Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A BKK agglomerációs buszmegáll...

A BKK agglomerációs buszmegállóit szerintetek hogyan lehet integrálni az e-jegyrendszerbe?

Figyelt kérdés
A buszmegállókat nem lehet elkeríteni, beléptetőkapuval ellátni, hanem a járműveken lesz az érvényesítő, és felszállás után kell csak csippantani. Ez Bp-n belül rendben is van, de ha a busz, amin utazok, el is hagyja a várost, akkor honnan tudja a rendszer, hogy a határon belül, vagy azon túl szálltam le? Nekem ebből az jön le, hogy a külső megállókban leszállás után is csippantani kellene, ehhez viszont ugye azokat a megállókat mégis el kell keríteni. Mi lehet majd ennek a megoldása?
2014. nov. 8. 09:03
 1/6 anonim ***** válasza:
Nem leszállás után, hanem előtte kell kicsipogni. Ilyen egyszerű. A felszíni járatokon csak ellenőrökkel tudod megoldani, hogy ne blicceljenek. Így ha valaki idő előtt kicsipog, azt is csak az ellenőr tudja elővenni ugyanúgy, mint azt,aki nem is csipogott be.
2014. nov. 8. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%
Egyszerűen, jól tudja a Futár, hogy halad a busz és mikor éri el Bp. határát.
2014. nov. 8. 15:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
50%

"Egyszerűen, jól tudja a Futár, hogy halad a busz és mikor éri el Bp. határát."

Addig tudja a FUTÁR rendszer a busz pontos helyzetét, ameddig nem jön egy nagyobb vihar. Ha a műholdakat nem látja a rendszer, akkor szépen behal. A mobilnet önmagában pedig nem elég a helyzetmeghatározáshoz.

2014. nov. 8. 15:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

"Addig tudja a FUTÁR rendszer a busz pontos helyzetét, ameddig nem jön egy nagyobb vihar. Ha a műholdakat nem látja a rendszer, akkor szépen behal. A mobilnet önmagában pedig nem elég a helyzetmeghatározáshoz."


:D :D

Igazad is van, hiszen minden nap tömegével zuhannak le ugyancsak GPS vezérelt repülőgépek is minden nagyobb viharban :D

Mégis mi a szar köze van a viharnak a GPS-hez?

10-15 évente egyszer nagyobb napkitörés akadályozza, de hogy egy vihar??


Amúgy pedig a mobilnet is elég a durva helymeghatározáshoz nagyjából 100-150 méteren belülre be tudja lőni az embert, az pedig megállóknál elég.

2014. nov. 8. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

Amúgy kérdező, baromi egyszerű:

Nem kell semmi beléptetőkapu a megállókba, csak egy kártyaleolvasó. Leszállás után le kell csippantanod. Ez az utas felelőssége, ha nem csippant le, vagy a max tarifát vagy egy büntetőtarifát kell fizetnie.


Londonban a DLR megállóknál befelé sincsen kapu, csak egy csippantó hely, és ki van írva, hogy ne felejts el csippantani. Illetve vannak olyan átszálló helyek, ahol nincsen karos be és kiléptetőkapu, csak egy folyosó de ki van írva, hogy az Oyster cardot le kell csippantani, és átszálláskor újra becsippantani a helyes díjszámításhoz.


És naponta több százezer ember utazgat vele és csippant és még élnek :)

Nem feltétlenül elzárt megállókban kell gondolkodni, inkább rá kell venni az embereket a csippantásra, érdekelté kell tenni őket benne.

2014. nov. 8. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

# 3: a BKK, már csak a Futárt használja a - www.bkk.hu/fejleszteseink/futar/ - az, hogy, te mint utasként, nem mindig kapsz pontos infót, nem jelenti azt, hogy a diszpécsereknél is, ugyanez a helyzet.

A másik: nem csak a GPS létezik. A Budapest tábláknál elég elhelyezni jelzőpontokat, vagy az út alá, egy, mágneses szőnyeget, amit az ott áthaladó busz, vezeték nélkül észlel.

2014. nov. 8. 18:02
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!