A Halberstadti kocsikat mikor fogja felújítani a MÁV?
Vagy nem érdemes rájuk költeni?
Úgy tudom, nem olyan öreg kocsik ezek, sok mindent kilehetne belőlük hozni.
Azt tudom, hogy most sok új Flirt motorvonatot is szereznek be, ami kiválthatja a régi öreg Bhv kocsikat.
De, a halbik távolsági forgalomban vannak, ahhoz képest meg egy Flirtnek jóval magasabb a színvonala pedig azok általában csak személyvonatnak van használva.
A halbis vonatokra meg kell gyorsvonati pótjegy is...
A logikus az lenne, hogy a gyorsvonat magasabb színvonalú.
Nem, a logikus az lenne, hogy minden vonat magas színvonalú.
Igazság szerint bevételi szempontból messze a budapesti elővárosi közlekedés hozza a legtöbb pénzt. Ráadásul ebben a szegmensben van a legtöbb rendszeres, bérletes utas is, akik hosszú távon választanak közlekedési eszközt - azaz ha egyszer meggyőzik őket arról, hogy jó dolog vonattal bejárni, akkor utána tartósan a vasút ügyfelei lesznek. Ergo a vasútnak leginkább az elővárosi forgalomban érdeke fejleszteni.
A Halbik jelentős felújításáról most nincs szó, de számos más típusú távolsági kocsit újítottak fel a közelmúltban. Igaz, ezek egy része az IC-kocsipark szűkössége miatt a távolsági csúcsidőben már az IC vonatokban közlekedik.
A gyorsvonati pótjegy esetén ne keress logikát. Ez csak egy be nem vallott áremelés volt, egységes néhány százalékos emelés helyett egy ilyen nyakatekert, logikátlan differenciált áremelést vezettek be. Ennek semmi köze a szolgáltatási színvonalhoz. Konkrétan van olyan viszonylat, ahol azért fizetsz többet, mert a vonatod épp Budapestről indult és nem csak a szomszéd városból. De az utazási idő, a megállások helye, a kocsik állapota tök ugyanolyan...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!