Az osztrák vasúttársaság milyen jogon szállíthat le fizető utasokat? Felháborító, amit műveltek a Railjeten!
Ráadásul a MÁV előre szólt az osztrákoknak a zsúfoltságról, azok pedig fittyet hánytak rá, inkább leszállítottak több száz embert a határnál. Ennyit az ÖBB-ről! Szégyen az a vasúttársaság.
Azért, mert az Osztrák a Magyarral ellentétben egy civilizált nép és felfogták, hogy egy távolsági vonatra annyi ember fér fel kényelmesen és BIZTONSÁGOSAN, amennyi ülőhely van!
A hibát ott követték el (bár erről nem ír a cikk), hogy ugyan szólt nekik a paraszt MÁV, hogy 3x annyi jegyet adtak el, mint ahány személyes a vonat, mégsem készültek rá és várni kellett egy helyi vonatra, amire felszállhattak azok, akiket leszállítottak.
Azért, mert az Osztrák a Magyarral ellentétben egy civilizált nép
Hát persze. Láttál-e már valaha, osztrákeszű embert....?
# 2/
Azért paraszt a MÁV kérlek, mert a helyett, hogy a "megnövekedett forgalomra való tekintettel" mondjuk 3-al több vagont csap hozzá a vonathoz vagy ne adj isten 2 vonatot indít - na e helyett MARHAVAGONT csináltak egy nemzetközi railjet vonatból. Na ez az, ami a sógoroknak nem gyere be - nagyon helyesen.
"ha egyszer náluk nem közlekedhetnek álló utasok, akkor nem fogják hagyni, hogy megtörténjen. A MÁV a segg, nem az osztrákok."
Nagy tévedés!
Nincs ilyen szabály az osztrákoknál sem, csak seg.gfejek.
A MÁV többször jelezte feléjük, hogy szeretnék, ha kötelező lenne a helybiztosítás nemzetközi forgalomban az ilyen esetek elkerülésére. Még jelképes összegért is bevezette volna a MÁV. De az osztrák NEM járult hozzá.
Amúgy nem konkrétan arra a vonatra adtak el több helyet, hanem szimplán az utasok helybiztosítás nélkül szálltak fel! Nagy különbség. A jegy BÁRMELYIK vonatra érvényes érvénytartamon belül.
Történetesen ebben a történetben egyedül az osztrák fa.sz de ők nagyon, a MÁV csak elszenvedője, mert minden ostor itt csattan nem a kretén osztrákon.
"Akkor indítsanak 2-őt? Nem hiszem, hogy ezért ez egy ennyire áthidalhatatlan probléma volna."
Nincs belőle több. A vonat az osztráké, annyi van itt ahány vonatnak épp mennie kell. Ha egyiknek elküld 2-t akkor nincs a következőnek szerelvénye.
Be kellene vezetni a kötelező helybiztosítást és az megoldaná a gondot, de az osztrák barom és nem engedélyezi...
Szerintem feleslegesen túl van lihegve a dolog.
Egyrészt nem kell úgy tenni mintha naponta történne ilyen eset, másrészt mindkét fél ugyanolyan hibás, akár az osztrák, akár a MÁV, aki kiadta a jegyeket.
Másrészt...a média legalább összehangoltan írhatna, egyik helyen 2 óra, másik helyen 1,5. J és nem mindegy hogy fogalmazunk.
"addig nem indulhatott tovább, amíg a helyjeggyel nem rendelkező utasokat le nem szálltak róla"...Ebből nekem erősen az jön le, hogy szokás szerint volt pár barom, aki "márpedig én ezzel megyek" mentalitással fent akart maradni, és ezért lett az idő annyi amennyi.
"Közölte: az elővételes jegyvásárlások adatai szerint a szerelvényre már egy hete 80-90 százalékos volt a foglalás, ezért jelezték az osztrák vasúttársaságnak"
Ha a máv is tudott róla, akkor ők is mondhatták volna hogy sajnáljuk, de 9-re már nem tudunk több jegyet kiadni, ők is nyakig benne vannak.
Harmadrészt, meg kéne szokniuk az embereknek, hogy előre kalkulálják bele az ilyen problémákat az utazásukba ha ünnepnapokon utaznak.
"ők is mondhatták volna hogy sajnáljuk, de 9-re már nem tudunk több jegyet kiadni, ők is nyakig benne vannak. "
Azt az egyet értsétek meg, hogy nincs olyan, hogy "a 9 órásira már nem tudunk jegyet kiadni".
Egyfajta "bérletként" megy a bécsi kirándulójegy. Érvénytartamon belül bármelyik vonatra felszállhatsz vele. Nincs 9 órási nincs 11 órási, arra szállsz fel amelyikre akarsz. Amíg nincs kötelező helybiztosítás...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!