Mi történt a trolipótlón?
A BKV volnaljegy rendszere elavult, Európában már nem ismeretes, mindenhol időalapú jegyredszer van. Én sem szoktam venni jegyet 2-3 megállóra. Egy 90 perces jegy már növeli a jegyváltási kedvet, nem egy volnaljegy.. A nagyjaink mondják, olcsó, mert 300-ért végig lehet menni a 3-as metrón, de ehetem, ha nem arra visz a dolgom.. Ezért szoktam napijegyet venni 1500-ért ami korrekt. Ez is új, 1 éve még 0-24-ig adták, azaz este nyolctól is éjfélig volt érvényes, késve újították 24 órásra végre.
A másik baj: napijegyet, hétvégi jegyet és túristajegyet csak pénztárban készpénzért, máshol nem. Szintén elavult.
Nézzük a varsói példát: Ott minden traffikban, boltban online (mint az autópálya matricát) stb lehet kapni akármilyen jegyet, automatából szintén. Ott egy jegy 75 percig érvényes mindenre, érvényesítéstől él felszálláskor. Mágnescsíkos. Minden járművön van "lukasztó" ahol érvényesítheted, ellenőrízheted, kiírja meddíg érvényes stb. Az ellenőr pedig ugyanilyen mobil kütyüvel dolgozik. A bérletek Cotag kártya rendszerűek, amik online feltölthetőek, minden járművön lévő kütyüvel ellenőrizhető.
Szóval a BKV kicsit a fejéhez kaphatna, nem csoda a sok bliccelés! Más lenne, ha online lerendezném a napijegyet, adnának egy kódot a telefonomra, amit az ellenőr tud ellenőrizni a kütyüjével és kész. Ma Budapesten be kell mennem kocsival a városba, készpénzért napijegyet kell vegyek, parkolást kell fizessek, az lófxxxxt, az első utat a külvárosból a pénztárig mindig elbliccelem, az ellenőrt elhajtom a francba, ha telik 200 milla a nagyoknak, teljen korszerű jegyrendszerre is!
Elavult a vonaljegy rendszer!
Én vidékiként is benne lennék egy mágneskártyában, meg is vennék 2000-ért amit itthon elbír a fiók, szükség szerint online feltölteném, érvényességi idejét pedig az első felszállásor a csippantástól kezdi el.. Nem kell messze menni: Autópálya matrica, kártyás mobil stb..
Van ok a bliccelésre: korszerűtlenség, lustaság, sokszor jelentős járulékos költségek, járulékos időveszteség és magas ár a vonalhoz képest, egy vonalra vonatkozik. Meg sem említem a pénzelnyelő utcai automatákat, már 2 érintőképernyőt törtem be mérgemben, kerüljön sokba a 300 forintom, nincs ingyen pénz.. Jah, Ferihegyen nem lehet kapni napijegyet, bérletpénzárak pedig nincsenek minden huszadik sarkon. kb ennyi. Megtehetem, vehetek 20 jegyet, de nem, nincs ingyen pénz! Aránytalanul drága. (8 Zlotyi a 3 napos jegy Varsóban, tessék számolni, 2,80 Zlotyi a 75 perces)
Igen, drága az új jegyrendszer, de egy jó stratéga az alapokat építi először, korszerű jegyrendszer, nagyobb jegyváltási kedv ergo bliccelés csökkentése egyes területeken kiszorítása (beléptető rendszer a metrón mint régen volt). Kb 130%-os bevétel. Talán van jobban a tejbe aprítani, adósságot csökkenteni (árbevétel 40%-a kamattörlesztés, grat)
Tapasztalatból mondom, aki fönt van vezető pozícióban, az a területéhez semmit nem konyít, én is sokszor kaparom magam, mi zajlik a Paksi Atomerőműben sokszor, projekt és napi szinten.. Telik irodabútorra 50 milláért, de nem telik öreg berendezés cseréjére 10 milláért, telik márványra, de nem útfelújításra.
blablabla.. Nem véletlen a sok bliccelés..
Atomerőmű, BKV egy kutya, vaskalaposok vezetik mindkettőt..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!