Pécsen megtanulták már karbantartani a Credókat?
"Feltételezhetően nem a buszokkal volt gond... "
Ahha... na persze. A Credo buszokat tesztelték Budapesten, a BKV készített erről is, lezáró jelentéseket, de a Kravtex nem engedte azt, hogy nyilvánosan (weboldaljukon - [link] [nézd meg a többi Credo busznál, ott sem találsz lezáró jelentést], vagy bárhol másol) közzétegyék. A többi buszoknál, faramuci módon, találsz lezáró jelentést, még a kínaiaknál is.
Talán el kéne gondolkodnia a gyártónak, hogy jobban oda kéne figyelnie a minőségre is, mert akkor, nem csak az udvarra gyártanak. Most Pécs szívott vele, de remélem megjön egyszer az eszük és jobb buszokat is, forgalomba fognak állítani (bár az új Volvo-k, már hozzák az elvárt minőséget).
A pesti Econellekről csak jót hallottam, a DDKK-féle új beszerzésekről szintén. A régebbi szériák (EC, IC, BN, EN) szintén működnek; ahol én lakok, szinte csak ezek járnak, és nagyon ritka az olyan probléma, ami nem az üzemeltető hülyeségéből vagy zsugoriságából adódik (akku csapvízzel töltése, nem megfelelő motorválasztás, egyebek). Ami meg valóban a busz hibája, az pontosan ugyanolyan hibaszázalékkal jön elő, mint úgy bármelyik másik típusnál.
Igazából én a statisztikáknak se hiszek, 90%-ban meg vagyok győződve arról, hogy ez csak egy lejáratókampány. Persze, divat lett a fujjkrédózás, meg a nyugat istenítése, de ez komolyan megér ennyit?
A filléres összeszerelési minőség az egyetlen, ami felróható a számlájukra, viszont ne felejtsük el, hogy maguk a buszok is olcsók, nem véletlenül. Nyilván ha azt kéri a megrendelő, hogy az ékszíjat ne is gumiból gyártassák, hanem egyenesen hozzanak létre valami vadonatúj anyagot -amit cserébe megfizetnek-, ami mindennél strapabíróbb, akkor Kravtexék ezt fogják tenni. Nagyon úgy látom, hogy a vállalatok saját hülyesége miatt megy a hiszti.
Illetve még ezt elfelejtettem.
"Szerinted mit kell karbantartani egy új jármű esetében, hogy ki tudjon állni munkába?"
Nem tudom, de bizony a hiperszuper Volvók közül is voltak olyanok a DAKK-nál, amik zsírújként is a telepen álltak egy darabig, mert nem tudták őket beindítani. Ja, hogy a Volvónak szabad a több százezer eladott busz után ilyet produkálnia, a Credo prototípusainak(!) nem?...
"Igazából én a statisztikáknak se hiszek, 90%-ban meg vagyok győződve arról, hogy ez csak egy lejáratókampány. Persze, divat lett a fujjkrédózás, meg a nyugat istenítése, de ez komolyan megér ennyit?"
Ostobaság ezt gondolni. Nincs lejáratókampány - ami jó, az jó, ezek a tények. Amiről te írsz, azt rögtön meg lehet cáfolni - új, alacsonypadlós Ikarus buszokat is, forgalomba állítanak Budapesten.
Ha meg, a Credo buszoknál maradva, ott is, tudnak, kozmetikázott adatokkal előállni, de pont a Credo buszok (elvakult) védelmében: [link]
"A filléres összeszerelési minőség az egyetlen, ami felróható a számlájukra, viszont ne felejtsük el, hogy maguk a buszok is olcsók, nem véletlenül. Nyilván ha azt kéri a megrendelő, hogy az ékszíjat ne is gumiból gyártassák, hanem egyenesen hozzanak létre valami vadonatúj anyagot -amit cserébe megfizetnek-, ami mindennél strapabíróbb, akkor Kravtexék ezt fogják tenni. Nagyon úgy látom, hogy a vállalatok saját hülyesége miatt megy a hiszti."
Ahha... Nem a gyártó hibája, hogy rossz minőségű buszt gyárt, hanem a megrendelőé. Ennyire elvakult Credo fan, csak nem lehetsz, hogy minden áron, véded, még akkor is, ha az általuk legyártott busszal van a hiba.
"Nem tudom, de bizony a hiperszuper Volvók közül is voltak olyanok a DAKK-nál, amik zsírújként is a telepen álltak egy darabig, mert nem tudták őket beindítani. Ja, hogy a Volvónak szabad a több százezer eladott busz után ilyet produkálnia, a Credo prototípusainak(!) nem?."
Én 10+ éve foglalkozok haszonjárművekkel, de ilyenről még nem hallottam :D
@John_McClane
Egy fórumon olvastam, de nem kapott akkora hírverést, mert külföldi gyártmányról rosszat mondani nem divat. Hogy mennyire pletyka és mennyire igazság, azt nem tudom, de akárhogyan is, egy ekkora gyártól nem elfogadható, ha nem pöccre indulnak a vadonatúj buszai.
@Krekonex
"Nem a gyártó hibája, hogy rossz minőségű buszt gyárt"
Mint mondtam, olyat gyárt, amilyet kérnek tőle. Mivel Magyarországon a fillérezésnek és az olcsó anyagoknak van piaca, így ilyet kérnek, aztán megy a csodálkozás, hogy hoppá van. És ismét megkérdezem: hogy van az, hogy SEHOL máshol nem panaszkodnak a Credókra, csak és kizárólag Pécsen? Most nem az ösztönből szapulókra kell gondolni.
Azt tényleg el kell ismerni, hogy az ülések nem feltétlenül kényelmesek, bár ez is sorozattól és embertől függ. Én az átlagos, ~175 centimmel tökéletesen elférek, de akik magasabbak, sokszor panaszkodnak arra, hogy kicsik a székek. Viszont megint ott tartunk, hogy ha máshogy kérte volna a megrendelő, akkor bármilyen luxuskárpitot kapott volna, de hát...
"Egy fórumon olvastam, de nem kapott akkora hírverést, mert külföldi gyártmányról rosszat mondani nem divat."
Nem tudom konkrétan milyen Volvo buszokról van szó, de talán kicsit belemegyek.
Van ami echte Volvo gyártás,ebben az esetben vagy a Cinkotain vagy mondjuk Polgáron van egy járműátadás. Ott nem működő járművet nem adnak át, mert az presztízsveszteség a gyártónak, ráadásul az új busz az garanciális, olyan kizárt, hogy napokig ne lehessen beindítani, mert rossz...
Vagy van egy Volvo márkajelzéssel ellátott, de más által összeszerelt busz ( ilyenek is vannak szép számmal kis hazánkban ) és az sz@r, akkor meg illene rendezni a gyártóval, aki jelen esetben nem a Volvo. De itt is életszerűtlen, hogy úgy adjanak át egy buszt, hogy az működésképtelen. Ha mégis így lenne, azt is kéretik felvenni a hungarikumok listájára. :D
Butaság ez a "külföldi gyártót nem lehet szidni dolog".
Kérdező:
Külföldi busszal kapcsolatban - Magyarországon láttál valahol Sor buszt? Ha igen, akkor hol?
(ugye tudod, hogy a Sor is, cseh márka? A Sor licenc alapján gyártott Credo buszok, gondolom neked sem újdonság)
Ja és pont, Budapesten mondtak, több alkalommal is nemet a Škoda-Solaris trolikra. Lett volna helyette, Trolza-Ikarus (ami Budapesten nem lenne, egetrengetően újdonság, mivel a ZiU-9 is Trolza gyártás, a Ikarus 280T-ből létezik ZIU-9 hajtásrendszerű is).
Amúgy fura - minek kell, minden áron, Credo busz? A S91, külföldön is meg tudja állni a helyét, a MJT meg, javarészt Törökországba gyártott buszokat. A NABI történelmébe, meg bele se menjünk - [link]
Az, hogy számodra mi a mérvadó - az, ezredleges dolog. Ha ennyire elvakult Credo fan vagy, akkor kár vitatkozni te veled).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!