Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Ezeknek az ötleteknek lenne...

Ezeknek az ötleteknek lenne jövője a tömegközlekedésben?

Figyelt kérdés

1. A járműveken csak a sofőr ülne, mindenki másnak állnia kéne, így el lehetne kerülni a nyugdíjasok<->mindenki más harcokat az ülőhelyekért (senkinek nem kéne senkit felállítania), ráadásul Budapesten nem olyan hosszúak a menetidők hogy ne tudná bárki végigállni az utat, aki képes elindulni otthonról. Így a járműveken még több hely lenne (metró, villamos, busz, troli).


2. Csak olyan járműveket venni, aminek az oldala kvázi egy nagy ajtó (vagy legalább kétszer annyi ajtaja van, mint most), így nincs gond azzal, ha esetleg valami megállna az ajtóban. Bárhol lehetne ácsorogni, nem zavarna senki senkit a fel- és leszállásnál.


Szerintetek?


2014. okt. 17. 07:48
1 2
 1/12 Beviz Elek ***** válasza:
57%

1. Te fiatalon úgy gondolod, hogy bárki végig tudja állni, de vannak öregek akiknek nem egyszerű, de MUSZÁJ elmenni "shoppingolni" és azalatt a kis üldögélés alatt pihennek egy gyorsat. Szerintem nem az üléseket kellene eltüntetni, hanem a suttyókat kellene megrugdosni akiket nem neveltek meg a szülei. Nekem sosem jelentett gondot átadni a helyem!

2. Ha sok ajtó van, akkor kevesebb ülés. Ez logikus... Emiatt nem érdemes több ajtót berakni. Szerintem amúgy az újabb, 7-es vonalán közlekedő Volvok (?) teljesen rendben vannak, nem kell oda több ajtó.


Bocsi ha az utolsó mondat nem igaz, évek óta csak alkalomszerűen járok tömegközlekedéssel.


Az én ötletem inkább az, hogy a BKK több embert foglalkoztasson. Troli, busz: első ajtón fel, többin csak leszállás, a sofőr mellett pedig egy sokkolós fószer ellenőrizze a jegyeket. Helyszínen jegyet venni nappal csak kiszámolt pénzzel, éjjel lehet nagyobbal is!

2014. okt. 17. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:

Kicsit nagy pazarlás lenne minden járműre +1 ember alkalmazni. Nem hiszem, hogy egyáltalán a saját költségét behozná, nemhogy még hasznot is termelne.

Amúgy éjjel is elég lenne kiszámolt pénzzel fizetni. Tekintve, hogy jelenleg a legtöbb értékesítési pont jegyautomata, ami 0-24-ig működik, és tud visszaadni.

2014. okt. 17. 09:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
100%

Nem hosszú menetidők? A 30-as buszra ülj már fel légy olyan jó mondjuk Újpest központtól Belvárosig, mondjuk a Hősök teréig. Néhol annyira kátyús utakon megy, hogy még nekem is kihívás talpon maradni, pedig erőm teljében lévő fiatalember vagyok. De kificamított bokával akárkinek jól esne egy ülés, nem? Vagy ha gipszben van valamelyik végtagod, és nincs aki elmenjen helyetted boltba, akkor sem árt, ha ülhetsz.

Ezer és egy ilyen példát lehet mondani. Nem gondoltad te ezt végig rendesen :)


Az ajtókból sem véletlenül van annyi, amennyi. Egy csomó vezetéket, egyéb dolgot el kell helyezni, de ami a legfontosabb, a karosszéria merevségét mindenképpen biztosítani kell. Az ajtók eléggé rontják ezt a tulajdonságot, egy bizonyos felületnél többet nem láthatnak el ajtóval, különben a nem egyenletes terhelés miatt egy kanyarban akár magától deformálódhatna a karosszéria (az embereket nem érdekli, hogy hová ülnek a buszon, tehát ha a végében többen vannak, a nagyobb tömeg miatt a hátul ható sokkal nagyobb centrifugális erő miatt akár görbülhet a nem elég merev váz)

2014. okt. 17. 09:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:

"... ráadásul Budapesten nem olyan hosszúak a menetidők hogy ne tudná bárki végigállni az utat, aki képes elindulni otthonról..."

Ezzel azért vitatkoznék. Rövid ideig dolgoztam Budapesten és volt, hogy a 8-10-12 órás műszak után (mikor mennyi, attól függ, mennyi munka volt) még majd' egy órát kellett buszozni-villamosozni, mire hazaértem. Erős, egészséges ember voltam akkoriban, odafelé nem is ültem le soha, de visszafelé mindig, ha megtehettem. BKV-ztam egy órát munkába, ott álltam-szaladgáltam egész műszak alatt (nem lehetett leülni, se ülőhely, se idő nem volt rá, volt, hogy enni is csak a gépek között, kutyafuttában tudtunk), utána még egy óra hazafelé... Lehet, hogy túl kényelmes vagyok, de azt már nem volt erőm végigállni. És én akkoriban huszonéves, egészséges ember voltam, nem volt semmi mozgásszervi problémám, nem kellett a testtömegem majd' negyedét kitevő iskolatáskával küzdenem, nem voltam terhes, nem húztam magam után 3-4 gyereket. Ha én nem bírtam sokszor állni, akkor lehet, hogy más sem bír.

Egyébként meg az ülések nem csak azért vannak, hogy Mariska néni ott tudjon trónolni, mikor megy a piacra. A járművek tervezésekor az ülőhelyekkel (is) igyekeznek beállítani az utasok eloszlását és áramlását. Például a korszerű alacsonypadlós buszokon elöl, ahol lapos és széles a padló, kevés ülés van, míg hátul, ahol mindenféle dobogók, lépcsők vannak benne, jóval több. Te csak annyit látsz, hogy ez így tök értelmetlen, mert elöl jobban férne a 2x2 ülés, nem lenne az, hogy felküzdi magát Irénke néni a kerekes szatyrával, azt' egyből levágódik a másfeles ülésre és elöl már csak állni lehet. Viszont az alacsonypadlósokon szinte mindig egybeépített hajtásláncot használnak, ami hátul helyezkedik el. Tehát a busz legvégében van a motor, a váltó, kicsit előtte a hátsó híd, körülöttük a hűtők, a katalizátor - több tonnányi vasról van szó. Ezt úgy lehet ellensúlyozni, hogy hátra sok ülés kerül, mert ahol ülőhely van, ott kisebb az utasok sűrűsége. Így elöl, az állóhelyeknél több az utas, valamennyire kiegyensúlyozzák a buszt, nem lesz reménytelenül farnehéz.

Ja, és még valami: az ülőhely nem csak kényelmesebb, biztonságosabb is. Hirtelen fékezésnél vagy kanyarodásnál az ülő utas jobban ki tud támasztani, az álló meg vagy tud kapaszkodni, vagy nem. Ha mindenki állna, egyszerre dőlnének a népek, mint a dominó.

Az egész oldalfalat beterítő ajtó nem megvalósítható. A jelenlegi elrendezésnél sűrűbb ajtókiosztást már nem tudnak összeerőlködni a mérnökök. Az ajtó ugyanis minden esetben helyet foglal az utastérből, mindig van némi holttere, amivel számolni kell. Ha ész nélkül szaporítod az ajtókat, csökken a használható tér. Ha végig ajtóból áll a jármű oldala, akkor meg mindegy, hol áll az utas, útban lesz ajtónyitásnál. Ráadásul merevségi problémák is fellépnek: az ajtó egy jókora nyílás, amin belül nem lehet merevítő, mert beleakadsz, mint a 280-as Ikarus lépcsőkorlátjába. Ha ebből sok van, alig tudod kimerevíteni a vázat, az egész szerkezet nyeklik, tekeredik.

Igazából nem a járművekkel van a baj a tömegközlekedésben. A probléma ott kezdődik, hogy az utasok nagy része képtelen felfogni, hogy nem az ő személyes használatú, bérelt közlekedési eszközén foglal helyet, hanem mások is szeretnék használni az adott buszt, trolit, metrót, villamost. Ezért aztán a tisztelt utas hótt' nyugodtan áll az ajtóban, mert "úgyis mingyán leszállok", közben utazik 8-10 megállót, aki meg tényleg leszállna, legyen szíves kerülgetni. Sokan a kézipoggyászt sem tudják értelmes módon elhelyezni, csak az ülésen jó nekik, esetleg a két üléssor közti közlekedőfolyosóra hajítják ki, mer' ne nyomja már a lábukat. Ezen meg nem segít, akárhogyan is építed át a járműveket.

2014. okt. 17. 09:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
100%

1. amikor járógipszem volt, elég nagy megváltás volt az ülőhely a buszon, főleg amikor dugó miatt 30-40 percig tartott a menetidő. Egyszer neked is nehéz lesz egy helyben állni sokat, remélem akkor bevezetik ezt.


2. Mégis, hiva raknál több ajtót? A kerekek helyére? A csuklóra? Máshol nincs hely.

2014. okt. 17. 10:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim válasza:

Rövid és tömör választ szeretnél?

Mindkettő oltári nagy marhaság!


pl: "nyugdíjasok<->mindenki más harcokat az ülőhelyekért"

Akkor például azt is lehetne csinálni, hogy csak nyugdíjasok ülehtnek le, és akkor nem lenne harc...

De ez ugyanakkora baromság lenne, mint amit írsz.

2014. okt. 17. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
89%
Sokkal egyszerűbb lenne ha az emberek megtanulnának normálisan tömegközlekedni, és automatikusan átadnák a helyüket ha kell, illetve nem addig tartana a beszállás hogy na ajtón belül vagyok, itt jó is lesz...
2014. okt. 17. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

Műszaki szempontból:


1. Adott területen álló utasból több fér el, mint ülő utasból, tehát a jármű egész egyszerűen túlterhelt lenne. Jó esetben elindulni nbem tudna, rossz esetben a fék bizonyulna kevésnek.


2. Ha az egész oldalfal egy ajtó, akkor hová teszed a jármű vázszerkezetét? Anélkül ugyanis már a gyártósoron összeroskad az egész cucc.

2014. okt. 17. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 A kérdező kommentje:

Fontos leszögezni, hogy nem az a kötekedő köcsög utas vagyok aki nem adja át a helyét, megáll az ajtóban.



Beviz Elek:

Én is mindig átadnám a helyet, ha ülnék, de inkább le se ülök (felesleges, busszal 1-2 megállót megyek, metróval 7-8-at, majd villamossal újabb 3 megálló).

A 7-es busszal nem járok (bár ha Volvo, akkor gondolom 7700-as)

A +1 ember jó ötlet is lehetne, de olyan mint amiket én írogattam ide :)


Valamokka:

Valóban nem teljesen átgondolt ötlet, viszont inkább mennék Újpest-központtól 3-as metróval Deákig, majd onnan földalattival a Hősök terére (nem tudom mennyi a különbség menetidőben) :)


4#-es:

Nagyrészt átérzem a "problémádat", ráadásul se gépész-, se járműmérnök nem vagyok, szóval ez se lett teljesen átgondolva műszakilag. És le is írtad a legfontosabb dolgot: "Igazából nem a járművekkel van a baj a tömegközlekedésben. A probléma ott kezdődik, hogy az utasok nagy része képtelen felfogni, hogy nem az ő személyes használatú, bérelt közlekedési eszközén foglal helyet, hanem mások is szeretnék használni az adott buszt, trolit, metrót, villamost." A morállal rengeteg gond van. :(


5#-ös: A "beteg" emberekre nem is gondoltam eddig :)

Valami ilyesmiben gondolkoztam:

[link]

A pirossal jelölt helyre talán még be is lehetne építeni (két oldalt meg csak lenne valami merevsége a busznak, a garázskaput meg biztos le lehetne gyártatni valami üveges megoldással is, hogy ki lehessen látni)


6#-os:

Akkor inkább legyen pár hely, csak kismamáknak és/vagy begipszelt végtagú embereknek.


Én jobban tudom:

Szintén egy fontos megállapítás, a sok suttyó tényleg nem tud közlekedni (vonatkozik ez iskolásra, középkorúra, nyuggerre)


8#-as:

Na pont az ilyen dolgokat nem tudtam (elindulás, fék), hogy milyen hatással lennének a gépre.

Amit linkeltem, az is elvetélt ötlet?

2014. okt. 17. 17:34
 10/12 anonim ***** válasza:
Én 30 percet metrozok, az nem kevés idő, pluszban állva az ember könnyen elesik, főleg ahogy egyesek tudnak vezetni.
2014. okt. 17. 18:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!