Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi a véleményetek a Credo...

Mi a véleményetek a Credo Econell 12-ről?

Figyelt kérdés

2014. nov. 22. 12:02
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
75%
Kisalföld Volánnak van, utaztam rajta - szerintem teljesen jó busz. Kár, hogy nem ezeket a Credokat viszik a Volántársaságok, hanem majd felsőbb utasítására a Rába-Volvókat...
2014. nov. 22. 12:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 A kérdező kommentje:
Köszönöm a választ :-)
2014. nov. 22. 14:46
 3/15 A kérdező kommentje:
#1: ezt kifejtenéd?/? (Mármint a Rába-Volvo ról)
2014. nov. 22. 15:32
 4/15 anonim ***** válasza:
79%
Biztos jó buszok a Rába-Volvók is, de ugye csak azért hozták ide a gyártást, mert pár éven belül indulnak a nagy buszos tenderek. Rossz nyelvek szerint ez előre le van zsírozva pl. a BKV-nál, mint fő "partnernél". Ugyan a Volvók inkább városi buszok, szóval nem feltétlen az Econell ellenfelei (az inkább elővárosi), de ki tudja: mivel a vidéki Volán társaságok is elég erős politikai kontroll alá kerültek, rájuk is ráerőltethetik őket, ha a felsőbb érdek ezt kívánja. A Credo meg még ha kis buszgyár is, de legalább saját erőből gyárt jó termékeket (és árban is kedvezőbb lenne az adófizetők pénztárcájának). Szóval nem kifejezetten a Rába-Volvókkal van a baj, hanem azzal, hogy kicsit korrupció-szaga van ennek a történetnek (is). Az új Ikarus szerintem nem komolyan vehető vállalkozás (bár mit ad Isten, abban is eléggé benne van a Rába), aki van még (NABI) az meg elsősorban külföldre gyárt.
2014. nov. 22. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 A kérdező kommentje:
Köszönöm a magyarázatot :-)
2014. nov. 22. 17:18
 6/15 anonim ***** válasza:
85%

"Biztos jó buszok a Rába-Volvók is, de ugye csak azért hozták ide a gyártást, mert pár éven belül indulnak a nagy buszos tenderek."


Idehozták? Ugyan úgy Wroclawban készülnek, mint eddig. A Rába csak importőr, kb. egy matricát ad hozzá az egészhez. Illetve a városi kivitelekhez tud ülést szállítani, ha úgy kéri a megrendelő.


"Ugyan a Volvók inkább városi buszok"


Van megoldásuk a várositól a turista kategóriáig mindenre. Sőt, épp a városiban gyengék, mivel abban a kategórriában már csak hibrid kocsit gyártanak.


"A Credo meg még ha kis buszgyár is, de legalább saját erőből gyárt jó termékeket"


A jó alatt úgy látszik nem ugyan azt értjük, ami teli van javítatlan konstrukciós hibákkal, az nem jó. Hogy mást ne mondjak, nem nagyon van olyan Credo, ami úgy 3 éves korára ne szenvedné el az első motortartó bak törést.


"Az új Ikarus szerintem nem komolyan vehető vállalkozás (bár mit ad Isten, abban is eléggé benne van a Rába)"


Mennyire komolyan van benne a Rába?


"aki van még (NABI) az meg elsősorban külföldre gyárt"


NABI nincs, több mint egy éve felszámolták. Az amerikai üzemek és az amerikai tíőusok gyártási jogai a New Flyer tulajdonába kerültek.

2014. nov. 22. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
100%

Volvo busz alatt én most azokat a buszokat értettem, amiknek az összeszerelését idehozták a Rábába, hogy hazai piacon értékesítsék. Hiába gyártanak turistabuszt is - szerintem közel elképzelhetetlen, hogy azzal hazai tendereken sikeresek legyenek más kategóriában.

A Credot elsősorban utas szemmel tudom jónak titulálni - illetve az a pár sofőr ismerős aki ilyet vezet is inkább pozitívan nyilatkozik róla. MAN-hoz szokták hasonlítani, hogy attól kicsit gyengébb, de pl. King Longhoz képest egy álom. Szervíztapasztalatom nincs vele, valószínűleg nem is lesz.

S az Ikarus-Rába tengely (haha): [link]

2014. nov. 22. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 A kérdező kommentje:

Szerintem a Credo buszok a legjobbak:)


Én a Szabolcs-Volán EC12-esein utaztam eddig és nagyon jók. A sofőrök is szeretik. Az utasok is csak dícsérik! :-)

2014. nov. 22. 19:37
 9/15 anonim ***** válasza:

"Volvo busz alatt én most azokat a buszokat értettem, amiknek az összeszerelését idehozták a Rábába, hogy hazai piacon értékesítsék."


Nem szerelnek össze Volvokat a Rábánál. A politikában Rába-Volvo néven emlegetett buszokat a Volvo Polska Sp. z.o.o. wroclawi üzeme készíti, sajnos gyakran kétes minőségben.


"Hiába gyártanak turistabuszt is - szerintem közel elképzelhetetlen, hogy azzal hazai tendereken sikeresek legyenek más kategóriában. "


A Rába-Volvo "program" kezdete óta itthon értékesített új Volvo autóbuszok:

-48 db 7900-as városi csuklós autóbusz a Volánbusz részére (BKK alvállalkozás)

-13 db 7900-as elővárosi csuklós autóbusz a Volánbusz részére (BKK alvállalkozás)

-5 db 7900-as városi csuklós autóbusz a Tükebusz részére

-28 db 7900-as hibrid városi csuklósbusz a T&J Busz Projekt részére (BKK alvállalkozás)

-20 db 8900LE hosszított kivitelű helyközi szóló autóbusz a DAKK részére (Bács, Körös, Kunság és Tisza Volán)

-16 db 8900LE helyközi szóló autóbusz a DAKK részére (Kunság és Körös Volán)

-7 db 8900LE háromtengelyes helyközi szóló autóbusz a DAKK részére (Körös és Tisza Volán)

-7 db 8900-as távolsági szóló autóbusz a DAKK részére (Bács és Körös Volán)

-2 db 8700-as turistabusz a DAKK részére (Kunság Volán)


"A Credot elsősorban utas szemmel tudom jónak titulálni"

Kinek a pap, kinek a paplan. Én személy szerint nem rajongok pl. az első hónapok után lemálló belső burkolatokért.


"illetve az a pár sofőr ismerős aki ilyet vezet is inkább pozitívan nyilatkozik róla."

Akkor kérdezd meg őket pl. arról, hogy van-e hová rakni a kabátjukat vagy hetente hányszor kell utánállítaniuk az ajtót. Vagy ha már a kérdező kifejezetten az Econellekről érdeklődik, járj utána mennyit "kondinzak" a sofőrök a bowdenes váltónak hála.


"Szervíztapasztalatom nincs vele, valószínűleg nem is lesz."

Ennek ellenére kijelented, hogy árban kedvezőbb. Ami a vételárra valóban igaz, de a karbantartáson bőven elúszik a megtakarítás. Egyébként szervíztapasztalatként a legbizarabb eset talán a tatabányai BN18-asok átadása (a gyárból "hazáig" tartó 70 km-es utat 4-ből 1 bírta ki) és a Volánbusz Econelljeinek leszállítása (mind a 20 kocsit lyukas, átfurt üzemagyagtankkal adta át a gyártó).


"S az Ikarus-Rába tengely (haha): [link]


Ez egy 2010-es cikk. Azóta az Ikarus megbízhatóbb és olcsóbb, ZF gyártmányú hidakat épít be.

2014. nov. 22. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
0%

A Credo a legócskább sz*rokat b*ssza össze, (na jó, volt már itthon Plasma és CsM is, úgyhogy nem biztos) amiket "busznak" neveznek. Javíthatatlan konstrukciós hibák, elképesztő hozzáállás (ócsóbb széket kapod, csak!) túlszékezés, gagyi anyaghasználat, borzasztó rendelkezésre állás, kis kerék, olyan "mérnöki munka" hogy ilyen fejlesztőket a Merci húsz évvel ezelőtt elhajtott volna - a buszaikat is - úgy ahogy van egy gány, ótvar hányás az egész. Akinek meg attól áll fel, hogy úúúristen magyar, elmondanám, hogy jórészt a Credonak (és az Alfabusznak) köszönhető az Ikarus EAG vége.

A konkrét buszról annyit, hogy fejlődés egy Ik 266-hoz képest. Egy 256/C56/EAGhoz képest visszalépés, nem is akármekkora.

2014. nov. 23. 01:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!