Ez miért személyvonat és nem gyorsvonat besorolású?
Holnap 15.28-kor indul a Nyugatiból Záhonyba egy személyvonat, a menetideje a gyorsvonatokhoz (amelyek a páros órákban indulnak óra 28-kor) hasonlóan 5 óra 29 perc. Egy plusz megállója van, de amúgy ahogy a gyorsvonatok, Ferihegy és Cegléd között ez sem áll meg.
Ez mi? Mi ebben a logika? Hogy van pofája az államnak egy ugyanolyan retkes vonatban nyújtott szolgáltatásért többet felszámolni?
Azért személyvonat besorolású, mert ez nem gyorsvonat, nem IC, nincsenek pórdíjak, viszont tovább tart az utazási idő, azon egyszerű oknál fogva, hogy ez a vonat sok helyen megáll.
A mnetjegy olcsóbb, s nem drágább a személyvonatra.
Ez a 15:24-es hódmezői gyors és az ahhoz Szolnoknál Záhony felé csatlakozó személyvonat összevonása vágányzár miatt. Gondolom a záhonyi oldalban nem akarták pótjegyessé tenni az amúgy nem pótjegyes vonatot, a szentesi oldalba utazókat sem akarták megsarcolni, mert ott meg ugye átszállási kényszer van.
Más kérdés, hogy jó a meglátásod, ez a pótjegyesdi logikátlan. A Szolnok-Záhony közti helyi forgalomban 2 óránként pótjegyes, 2 óránként pótjegy nélküli vonat jön. Mi a pluszszolgáltatás? Az, hogy a fővárosból jön a vonat... Kocsipark ugyanaz, menetrend percre ugyanaz, csak egy apafai megállás a különbség. Ennek ellenére persze szinte az egész keleti régió megszavazta a régi garnitúrát, akik ezt az intézkedést az ellenállni próbáló MÁV-Starton átnyomták.
Annyi a különbség a személy és a sebes közt Ceglédtől Záhonyig, hogy a személyben csak fülkés másodosztály van és a vonat 4 kocsiból áll, míg a sebesben több kocsi van és a Szombathelyről visszavett termes Bp-ket is belerakják a fülkések mellé, illetve rendszerint van egy elsőosztályú fülkés is. Legalábbis ez a helyzet általában, aztán ez hol így van, hol nincs, jóformán kiszámíthatatlan a fordulóterv.
Ez persze semmivel se teszi korrektebbé a pótjegyváltási kötelezettséget Ceglédtől, hiszen a legtöbb utas inkább a rövidebb menetidőért fizetne többet, mintsem a kényelemért. Cegléd és a Nyugati között viszont még azt is lehetne mondani, hogy jogos a felár, hiszen jó háromnegyed órát takarít meg az ember, ha a zónázóra átszállás helyett inkább sebessel megy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!