A BKV miért csak Voith és ZF váltós buszokat rendelt mindig a rendszerváltás után? Az Allison és Renk-Doromat váltók léteztek már akkoriban, ezekkel a váltókkal felszerelt buszuk viszont egy sincs.
A BKV csak abból tud rendelni, amit kínálnak. Az európai buszok általában Voith és ZF váltót kapnak ( kivéve azok a gyártók, akik gyártanak váltót is pl Mercedes, Scania ).
Amúgy minél homogénebb egy járműpark, annál egyszerűbb az alkatrészellátás.
Olvastam még valahol, hogy a Voith váltók nagyon rángatnak és sok sofőr utálja őket a cégnél. Ez igaz?
Ha tényleg így van, miért nem maradtak csak a ZF mellett?
Most. Ültesd át az elméletedet a 70-es/80-as évekbe amikor az Allisonnak nem volt európai ( főleg nem magyar ) gyára akkor azért kicsit macerásabb lett volna Allison váltóval gyártani Ikarusokat. Főleg úgy, hogy odafentről csúnyán néztek volna, ha Amerikából rendeltek volna sebességváltót. Egyáltalán a keleti blokkba adtak volna el váltót? :)
Ma már nyilván más a helyzet.
Itt egy jó válasz:
Allison váltó kísérletileg ebben a buszban van (MPH-199):
https://www.youtube.com/watch?v=hw95CPDffLg
Renk-Doromat váltó meg a kaposvári Ikarusokban van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!