A csehszlovák járműgyártás színvonala milyen volt a rendszerváltás előtti években?
A Tátra villamosok is innen jöttek.
A Skoda cég, viszont ma is létezik - Miskolcra ő gyártotta le a villamosokat, Szegeden az új trolik is Skoda motort használnak
Hát akkor ne egy 40 éves technikát hasonlíts össze egy maival.
Nagyon is jókat gyártottak a Csehek, az összeszerelés minőségén látszott igazán.
A JAWA 350, meg a régi Skodák, jól össze voltak rakva.
Mondjuk az más kérdés, hogy a tervezés az elég tréfás volt.
SándorÚr:
nyugi, a Credokat is szídjuk, pedig az Győri cég.
Nem az számít, hogy ki dolgozik rajta, hanem az, hogy milyen is az adott termék, vagyis jelen esetben maga a jármű. Azért osztom # 3-as kommentelő véleményét.
Fél OFF:
Ha már Skoda - azért az autói, csak jók tudnak lenni.
Nekem a 100-as Škodával voltak élményeim.
A tervezésük a "lehetőségekhez igazodott", ami azt jelentette, hogy igen egyszerű szerkezetek voltak. A 120-as Škodák is az 1960- as években gyártott (és akkor is kompromisszumos) 1000MB ráncfelvarrásaként foghatóak fel.
Ennek hátránya a kor igényeihez képest gyenge motor, a 100-asokban gyenge fűtés (a 105-120 sorozatban ezen javítottak)
A farmotor már akkoriban is kuriózum volt, más vezetéstechnikát igényelt (de szerintem az nem igaz, hogy ezért veszélyesebb lett volna)
A futómű nagyon egyszerű volt, a "futómű geometria" a terheléstől változott (nyugati exportra gyártottak igényesebb futóművet is)
Több karbantartást igényelt, mint pl. a Lada
Jellegzetessége volt a sok kis rakodótér
-Kis (lapos) csomagtartó az orrban (a pótkerék kivételével növelhető)
-A jobb hátsó ülés alatt egy kis rekesz (a másik alatt talán a fűtés radiátor volt?)
-A hátsó ülések mögött egy kisebb hely a csomagoknak
Előnyei:
Egyszerű
Olcsó alkatrészek
A kor színvonalán alacsony fogyasztás
A nyomórudas vezérlésű, három helyen csapágyazott motor (Ez ma még egyáltalán értelmezhető?) nem igazán szerette, ha pörgetik. A váltó hátul a motor előtt volt, a váltóbottal egy lötyögős rudazat kötötte össze (A VW manapság hasonlót használ, csak előre fele, és precízebb kivitelben), ezért a váltóbot kezelése megszokást igényelt. (különösen a mai szemmel is precíz Lada váltóhoz képest)
A 100-ból az 1. szériáról hallottam, hogy hibás volt, illetve az utolsó minden szempontból (motor és kaszni) kritikán aluli volt, valószínűleg mivel az "elfekvő" anyagokat is felhasználták.
Amelyik autó megkapta a karbantartást, ami jár neki, a mai napig üzemképes. (mivel az autók kisebb szervizelését akkoriban otthon végezték az autók állapota nagyban függött a tulajdonostól)
Hát a 100 - as, 120 - es Skodával nekem is voltak tapasztalataim. Jó, ne a maiakkal hasonlítsuk össze, hanem az akkoriakkal. Volkswagen Golf, Opel Kadett, japán modellek, nekünk volt Honda Accordunk a '80 - as években. Azt összehasonlítani egy korabeli Skodával? Jó vicc.
Mondanom sem kell, akkor az extrákat hírből sem ismertük, volt egyféle max. kétféle motorral, örültél ha a színét te választhattad meg. Hazudok, a Trabantból volt valami de luxe kivitel, krómozott kis karima a lámpák körül, meg volt benne rádió (!). Dízelt nem nagyon kínált szoci autógyár, legfeljebb kisteherautót, pl. ARO, aki emlékszik rá.
Akkor jó volt a Skoda, mert nem nagyon volt más, és ezek saját fejlesztések voltak - a Skoda egy régi márka - nem úgy mint a többi nagy szocialista termék többsége, Zsiguli, Dacia stb. ezek már akkor is elavult, levetett nyugati típusok koppintásai voltak.
És ezekre kellett éveket várni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!