Miért bunkó és lekezelő a legtöbb kalauz a vonatokon?
13 éve járok vonattal a Budapest - Pusztaszabolcs (régebben akár Sárbogárd) vonalon, tehát az egyik legforgalmasabb elővárosi vonalon.
A legtöbb kalauzt arcról ismerem már, és rengeteg a bunkó közöttük. Nem köszönnek (igenis minden utasnak köszönni kell, ez is a dolga), hangosan káromkodnak, okoskodnak - számukra láthatóan ismeretlen - jogszabályokról, ha valaki véletlenül nem tudott felszállás előtt jegyet venni (az utas legyen türelmes és megértő, ha 15-20 percet késik a vonata egy papíron 25 perces út alatt; de a MÁV alkalmazottjai nem tudnak azok lenni, ha az utasnak nem volt ideje jegyet venni, mert éppen hogy elérte az óránként egyszer közlekedő járatot).
Főleg a 10-14 éves gyerekekkel szemben viselkednek így. Gondolom azért, mert a nagyobbak már vissza-visszaszólnak nekik.
A nagy arcuk azonban csak addig tart, amíg fel nem száll egy cigány horda, akkor van, hogy oda sem mennek hozzájuk.
Miért van ez?
Szerinted mennyi előképzettség kell ahhoz, hogy valaki kalauz legyen? Mi alapján szűrnek? Olvasni kell tudni, valamint a vonatszámát ráírni a jegyre. Ez - hiába vannak szép ruhában - kék galléros meló. A kalauz nem egy okos, intelligens ember, s nem fog tudni így viselkedni.
Szia,nekem nincs rossz tapasztalatom,teljesen normális kalauzokat láttam eddig.Nem akadok ki,ha nem köszön külön csak nekem.Szóval nekem pozitív véleményem van róluk.
13-nak,gondolom te kockáztatod a testi épséged nap mint nap a munkádért...
Nem kell a szöveg,hogy valaki minek megy ilyen olyan munkára,ha...mert hidd el,hogy az emberek többsége nem dolgozna,ha csak ezen múlna.
Amilyen lekezelően beszélsz egy másik emberről,az meg bicska nyitogató...
Gondolom otthon katalogizálva vannak a diplomáid meg a nyelvvizsgák...szóval tehetnél valamit a világbékéért is.Előre is köszi .
Köszönöm az eddigi válaszokat! A 13-asnak részben igaza van, de akkor sem így kell leírni a dolgokat. Viszont ma megint bebizonyosodott, hogy a Szombathely-Győr-Bp Keleti vonalon nagyon nem tudják a kalauzok, hogy hány kilósak.
Mai vonatos történet: Győrből mentem. Komáromnál megállt a vonat. A kocsik ajtajait olyanok, hogy késsel kell kinyitni, indulás előtt automatikusan becsukódnak. Komáromnál elkezdett egy nővel veszekedni a kalauz hogy az ajtót nem csukta be (a nő 4 nagy táskával volt és örült, hogy fel tudott szállni). Mindezt minősíthetetlen hangnemben, rengeteg káromkodással. De nem csak ezzel az egy nővel volt a viselkedése szépen szólva udvariatlan. Mindenkivel türelmetlen volt. Többeknek elég bunkón szól oda, hogy a jegyet bérletet nem a táskában kéne tartani, hanem egész utazás alatt a kézben.
Azért jó olyanokat olvasni, hogy a legtöbb vonalon nincs ilyen probléma, viszont itt 5 kalauzból, 3 nem a kedvességéről híres.
Jól van! Úgy néz ki elfelejtettem helyesen írni :D
A kocsik ajtajait kézzel kell kinyitni :D :D :D
Kockáztatja a testi épségét a munkájáért? :D Nem egy uránbányászról beszélünk, hanem egy kalauzról. Max. akkor eshet a vonat alá, ha részeg.
És igen: aki bunkó, arról így kell beszélni, nem elfordítani a fejünket. A kérdező is belátta, hogy milyen tapló módon viselkedett az utassal (az ügyféllel) a kalauz.
Majd ha az oldaladba állítja egy cigó a bicskáját tesó, papolhatsz neki a világbékédről ;) :D ez a világ nem erről szól, az erősebb a domináns.
Ja és igen, műveltebb vagyok egy kalauznál, nem nehéz, nekem is sikerült.
13-as/19-es hozzászóló!
Nagyon szeretem azokat az embereket, akik olyanról okoskodnak, amihez SEMENNYIRE sem konyítanak.... Látszik, hogy fingod sincs arról mit csinál valójában egy kalauz...azt tudod egyáltalán, hogy jegyvizsgálónak hívják hivatalosan?
Tényleg az a probléma, hogy egyáltalán nem tudod miről beszélsz...Nem kötekedni fogok, csak olyan tényeket fogok közölni veled, amiket nem tudsz.
Kezdjük nulladik pontként azzal, hogy nem kéne általánosítanod a jegyvizsgálók körében.
Aztán folytassuk a hozzászólásodból idézve:
"A nagy arcuk azonban csak addig tart, amíg fel nem száll egy cigány horda, akkor van, hogy oda sem mennek hozzájuk."
-Erre rengeteg ellenpélda is van, de azt már nem említed meg...mesélek egyet... Pár éve egy jegyvizsgáló HÖLGY egyedül tett le 4 huszonéves suhancot (cigányt) a vonatról, nyílt pályán 2 állomás között, amíg a vonat egy Megálljt mutató jelző előtt vesztegelt.
"Szerinted mennyi előképzettség kell ahhoz, hogy valaki kalauz legyen?"
-A követelmények ahhoz, hogy valakinél egyáltalán csak szóba jöhessen az, hogy jegyvizsgáló legyen, a következők:
->sikeres középiskolai érettségi
->megfelelő intelligencia
->egészségügyi alkalmasság
Ezen kívül ahhoz, hogy belekezdhess a tanfolyamba egy felvételi tesztet is íratnak veled, és rendes állásinterjú is van.
"Mi alapján szűrnek? Olvasni kell tudni, valamint a vonatszámát ráírni a jegyre."
-Ezt szintén TELJES MÉRTÉKBEN cáfolnám! A leendő jegyvizsgálókat a Baross Gábor Oktatási Központ valamelyik területi kirendeltsége oktatja, a képzés több, mint fél éves, ami többek között: védelmi oktatásokat, vasútföldrajz ismereteket, idegen nyelv ismereteket, személyszállítási díjszabási ismereteket, forgalmi ismereteket, műszaki ismereteket és a vonaton történő jegykiadáshoz szükséges jegykiadó gép kezelésének ismeretét tartalmazza.
A képzés után vizsgázni kell mind papíron, mind szóban, az elsajátított tananyagból. De ez csak a kezdet... A vizsgák után csak felügyelettel dolgozhat, és önállósító vizsgát is tennie kell. Ezek után "válhat" belőle vezető jegyvizsgáló, aki forgalmi feladatok ellátására is fel van hatalmazva. Ezen kívül különbözeti vizsgák is vannak, de ebbe már ne menjünk bele... Ja, és 2-3 évente egészségügyi vizsgálatok is vannak minden munkavállalónak.
"A kalauz nem egy okos, intelligens ember, s nem fog tudni így viselkedni."
Ismét általánosítás.... Képzeld el, hogy a MÁV-Startnál RENGETEG olyan jegyvizsgáló dolgozik, aki 1, vagy akár több diplomával/nyelvvizsgával rendelkezik. Ahhoz, hogy te nemzetközi jegyvizsgáló lehess, és Eurocity/Euronight vonatokon teljesíthess szolgálatot, kötelezően rendelkezned kell legalább 1 nyelvvizsgával.
"Kockáztatja a testi épségét a munkájáért? :D Nem egy uránbányászról beszélünk, hanem egy kalauzról. Max. akkor eshet a vonat alá, ha részeg. "
Nem, nem csak akkor eshet bántódása....Rengeteg olyan eset volt, hogy megtámadták a jegyvizsgálót...Ugyan úgy, ahogy a rendőr is kockáztatja a testi épségét, a jegyvizsgáló is. Ja, és nem csak a saját testi épségét... Abban az esetben, ha rosszul meneszt (indít) el egy vonatot, emberek százainak az életét kockáztatja... Nagyobb felelősség van rajtuk, mint azt te gondolnád, hidd el... Az egész vonatért ők felelnek...Mindenért!
Arról meg már ne is beszéljünk, hogy gázolás esetén a vonat vezető jegyvizsgálójának kötelessége a vonatról leszállva visszamenni a gázolás helyszínére és megnéznie a "dolgokat"... A dolgok alatt teljesen nyugodtan lehet érteni szétszakadt emberek testrészeit, agydarabokat, csonkolt végtagokat, és egyéb dolgokat, mivel egy vonat nem akkora erővel fog elsodorni, mint egy kocsi... Ehhez nem kis lelki jelenlét szükséges. Ezek után értesíteni kell a rendőrséget és egyéb szerveket, de közben az utastájékoztatással is foglalkoznia kell, mert több száz utas közben a vagonokban hőbörög, hogy "Miért nem megyünk már, miért állunk?" Majd rendőrségi jegyzőkönyvet és egy csomó papírmunkát is kell végeznie, de itt még koránt sincs vége a dolgoknak...
"Ja és igen, műveltebb vagyok egy kalauznál, nem nehéz, nekem is sikerült."
Ez a kijelentésed sem helytálló...de nagyon nem...kezdjük azzal, hogy nem is tudhatod kikre mondtad, hogy "műveltebb" vagy náluk....
Ha az a problémád, hogy nem szükséges egyetem a jegyvizsgálói munkakör betöltésére, akkor gondolom az utasszálító gépeken dolgozó pilótákat is lenézed, mert nekik sem kell diploma...Meg a légiutas-kísérőknek sem...mégis több százezret keresnek.......
A végére pedig csak annyit, hogy tudsz arról, hogy milyen a jegyvizsgálók munkabeosztása? Tudod azt, hogy példának okáért napi 16 órás szolgálatok is vannak, akár hajnali 3-as kezdéssel?? Tudod azt, hogy mikor neked nyáron rövidnadrágban és pólóban meleged van a vonaton, ők mit érezhetnek hosszú szövetnadrágban, zárt cipőben, ingben és nyakkendőben? Tudod azt, hogy mekkora tananyagot kell elsajátítaniuk? Tudod azt, hogy példának okáért egy Budapest-Szeged vonalon, ahhoz hogy egy vonat biztonságban közlekedjen 250-300 ember együttes munkája szükséges? A hangsúly pedig az EGYÜTTES munkán van, hiszen egymásra épülő folyamatok miatt, egyetlen láncszem kiesése is komoly problémát okozhat a forgalomban.
Azoknak akik elolvassák, nagyon köszönöm, és várom a viszontválaszokat, főleg attól, akinek válaszomat is intéztem!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!