Mi az oka,hogy a vasútra még nem engedték rá sehol az önvezető technikát?
A Tesla megcsinálta ezt autónál, ahol azért elég bonyolult szenzorrendszer kell meg nagy precizitással megírt rendszer, ami üzemelteti az egészet.
Vonatoknál meg kötött pálya van.Egyszerűbb lenne.
Metrókból érdemes módon vannak automaták, Budapesten is.
Viszont a metró "kisvasút".Nagy vasúton sehol sincs önvezetés még.
Mi lehet az oka,hogy nem vezettek még be sehol ilyesmit?
Az önvezető technika megoldaná a létszámhiányt, meg az állandó görcsölést beosztások összeállításával.
"Tesla megcsinálta ezt autónál"
Nem csinálta meg, a legegyszerűbb közlekedési szituációkat tudja csak kezelni, azt is meglehetősen szar sikerrátával. Önvezető autó továbbra sem létezik, valószínűleg soha nem is fog.
"Mi lehet az oka,hogy nem vezettek még be sehol ilyesmit?"
Mert értelmetlen és felesleges. Míg autót kvázi bárki tud venni, ezért sok a birka, akiknek eladható az ilyen üres működésképtelen parasztvakítás, addig a vonatoknál egy kicsit más a helyzet.
A metró fizikailag el van különítve az időjárástól és a többi közlekedési ágtól, ezért ott jól működik az önvezetés. A nagyvasút és a villamos nincs, ott a teljes biztonsághoz sokkal több érzékelő kell, még nincs kellő tapasztalat velük.
A Tesla önvezetése pedig egyelőre inkább csak érdekes funkció, mint valódi megoldás. Még mindig nem működik annyira, hogy teljeskörűen rá lehetne bízni az autót, emberi ellenőrzés mellett használható. Ez tehát nem tud többet a vasúton, mint a mostani éberségi és vonatbefolyásoló rendszerek.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!