Ma kivonták az utolsó ráncajtós Ikarust Bp. -en, Ti ezt hogy bírjátok ki? Nem vagytok kikészülve teljesen?
Nekem nem.
Ha nosztalgiázni szeretnék, elmegyek egy múzeumba, vagy felülök egy nosztalgia járatra, amit erre a célra szerveznek.
Amitől meg kell vállni, akkor nincs mese: vonják ki a forgalomból.
Alapvetően annyi hibájuk van a 260-osoknak, hogy nem voltak karbantartva, és elöregedtek.
Sírnak az emberek, de szerintem 90%-uk nem is tudja mi az a ráncajtó, meg egyvalaki leírta hogy "nagyot csattan" azóta folyton ezzel jönnek, mintha nem lenne tökmindegy amúgy.
Mondjuk ha úgy nézzük, a ráncajtósak tényleg régiek voltak, tudtommal még az NDK-nak készültek. Viszont vannak olyan 260-asok amik még 90 környékén készültek, azok simán jók.
Szerintem leszámítva azt hogy nem alacsony padlós, messze a legjobb belső elrendezésű buszok, sok hely, nyitható ablakok, jó kapaszkodó elrendezés.
"Én még bontottam is ilyet. Kár értük egyébként. Egy modernizálás után simán mehettek volna még 15-20 évet."
Ha 15-20 évet nem is fog menni, de az egyik ráncajtós Ikarust szépen felújították, igaz, a ráncajtótól megszabadították, és bolygóajtót kapott. Tehát ha úgy nézzük, ráncajtósként gyártott Ikarus még mindig van a BKV-nál forgalomban. Amit még érdemes tudni, hogy ezekből az eredeti Rába D 2156-os szívómotorokat már rég kicserélték Rába D10-re.
Előtte: [link]
Utána: [link]
Nem vagyok egyébként kikészülve, a ráncajtós nosztalgiaflotta jól néz ki, a szóló, ex-BPO-103 alaposan rendbe lett téve, és csuklós, BPO-477 is szép lett: [link]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!