Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A rendszerváltás környékén...

A rendszerváltás környékén (1989-1991) milyen autókkal közlekedtek Magyarországon a jómódúak?

Figyelt kérdés
Milyen autók voltak ekkoriban elérhetőek a felső-középosztály, illetve a felső tízezer számára?
2012. nov. 22. 14:25
 1/7 anonim ***** válasza:
57%
Emlékszem,amikor 88'-ban az egyik osztálytársam apja egy Peugeot 309-el jelent meg a papírgyűlytésen,amikor még az iskolaigazgató is trabant kombival járt..:)
2012. nov. 22. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
57%

A felső tízezer számára bármilyen.

1987-ben a főnökömnek (aki egy sz@r osztályvezető volt egy állami vállalatnál) 2 éves AUDI-ja volt, persze senki nem merte megkérdezni, hogy mibű?


A felső középosztály a MERKÚR választékából válogatott, soronkívüliséget is lehetett kapni vagy pártbizottsági ajánlással, vagy készpénzért(ja:) Az 1500-ös Lada nagyon menő volt, de a nagy Polski volt szerintem a legnagyobb státusz szimbólum (Pb titkárok és TSZ elnökök autója)

Az M24-es Volga akkoriban már csak nagyvállalatok tulajdonában volt.

2012. nov. 22. 14:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
57%
Akkoriban a Moszkvicsok is elég jónak számítottak....
2012. nov. 22. 15:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
43%
Apámnak volt egy nagyon jól menő cége, ő E osztályos Mercedes-szel járkált. De jók még a 1997-es évek is, mikor az F Astra kombi autója volt nagyon menő a cégeknél. Olyan szerepet töltött be, mint ma az új Ford Focus. Nagyon sok üzletember járkált olyannal akkoriban. A régi Matáv felé volt az óvódám, ott szálltam le a 13-as villamosról nagyimmal.
2012. nov. 22. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Habár nem sorolnám felső tízezerbe, de kérdezted a jómódúakat is:


a nagybátyámnak jól ment az üzlet, Audi 80-assal közlekedett (86-os B2-es, az utolsók közül). 87-ben vette, akkor hozta be valaki az országba.


Apámnak 90-ben Samarája volt, 91-ben Golf Mk2 1.8 benzin, 92-ben Vento (diesel).


De lényegében nem sokat változott a világ: akinek volt mit autóra költenie az vett akkor is BMW-t vagy Mercedest, ha még annál is jobban állt akkor Porsche stb...

Az autó csak pénzkérdés volt előtte is, ha ismertél külföldön (lehetőleg nyugaton vagy pl. észak-afrikai országokban) dolgozót, akkor tudtál behozatni vele - csak meg kellett fizetni.

Pl. apám első és egyetlen motorkerékpárja '75-ben egy alig használt két éves MZ ETS (nem ETZ, hanem a "púpostankos") volt, amit nem is forgalmaztak itthon - egy NDK-ban dolgozó behozta, ő megvette aztán pár hét múlva haszonnal adta el.

2012. nov. 22. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
már a rendszerváltás előtt is előforultak nyugati autók, abban az időben amit írsz, 89 után meg aztán végképp azt vettél már amit akartál, ha volt pénzed. 90-ben indult az olajozás is, a 80-as évelben előtte meg sokan megszedték magukat borpancsolásból stb., ebben az időben már voltak szép számmal 5-ös, 3-as bmw-k, audi 80-asok, 100-asok, mercik stb...
2012. nov. 23. 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Nekem egy Toyota carina 2.0GLI volt 94ben szalonból... Full extrákkal. Akkoriban kb másfél Pesti lakás ára volt, ha jól emlékszem 4 780 000be került, de akkor nagyon menőnek számított. Egyébként azóta se volt másik autóm:)
nov. 5. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!