Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi történt a trolipótlón?

Mi történt a trolipótlón?

Figyelt kérdés
A minap a Nyolcban volt dolgom és visszafele a 83-as trolipótló busszal mentem egészen a Csarnok térig. A busz végében álltam és figyeltem, hogy egész út alatt egyetlen egy ember sem lyukasztott jegyet holott a busz jócskán tele volt. Nem aggaszt a dolog vagy semmi ilyesmi csak valamennyire kiváncsi vagyok, hogy egy egész busznak bérlete volt? de azért be kell valljam nekem tetszett a dolog mert jómagam is blicceltem :D
2010. jan. 20. 21:45
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
Lol.
2010. jan. 20. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
Bérletet is lehet venni, akkor nem kell lyukasztani
2010. jan. 20. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
Ha ez a sztrájk ideje alatt volt, egyértelmű: szolidárisak voltak a sztrájkolókkal, egyébként pedig jól tették, hisz velük is megcsinálhat bármit a BKV.
2010. jan. 20. 22:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 A kérdező kommentje:
Már nem volt sztrájk. a másodiknak pedig üzenem,h tudom sok embernek van bérlete na de egy teli busznak?!
2010. jan. 20. 22:27
 5/13 anonim ***** válasza:
Hozzátenném, hogy sehol a világon nincs olyan, hogy egy teljes árú vonaljegy csak egyetlen járműre érvényes akkor is, ha azon mondjuk csak 5 percet utazok. Minden általam ismert külföldi városban a budapestivel azonos árú vagy annál olcsóbb vonaljegy legalább 60, de inkább 75 vagy 90 percig érvényes bármire, átszállással is. Például Rómában 1 EUR (270 Ft) a jegy és 75 percig érvényes. Ehhez képest Budapesten 320 Ft és 5 percig érvényes. Persze, hogy ahol csak lehet, nem érvényesítem. A metrón többnyire rákényszerítenek. De most komolyan gondolja bárki, hogy mondjuk felszállok a 83-mas trolipótlóra valahol a Baross utcában, aztán megyek vele pár percet a Kálvin térig (320 Ft), ott átszállok a metróra, megyek vele a Deák térig (két megálló, 320 Ft), ott meg átszállok a 105-ös buszra, és mondjuk elmegyek az Alkotás utcáig (újabb megállók, újabb 320 Ft), és mindez mondjuk 10 km se, de fizetek érte 960 Ft-ot?
2010. jan. 20. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
Te még nem láttál olyat ,hogy mikor jön az ellenőr mint az örült mindenki elkezd lyukasztgatni?Én is igy szoktam,ha jön az ellenőr rögtön kilyukasztom,feleslegesen meg minek lyukasszak?Jócskán teli buszon én még ellenőrt nem nagyon láttam úgy egyébként..,ők se hülyék,hogy egy tömött buszra szálljanak fel,maguk ellen hivnák ki a sorsot..:D
2010. jan. 20. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim válasza:

A BKV volnaljegy rendszere elavult, Európában már nem ismeretes, mindenhol időalapú jegyredszer van. Én sem szoktam venni jegyet 2-3 megállóra. Egy 90 perces jegy már növeli a jegyváltási kedvet, nem egy volnaljegy.. A nagyjaink mondják, olcsó, mert 300-ért végig lehet menni a 3-as metrón, de ehetem, ha nem arra visz a dolgom.. Ezért szoktam napijegyet venni 1500-ért ami korrekt. Ez is új, 1 éve még 0-24-ig adták, azaz este nyolctól is éjfélig volt érvényes, késve újították 24 órásra végre.


A másik baj: napijegyet, hétvégi jegyet és túristajegyet csak pénztárban készpénzért, máshol nem. Szintén elavult.


Nézzük a varsói példát: Ott minden traffikban, boltban online (mint az autópálya matricát) stb lehet kapni akármilyen jegyet, automatából szintén. Ott egy jegy 75 percig érvényes mindenre, érvényesítéstől él felszálláskor. Mágnescsíkos. Minden járművön van "lukasztó" ahol érvényesítheted, ellenőrízheted, kiírja meddíg érvényes stb. Az ellenőr pedig ugyanilyen mobil kütyüvel dolgozik. A bérletek Cotag kártya rendszerűek, amik online feltölthetőek, minden járművön lévő kütyüvel ellenőrizhető.


Szóval a BKV kicsit a fejéhez kaphatna, nem csoda a sok bliccelés! Más lenne, ha online lerendezném a napijegyet, adnának egy kódot a telefonomra, amit az ellenőr tud ellenőrizni a kütyüjével és kész. Ma Budapesten be kell mennem kocsival a városba, készpénzért napijegyet kell vegyek, parkolást kell fizessek, az lófxxxxt, az első utat a külvárosból a pénztárig mindig elbliccelem, az ellenőrt elhajtom a francba, ha telik 200 milla a nagyoknak, teljen korszerű jegyrendszerre is!

Elavult a vonaljegy rendszer!

2010. jan. 21. 22:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
És szerinted erre van pénze a Bkv-nak,mikor már a buszokat is alig tudják javitgatni...,azok is elavultak!Volt már amelyik kettévált(piros 7-es)... Szóval vannak ennél nagyobb gondok is!
2010. jan. 21. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim válasza:

Én vidékiként is benne lennék egy mágneskártyában, meg is vennék 2000-ért amit itthon elbír a fiók, szükség szerint online feltölteném, érvényességi idejét pedig az első felszállásor a csippantástól kezdi el.. Nem kell messze menni: Autópálya matrica, kártyás mobil stb..


Van ok a bliccelésre: korszerűtlenség, lustaság, sokszor jelentős járulékos költségek, járulékos időveszteség és magas ár a vonalhoz képest, egy vonalra vonatkozik. Meg sem említem a pénzelnyelő utcai automatákat, már 2 érintőképernyőt törtem be mérgemben, kerüljön sokba a 300 forintom, nincs ingyen pénz.. Jah, Ferihegyen nem lehet kapni napijegyet, bérletpénzárak pedig nincsenek minden huszadik sarkon. kb ennyi. Megtehetem, vehetek 20 jegyet, de nem, nincs ingyen pénz! Aránytalanul drága. (8 Zlotyi a 3 napos jegy Varsóban, tessék számolni, 2,80 Zlotyi a 75 perces)

2010. jan. 21. 23:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim válasza:

Igen, drága az új jegyrendszer, de egy jó stratéga az alapokat építi először, korszerű jegyrendszer, nagyobb jegyváltási kedv ergo bliccelés csökkentése egyes területeken kiszorítása (beléptető rendszer a metrón mint régen volt). Kb 130%-os bevétel. Talán van jobban a tejbe aprítani, adósságot csökkenteni (árbevétel 40%-a kamattörlesztés, grat)


Tapasztalatból mondom, aki fönt van vezető pozícióban, az a területéhez semmit nem konyít, én is sokszor kaparom magam, mi zajlik a Paksi Atomerőműben sokszor, projekt és napi szinten.. Telik irodabútorra 50 milláért, de nem telik öreg berendezés cseréjére 10 milláért, telik márványra, de nem útfelújításra.

blablabla.. Nem véletlen a sok bliccelés..

Atomerőmű, BKV egy kutya, vaskalaposok vezetik mindkettőt..

2010. jan. 21. 23:24
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!