Milyen esetekben lehet meghúzni egy vonaton a vészféket?
Pont tűz esetén helytelen vészféket húzni.
Nálunk boldogabb országokban ismert rendszer a vészfékáthidalás fogalma, és a pályán meg van jelölve a mozdonyvezetőnek, hol kell használni.
Jellemzően olyan helyeken kell, ahol a szerelvény vészfékkel történő megállítása komolyabb károkat okozna. Hidak, alagutak, magas töltésen vezetett pályarészek. Gondoljátok el egy tűz esetén mi lenne, ha vészfékeznének egy hídon? Vagy alagútban? Ott halna meg mindenki mert nem lehetne megközelíteni őket...
Ezért vészfékáthidaló annyit csinál, hogy az utas meg tudja húzni a vészféket, kicsit elkezd lassulni a vonat (ez az utasban azt az érzetet kelti, hogy beavatkozott a vonat közlekedésébe) jelez a mozdonyvezetőnek, és a mozdonyvezető dönti el hol fog megállni.
Vészfékáthidalás nélkül a vonat a teljes fékhatás kialakulása után a fékút alatt azonnal megáll...
Amúgy indokolt esetben lehet használni. Bármilyen élet és vagy vagyonbiztonságot veszélyeztető helyzetben.
Én azt mondom, hogy ha rossz vonatra szállsz akkor is inkább vészfékezz, mint mozgó vonatról ugrálj. Maximum lecsesz a kalauz, de nem halsz meg vagy nem leszel egy életre nyomorék.
Ha rossz vonatra szálltál, akkor maradsz szépen a s e g g e d e n vagy megkeresed a jegyvizsgálót ("kalauz") és közlöd vele, hogy mi nyomja a lelkedet! Az a szakszerű eljárás, vagy kifizeted a büntetést.
Le ne ugorj mozgó vonatról, az igaz, mert belehalhatsz, vagy nyomorék lehetsz egy életen át.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!