MIért hosszabb egyes esetekben a repülőutazás oda/visszaútja, mint a vissza/odaút? Lehet az odaút pl. fél óra, a visszaút meg 20 perccel több.
Egyfelől a föld forog. Tehát nem mindegy, hogy a föld előled elfele forog, vagy éppen, hogy feléd.
Ez a földrajzi oka.
A valódi, reális oka, ami bőven ellensúlyozza a földrajzit, azok az útvonalak. Egyszerűen fix pályákon haladnak a repülőgépek, méghozzá előre kijelölteken, nem pedig nyíl egyenesen. A visszafele folyosó lehet lényegesen rövidebb, mint az odafele.
A szél iránya is befolyásolja az időt, hátszéllel nyilván nagyobb sebességgel repülnek a gépek.
"300 km/h sebesség-különbség
A szélvihar fent még durvább - ennyivel repülnek most gyorsabban tíz kilométer magasan az északnyugatról érkező, mint az arrafelé haladó gépek.
Elég egy pillantást vetni a Flightradar24.com oldalára, és rákattintani néhány széllel szemben, illetve hátszélben repülő gépre, hogy láthassuk - a viharos szél a légi közlekedésben is érezteti hatását.
A normál esetben (relatív szélcsendes időben) 830-850 km/h-s, földfelszínhez viszonyított sebességgel haladó gépek most alig 700 km/h sebsséggel "vánszorognak" északnyugati úticéljaik felé, addig a dél felé repülők 1000 km/h-t meghaladó tempóval hasítják az eget."
itt még azt is megnézheted merre kóvályognak a gépek:
Nagyon szép természettudományos válaszok születtek, az iskolában meg is állják a helyüket, de a valódi életben nem ez az oka annak, hogy egy desztináció az egyik irányban olcsóbb, a másikban meg drágább.
Az okok a repülőterek áraiban, illetve azok különbségében rejlenek, számít még a nem hasznos teher, (pl.: üzemanyag a visszaútra), és a számított repülési idő is.
8-as vagyok
bocs, valahogy azt olvastam, h az árak miért különböznek....
A repülési idő függ az útvonaltól ami nem ugyanaz mindkét irányban, az aktuális szélirányoktól és szélsebességektől, valamint úgy egészében a meteorológiai körülményektől.
Ennyi baromságot ,az ég világon semmi köze a föld forgásához . A repülőgép az nem egy kilőtt lövedék ,csak abban az esetben zavarná be a coriolis effekt vagyis a Föld forgás és akkor sem az egyenlítő környékén.
A saját erőből hajtott repülőt a baktérítőn és ráktérítőn az uralkodó keleti irányú magaslégköri szél tolja előre ,nyugatra pedig hátráltatja . Az egyenlítőn meg nyugatra fúj a szél tehát ha ott repülnél akkor nyugatra rövidülnek meg az azonos utak ideje.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!