A rendszerváltás környékén (1989-1991) milyen autókkal közlekedtek Magyarországon a jómódúak?
A felső tízezer számára bármilyen.
1987-ben a főnökömnek (aki egy sz@r osztályvezető volt egy állami vállalatnál) 2 éves AUDI-ja volt, persze senki nem merte megkérdezni, hogy mibű?
A felső középosztály a MERKÚR választékából válogatott, soronkívüliséget is lehetett kapni vagy pártbizottsági ajánlással, vagy készpénzért(ja:) Az 1500-ös Lada nagyon menő volt, de a nagy Polski volt szerintem a legnagyobb státusz szimbólum (Pb titkárok és TSZ elnökök autója)
Az M24-es Volga akkoriban már csak nagyvállalatok tulajdonában volt.
Habár nem sorolnám felső tízezerbe, de kérdezted a jómódúakat is:
a nagybátyámnak jól ment az üzlet, Audi 80-assal közlekedett (86-os B2-es, az utolsók közül). 87-ben vette, akkor hozta be valaki az országba.
Apámnak 90-ben Samarája volt, 91-ben Golf Mk2 1.8 benzin, 92-ben Vento (diesel).
De lényegében nem sokat változott a világ: akinek volt mit autóra költenie az vett akkor is BMW-t vagy Mercedest, ha még annál is jobban állt akkor Porsche stb...
Az autó csak pénzkérdés volt előtte is, ha ismertél külföldön (lehetőleg nyugaton vagy pl. észak-afrikai országokban) dolgozót, akkor tudtál behozatni vele - csak meg kellett fizetni.
Pl. apám első és egyetlen motorkerékpárja '75-ben egy alig használt két éves MZ ETS (nem ETZ, hanem a "púpostankos") volt, amit nem is forgalmaztak itthon - egy NDK-ban dolgozó behozta, ő megvette aztán pár hét múlva haszonnal adta el.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!