Hogy kell egy kocsit megfelelően karbantartani?
Arra lennék kíváncsi, hogy pontosan mire kell oda figyelni egy kocsi esetében és mit jelent a gondos karbantartás?
Van itt ez a kérdés amiben egy 980 ezres kilométert ment Audiról van szó.
http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__371..
Itt is sok szó esett a karbantartásról. Ennek kapcsán jutott eszembe a kérdés.
A másik meg, hogy minden kocsi képes megfelelő karbantartás mellet ennyit menni vagy vannak olyanok amik erre egyszerűen képtelenek akárhogy gondoskodik róluk az ember?
Olaj/Hűtővíz csere
Levegőszűrőre odafigyelni
Porszívózni belülről, nem becigizni az utastérbe
Amúgy sokan nem tudják ezeken kívül mi is az igazi karbantartás, ezért célszerű szervízbe vinni átnézetni X km-enként
Biztosabb és átnézik azt is amit otthon nem tudnál, persze valamennyi összeget elkérnek, de egy jó kocsinál nem jó otthon mókolni
20/F
Kedves első,a kérdező nem a dohányzás káros hatásaira kíváncsi elsősorban,hanem arra,hogyan lehet egy autót minnél tovább üzembiztosan használni.
Bocs az offért,kérdező.
A sok indokolatlan magas fordulatszám,kuplung égetés,téli só utáni rohasztás mind mind befolyásoló tényező,de erősen márkafüggő is a dolog,ahogy te is írtad.
Swift-taxiban 1.300 000 km van,és mégcsak nem is csipegeti az olajat.Egy Daewoo 300-400-nál feladja a harcot,akárhogy óvod.
"Egy Daewoo 300-400-nál feladja a harcot,akárhogy óvod."
Az enyémben 700 van, soha nem volt a motorjához nyúlva...
Ennyi?
Ennyi sok autó tudós közül ennyien tudnak hozzászólni ahhoz, hogy mi az a megfelelő karbantartás?:)
Csak azért írok, mert egyik válasz sem igazán domborítja ki a lényeget, pedig tök egyértelmű, ha megnézzük mondjuk a német és magyar autókat. Ráadásul nagyon ráférne a magyar "ridegtartó" kultúrára.
Egyszerűen rendszeresen el kel vinni átvizsgálásra olyanhoz, aki ért hozzá. Az sem baj, ha az autót sokat használják, attól még lehet jó. Nem elég időben cserélni az olajat, szűrőket. Nyugaton, ha van valami az autóval azonnal elviszik javító műhelybe, de inkább a rendszeres átnézés során szokta észrevenni a szerelő, ha valami nem stimmel. Azt is megértem, hogy itt csak akkor viszik el az autót, ha már menni is alig lehet vele, vagy kiesett belőle a motor, meg a szerelőkben sem lehet bízni, "mert úgyis csak lehúz". Ezt is megértem. Ám mégiscsak ez a titka. Mondok egy példát. Kicseréltem egy 1850 Ft-os lámpatartó fület az autómon, mert le volt törve. Nélküle is rendesen a helyén van a lámpa, alig lehet megmozgatni, mert élég jó konstrukció, de egy idő után kezdene kilazulni (kiszopósodni, először a remegés miatt sok izzót fogyasztana, majd maga a lámpa is tönkremenne. Általában itt ilyen aprósággal nem foglalkoznak, mert "úgyis megy a kocsi" de a kényelmi felszerelések egy részét leszámítva nem rak az autóipar felesleges alkatrészt a kocsikba.
A másik, a jó minőségű alkatrészek és üzemanyagok. Vagyis nem feltétlenül gyári, de azzal egyező vagy jobb minőségű cuccokkal kell javítani, karbantartani a kocsit. Az üzemanyagok (motorolaj, fékfolyadék, hűtőközeg, hajtáslánc olajok, kenési pontok, levegő, tüzelőanyag, stb.) mind rendszeresen ellenőrizve és jó minőségű, bele való anyaggal feltöltve! A prémium tüzelőanyag sokat javít a helyzeten. Dieselnél egy alacsonyabb kéntartalmú gázolajat tankolva pl. jelentősen növelhető a tüzelőanyag rendszer élettartalma.
Az sem baj, ha az autó néha le van mosva, és ki van szárítva, takarítva van. Például a nyitott küszöbű autók általában nem rohadnak el, de nem baj, ha mosáskor ki van pucolva a leeresztő nyílásokat esetlegesen eltömítő dzsuva. Soxor elég elolvasni az autó használati utasítását, sőt...
Azt mondjuk pont írtam a 980 ezret futott Audi-nál, hogy ez talán a legjobban sikerült motorja a gyárnak. Ez is számít azért... :)
Hát ez eléggé összetett. Figyelni kell az autó általános állapotára: Jók legyenek a fékek,motor-váltó kapcsolat,jó legyen a gumiabroncs,ne legyen lyukas a kipufogórendszer,és a világítás is rendben legyen teljesen. Nagyon fontos a motor élettartama szempontjából a rendszeres olajcserék (általában 10-15 ezer km-enként) 2 évenként fékfolyadékcsere,szervoolajcsere,váltóolajcsere. Szűrőkből: légszűrő,pollenszűrő,olajszűrő,benzinszűrő meg amilyen még van. Sokszor apró alkatrészek elhanyagolása miatt keletkezik nagyobb kár. Fontos véleményem szerint a motor hűtőrendszerére is figyelni: Lamellák között tiszta legyen,a legjobb minőségű hűtőfolyadék,télen-nyáron fagyálló használata,ugyanis a fagyállóban található zsírzserű anyag keni a vízpumpát...Fontosnak tartom az autó szélvédőit hogy ne legyenek repedezések,kőfelpattanások és egyéb sérülések...Ablaktörlők hibátlanul működjenek-töröljenek,ablakmosótartályba is jóminőségű szezonális ablakmosó legyen...Az autó külső mosását is fontosnak tartom,ugyanis nyáron a savaseső nem tesz jó a fényezésnek,télen meg a felsózott utak mocskai rakódnak le az autó egész oldalára amit szintén káros a fényezésre.
Az is fontos,hogy ha az autón bármilyen jellegű elváltozást veszel észre azonnal vidd szervizbe, ne halogasd,mert később sokkal rosszabb lesz a helyzet. Nagyon kell figyelni a vezérműkészletre is,szíjakra, és az elektronikára is: Generátor jól töltsön,jó legyen a gyújtás,gyertyák ne legyenek kormosak,indítómotor tökéletes állapotban legyen,normális (lehetőleg ne a legolcsóbb) akkumulátor legyen az autóban... És még kismillió ilyen apróság van. Én egy Fiat Bravo-t vettem 2001-ben... Ma már 889.677 Km-t mentem vele, és elektronikán kívül nem volt még vele gondom. Pedig OLASZ!
Hogy miért van? Mert én tényleg rendszeresen karbantartom az autóm :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!