolat és nem a Keleti p.u.
Régebben volt Kőbánya-Kispest - Keleti p.u közvetlen vágánykapcsolat, de az, már megszünt.
Vessél egy pillantást a következő képre:
Sajnos a Kőbánya-Hízlalói összekötés (nem a töltésen lévő, hanem az alsó vágányok), ami deltával menne a Keleti felé, évek óta használhatatlan, sőt utóbbi időben az állatok elvágták, és keresztülparcelláztak rá valami semmirevaló szxrt. Jó ideje az van, hogy már Szolnoknál el kell dönteni merre menjen a vonat. És mit mondjak, az Újszászi vonal már így is végletekig leterhelt. Na persze, ha nagyon akarsz, mondok neked extrém megoldásokat, hogy mégiscsak átjusson a Kökiből az a vonat a Keletibe, de az már messze túl van a normalitás határán.
A pályaudvarok elég súlyos kapacitásproblémákkal küzdenek. Nem feltétlen vágányból van kevés, hanem minden mindennel szintben kereszteződik a váltókörzetekben. Rég be vannak már korlátozva a lehetőségek, azok a vonatok se léteznek, amiknek létezniük kéne, nemhogy egyéb. Vannak jól leszxrt mellékvonali személyvonatok, amik minden egyes lámpánál 10-20 perceket félre vannak nyomva a gyorsvonatok kedvéért, mire bejutnak a fejpályaudvarig, és akkor kétszer másfél órákat rohad benne a nép 30 km kevéért.
Azt sem tudták megoldani, hogy legalább Rendezőig bejöjjön az összes vonat, elvágták őket már Rákospalotán, nekem is ráhuztak egy plusz órát az életemre. A zónázó, ami csatlakozna, nem áll meg ott - legalább ilyenkor ne játszanák az eszüket, ami megáll, az meg nagyon nem akkor jön. Hiába rohadnak ott is a sínek ezrével, van ott két váltó és három vágány, ami használható. Pedig ennek a megoldása talán egy fokkal reálisabban elvárható lenne. Végül is a Ny-t zárták be és nem Rákosrendezőt.
Azt bírtam volna leginkább, ha a Mexikói úti földalattinál (Városligeti elág - van ott pár kitérő) lenne valami ideiglenes peron ilyen esetekre, és ott végállomásozna néhány vonat, ami máshol nem fér el.
Reménykedjünk, hogy a két hétből nem lesz három év, mint Esztergom felé...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!