Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Kedves sofőrök! Mi a legneheze...

Kedves sofőrök! Mi a legnehezebb a buszvezetésben? A "centizés" a szűk utakon, esetleg a téli útviszonyok?

Figyelt kérdés
Mindig érdekelt, hogy némely sofőr honnan tudja, hogy bátran nyomhatja a gázt 0 fok körül a sötétben? Amikor lehet, hogy valahol még jég van az úton. Ónos esőt észre veszik a sofőrök? Később csúsznak meg a buszok, mint a személyautók? Mennyire nehéz vigyázni a külső tükrökre szűk utakon, kanyarban, fák mellett stb? Köszi! (Érdekel a szakma, csak azért...)
2010. jan. 6. 22:28
 1/8 anonim válasza:
Ismerjük a buszunkat, egész nap azt vezetjük. Én már 260.000 km-t tettem bele nyár óta a buszomba, összesen több, mint 1 millió kilómétert mentünk már a drágával. Eléggé érzem, és egy busz nem csúszik meg olyan könnyen, mint egy személyautó.
2010. jan. 6. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
A busz is épp olyan könnyen megcsúszik. Igaz, hogy a nagyobb súly miatt nagyobb a tapadási erő, de éppen a tömeg miatt nagyobb a lendület/mozgási energia is. Egyszerű fizika. Szerintem az 1. válaszoló azért tapasztalta azt, hogy nehezebben csúszik meg a busz, mert azzal lassabban megy, mint egy személyautóval.
2010. jan. 7. 19:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim válasza:
De kb 10x akkora a tapadási felület is, okoska... (sokkal nagyobb kerekek pl.)
2010. jan. 7. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

Jajj istenem megszólalt a nagytudású... Általános iskola, 7. osztály: a tapadási erő NEM függ a az érintkező felületek nagyságától.


Amúgy egysterű logikával kikövetkeztethetnéd: ha nagyobb a felület, kisebb súly, ergo kisebb tapadás jut ugyanakkora felületre... Okostojás.

2010. jan. 7. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
Hát, nem tudom... Tény, hogy amikor volt egy kis hó az M5 autópályán, a nagyobb gépek, buszok, kamionok gyorsabban tudtak / mertek menni, mint én a könnyű szgk.-val. Pedig téli gumival voltam én is. Nem tudom, hogy a tapadási felület nagysága mennyire jelentős ebben, de a nagyobb gumiabroncsokban biztos arányosan mélyebbek a barázdák is, amelyek a víz és hó elvezetésére szolgálnak. Én nem mertem olyan gyorsan menni, mert éreztem, hogy sávváltáskor is majdnem megcsúszott az autó. Jó útviszonyok között gyorsabban megyek, mint a buszok, vonatok, de hóban-fagyban ők a nyerőbbek.
2010. jan. 7. 21:32
 6/8 A kérdező kommentje:
vonatok helyett kamionok :-)
2010. jan. 7. 21:33
 7/8 anonim ***** válasza:
Igen, a bordázatnak lehet köze ehhez, de a felületnek semmiképp. Ilyen alapon egy nagyon hosszú vonat 5 centin megállna, mert az óriási felületen érintkezik a sínekkel, ennek viszont eléggé ellentmondanak a tapasztalatok... Ha meg maradunk a közútnál, egy nyerges vontatónak a tapadási felülete többszöröse egy személyautóénak, ennek ellenére, a személyautó áll meg rövidebb úton...
2010. jan. 7. 23:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

A téli vezetésről annyit ,hogy a buszoknak és a kamionoknak sietni kellett és ők 1 év alatt annyi tapasztalatot szereznek vezetés terén mint az átlag ember 10 év alatt(se).


Szerintem a buszvezetésben az a legnehezebb ,hogy rengeteg ember száll fel és nemtudhatod mikor mennyire bolondok az emberek.lehet ,hogy le fog lőni mert nem nyitod ki a hátsó ajtót.

Amúgy a buszt is érezni kell mint az autót ha egyszer megvannak a méretek akkor szerintem bármilyen szűk helyre be tudod fűzni.

Egyébként engem is érdekel a szakma ,de viszont sok esélyem nincs ,hogy fel is vegyenek.

2010. jan. 10. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!