A Credo buszokból miért nem kér a főváros? Most ahogy kijött az Euro 6-os motor, lehet szó újabb megrendelésekről?
Főváros kérne, csak a BKK nem.
Nem üti meg a mércét, a BKK szerint.
Nem lehet megszabni, nyílt közbeszerzési pályázat kell.
Szokott lenni egy olyan feltétel - amivel ugye a magyar buszgyártás alatt vágják a fát - , hogy megkövetelnek az adott tipusból már X db forgalomba állított mennyiséget egy adott időszakra. Hát az új Credo csuklósból nem biztos, hogy tavaly forgalomba állt valahol mondjuk 20db.
Egy másik kérdésnél már leírták, nem is biztos, hogy a szép Credo olcsóbb, mint a versenytársak, pont azért mert mi mindent a piacról veszünk, míg a többi gyártó magának gyártja a motorokat. Ha jól sejtem az újakban is Iveco motor van, hááát..
Másrészről a buszt nem úgy veszik, mint te a csokit a boltban. Itt flottát vesznek komplex pénzügyi csomagban, a gyártó viszi be a buliba a finanszírozó bankot is, ő hozza az ajánlatot stb.. A Volvonak pl van saját jármű finanszírozással foglalkozó "bankja", a Credonak nincs. Ha kell vonni egy külső céget, ott is hasznot kell termelni, így összességében előfordulhat, hogy drágább a magyar konstrukció, mint egy nagy gyártóé.
Ezek miatt nincs magyar buszunk...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!