Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért bunkó és lekezelő a...

Miért bunkó és lekezelő a legtöbb kalauz a vonatokon?

Figyelt kérdés
A legtöbb kalauz türelmetlen, udvariatlan és úgy beszél az utassal, mintha szívességet tenne azzal, hogy megnézi a jegyét (tisztelet a kivételnek). Miért van ez?

2014. júl. 28. 15:36
1 2 3 4
 21/32 anonim ***** válasza:
55%
Örülök, hogy válaszra nem méltat senki, de azért lepontozni nagyon tudtok......Gratula! :)
2014. aug. 21. 00:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/32 A kérdező kommentje:

Utolsó!

Én nem pontoztalak le és végigolvastam, amit írtál. Nagyon sok mindenben igazad van, de azt kell mondanom, hogy elég egyoldalúan közelítetted meg a dolgot. Én elhiszem, hogy nem egy álommunka a kalauzoké, vagyis akarom mondani a jegyvizsgálóké. Azt is megértem, amit a tujázó utasokról mondasz, viszont a rendes jeggyel vagy bérlettel rendelkező utasokkal is nagyon sokszor udvariatlanul viselkednek. A legutóbbi esetben az volt a jegyvizsgáló gondja velem, hogy az igazolványképemen szemüvegben vagyok és amikor ő ellenőrzött, akkor nem volt rajtam. Nem akarom bántani őket, mert van közöttük olyan is, akivel jóban vagyok. Ők mindig udvariasak, kedvesek, sőt minden utashoz van egy-két kedves szavuk, de ők nagyon kevesen vannak. Továbbá a múlt hónapban az egyikőjük meg akart büntetni a bérletem miatt. Július 23-án utaztam és 25-én járt le a bérletem. Erre azt mondta, hogy a bérletet lejárati dátum előtt 1 héttel már cserélni kell. Még egy eset volt, amit nem teljesen értettem és nem is hétköznapi eset volt. A Győr-Budapest Keleti vonalon olyan vonatok járnak, amin van első osztály. Nagyon sok utas volt és a másodosztályon nem volt több ülőhely, viszont a két első osztályú kocsi full üres volt. Többen leültek oda, mivel Győr az nem éppen 30 km távolság és a jegyvizsgáló mindenkit kipaterolt onnan és állhattunk 2 órán keresztül.

2014. aug. 21. 07:35
 23/32 anonim válasza:
0%

Úgy gondolom, nekem szólt az önérzetes kaller-jelölt, de engem sajnos már nem igazán mozgat meg ez a téma.

De egyébként is rájöttem, hogy a nemzetgazdaság helyrebillentéséhez kalauzok (vagyis jegyvizsgálók, ahogyan azt tudorunk megjegyezte) tucatjait kell kiképezni.

Mondjuk a bemeneti követelmény szerintem túl magas, hiszen egy sikeres középiskolai érettségi ma nem lehet reális elvárás, ezt szerintem csak nagyon kevesen mondhatják el magukról a mai világban. Az egészségügyi alkalmassági is komoly szűrő lehet, gondolom egyikünk sem látott még túlsúlyos, esetleg láncdohányos kalauzt (jegyvizsgálót, megint elfelejtettem) - ezek szerint nem véletlenül!

A képzés több mint féléves(!!!), feltételezem a sikeres záróteszt egyben levelező tagsági jogviszonyt létesít az Akadémiával, az évfolyamelsők pedig egyből rendes taggá avanzsálnak. Elképesztő, hogy még azt is megtanítják nekik, hogyan kell használni jegykiadó gépet. Tényleg minden nüanszra figyeltek a tananyag összeállításánál. Aki bírja a több mint féléves - még leírni is sok... - képzést, igazi szakemberré válhat.

Több diplomás jegyvizsgáló: ebből is látszik, hogy mennyi értelme van a hazai könyvtár-ruhatár szakoknak, de jó hallani, hogy az Állam segít rajtuk: szeretettel várja őket a vasút! S a nyelvvizsga is kuriózum manapság, hiába, no, ebből is látszik, hogy csak a krém válhat jegyvizsgálóvá!

Mit érezhetnek ingben és nyakkendőben? :( bele sem gondoltam... pedig logikus... hiszen CSAK a kalauz dolgozik ingben és nyakkendőben... A tananyagot - a több mint féléves(!!!) képzés tananyagát pedig elképzelni sem tudom, szerintem nem láttam még annyi könyvet egymás mellett, mint amennyit ők tanulnak.


Ja és a gyermekvasút meg totál kamu, hiszen durva lenne, ha tkp. ugyanezt a munkát el tudná végezné egy 10-12 éves gyermek is.


Elképesztő, hogy te még mindig komolyan veszed magad miután leírtad ezeket... :D

2014. aug. 22. 22:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/32 anonim ***** válasza:
59%

Örülök válaszodnak, és annak is, hogy ironizálni mesterien tudsz.

Ismét a bevált módszerem követném, ha nem okoz neked problémát, magyarán idéznék tőled:


" Az egészségügyi alkalmassági is komoly szűrő lehet, gondolom egyikünk sem látott még túlsúlyos, esetleg láncdohányos kalauzt"

-Ha ennyire okosnak tartod magad, azt is tudhatnád, hogy nem aszerint fognak szűrni, hogy ki hány kiló... Pszichológiai tesztek vannak és csak akkor vesznek fel ha tökéletes a látásod és a hallásod. Ezen kívül semmilyen betegséged nem lehet, ami a munkádban befolyásolna és még jó pár dolog..


"Mit érezhetnek ingben és nyakkendőben? :( bele sem gondoltam... pedig logikus... hiszen CSAK a kalauz dolgozik ingben és nyakkendőben..."

-Senki sem mondta, hogy CSAK ők dolgoznak egyenruhában. Viszont aki ingben, szövetnadrágban, zárt cipőben és nyakkendőben dolgozik, az általában ezt egy klímás irodában teszi, ahol egy gép előtt ül egész nap....És nem pedig egy vonaton, nyáron, akár 16 órán keresztül a 40 fokban.


"a több mint féléves(!!!) képzés tananyagát pedig elképzelni sem tudom, szerintem nem láttam még annyi könyvet egymás mellett, mint amennyit ők tanulnak."

-Tényleg nem azért, hogy okoskodjak, meg ugráljak, de kukkants már bele, ha szépen kérlek az alábbi 2 linkbe és légy oly kedves csak nézegess ezekbe bele. Ez a 2 fő ismeret, amit tudniuk kell oda-vissza.

[link]

[link]

Csak tekergess bele és olvasgass bele. Ez a negyedét jelenti kb a tananyagnak, de ha mindent beleveszünk, annyit sem.


"Ja és a gyermekvasút meg totál kamu, hiszen durva lenne, ha tkp. ugyanezt a munkát el tudná végezné egy 10-12 éves gyermek is."

-A gyermekvasút tényleg nevezhető kamunak, mivel enyhén szólva nem ebből áll a vasút működése, amit ott látsz. Nekik nyilván nem fogják megmagyarázni azt, hogy hogyan kell a vonat elegytömegét megállapítani, vagy hogy hogyan kell kiszámítani a vonat tényleges féksúlyszázalékát az állva tartáshoz. Vagy csak szimplán azt, hogy mit jelent az, hogy önműködő biztosított térközjelzőkkel felszerelt vonatbefolyásolásra kiépített pálya. Ezt ők nem, de a felnőttképzésben résztvevők tudni fogják.


Ja és a leírásod alapján ajánlani foglak az ismerőseimnek, mint idegen nyelv magántanár, mert gondolom otthon a vitrinben csak C2-es mesterfokú nyelvvizsgáid vannak 32 nyelvből.

Belekötni én is bele tudok mindenbe, akármiről van szó.


----------------------------------------------------------

A kérdezőnek pedig annyit üzenek, hogy a bérletes "ügy" tényleg hülyeség, viszont az, hogy másodosztályú jeggyel kipaterolt az első osztályról teljesen jogos volt. A 2.kocsiosztályra kiadott menetjegy 1.kocsiosztályban történő utazásra csak a 2.-1. kocsiosztály-különbözeti díj megfizetésével használható fel.

Csak abban az esetben tartózkodhatsz másodosztályú jeggyel az elsőn, ha kifizeted a különbözetet, vagy ha a vonatban annak ellenére közlekedik 1. kocsiosztályú kocsi, hogy a menetrendben a vonat csak 2. kocsiosztályú kocsikkal közlekedő vonatként volt megjelölve.

2014. aug. 23. 00:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/32 A kérdező kommentje:
De ha nincs ülőhely másodosztályon és az elsőosztályú kocsi meg pang az ürességtől? Az utastól már ne várják el azt, hogy két órán át keresztül álljon. Elég drága ahhoz a jegy és a bérlet.
2014. aug. 23. 06:02
 26/32 anonim ***** válasza:

Természetesen megértem a helyzetet. Tudom, hogy van ilyen, de erről nem a jegyvizsgáló tehet, hogy nem ülhetsz oda másodosztályú jeggyel.

Ez benne van a SZÜSZ-ben (személyszállítási üzletszabályzat), és azzal, hogy te igénybe veszed a MÁV-Start szolgáltatásait, magyarán vonatra szállsz, automatikusan elfogadod a benne leírtakat. Ezt az utasok nyilván nem ismerik, de a jegyvizsgálóknak ismerni kell, és be is kell tartaniuk/tartatniuk az utasokkal. Főleg, hogy őket is ellenőrzik, és ha netán egy háklisabb fővizsgáló az ellenőrző személy éppen akkor a jegyvizsgáló állásába is kerülhet a szabályok/utasítások be nem tartása.

2014. aug. 23. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/32 A kérdező kommentje:
Amúgy az 1. osztályú kocsi semmivel nem nyújt nagyobb luxust, mint a 2. osztály.
2014. aug. 24. 01:19
 28/32 anonim válasza:
0%

Ja igen, ezzel szoktak takarózni mindig, ezt el is felejtettem :D

Hogy ha ő most nem bünteti meg a szerencsétlen utast aki a fenekén is veszi a levegőt, úgy szaladt a vonathoz (tehát esélye sem volt jegyet venni); vagy mert az az utolsó szemét utas le mert ülni a MÁV első osztályú ülésére, akkor őt bizony a felettesei felelősségre vonják és azonnal ki fogják rúgni. Hiszen a MÁV alkalmazottjait nem védi a Munka Törvénykönyve...


Érdekes módon akkor nem jut ilyesmi az eszükbe, amikor a késő utas felajánlja nekik, hogy bár fizet, de nem kéri a jegyet (magyarul zsebbe megy 3-400 forint - ami önmagában nem sok, de ha csak 100 ilyen van egy hónapban...); vagy amikor a mélyen tisztelt jegyvizsgáló egész egyszerűen nem ellenőrzi a jegyeket, hanem leül és nyomkodja a telefonját. Mindössze annyit csinál a rendkívül leterhelt dolgozó, hogy állomásonként leszáll és felemeli a karját / fütyül / villog a lámpájával, hogy indulhat a vonat.


A feltehetően jegyvizsgáló családba született - és emiatt érezhetően elfogult - emberünk belinkelt két pdf dokumentumot, amit - állítása szerint - oda-vissza tudniuk kell az emberiség történelmének legsokoldalúbb alkalmazottjainak. Ilyen elképesztően bonyolult ismeretanyagokat kell szegényeknek megtanulniuk:

"Hallható jelzés

A jelzési parancs vagy figyelmeztetés hangjelzéssel történő közlése." (Na ez komolyan meglepett!)

vagy

"Vonat eleje

A haladási irányt tekintve a vonat első járműve." (El sem tudtam volna képzelni, azt hittem ez egy beugratós feladat!)

esetleg

"Jobb és bal vágány

Kétvágányú pályán a végpont felé tekintve a jobb kéz felé eső vágányt jobb vágánynak, a másikat bal vágánynak nevezzük." (Elképesztő, ki gondolta volna!!!)


Ez a több mint féléves képzés igazi jegyvizsgáló-professzorokat nevel az átlagemberekből; s mégis, mennyire tudják ezt álcázni a már végzett emberek, mennyire be tudnak olvadni az ország szürke egyhangúságába...


"Hogyan kell a vonat elegytömegét megállapítani, vagy hogy hogyan kell kiszámítani a vonat tényleges féksúlyszázalékát az állva tartáshoz." :D :D :D

Igen, ezt esetleg tudja az illető amikor számon kérik tőle, bár szerintem akkor sem. Te komolyan azt hiszed, hogy ezt a honlapot olvasók csak TV-ben látnak kalauzt? :D Egyik-másik - akivel volt "szerencsém" beszélni - még ragozni sem tud helyesen, nem hogy elegytömeget megállapítani.


Védhetett a mundér becsületét, s tényleg nagyon jó beosztott / rokon lehetsz, hogy ennyire lojális vagy, de a tényeken nem változtat: a kalauz nem egy intelligens ember. Sokszor bunkó és lekezelő. Tisztelet a kivételnek.


(Ja és az angol nyelvből C2-es nyelvvizsgával rendelkezem, ha már személyeskedéstél, gondoltam megemlítem. 2 másik nyelvből C1-es, egyből pedig B2-es nyelvvizsgám van.)

2014. aug. 24. 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/32 A kérdező kommentje:
Igazából nekem nem is az volt a legnagyobb problémám, hogy az 1. osztályról kipaterolt minket, hanem amilyen stílusban tette. Állítom, hogy a holokauszt idején a zsidókhoz szebben szóltak, mint ez a kaller az utasokhoz.
2014. aug. 24. 12:31
 30/32 anonim ***** válasza:
33%
Fizettél különbözötet az első osztályon? Ha nem, akkor nem tudom miért pattogsz.
2014. aug. 24. 12:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!