Mi lesz a gőzmozdony füstjével az alagútban?
Figyelt kérdés
Megy a pályán a gőzös, ha már lúd legyen kövér alapon hegyi pályán, emelkedőn felfelé, okádja a füstöt. Beér egy alagútba, nyár van minden ablak lehúzva, és mivel az Alpokban vagyunk jó kilométer hosszú az az alagút. Mi lesz ekkor azzal a temérdek füsttel? Nem önti el a vonatot, hogy mindenki fuldoklik? Ráadásul mivel a szerelvény az alagútban el kezdi "tolni a szelet" még friss levegő sem áramlik mellé sok, hogy nézett ki ez a valóságban? Egyszer csak kibukkant a külvilágra és mindenki feketén kapdosott levegőért (különösen a mozdony személyzete, akik ilyenkor még az ablakot sem tudták becsukni, hiszen nyitott szerkezetről van szó) vagy volt valami trükk, rutin a füst kezelésére, hogy ne pöfékelje tele a vonatot. Ha van esetleg valakinek személyes tapasztalata erről, miként haladt át egy hosszabb alagúton a gőzkorszakban egy vonat, árulja el a titkot.2014. jún. 12. 18:50
1/12 anonim válasza:
Én nem tudom biztosra, de szerintem voltak az alagútban gőz elvezető lyukak amin ki tudott menni. Ismétlem: nem vagyok benne biztos ez csak egy meglátás.
2/12 anonim válasza:
semmilyen lukak nincsenek az alagútban
-úgy volt ahogy leírtad,televágta a mozdony füsttel az egész hóbelavancot,
3/12 anonim válasza:
Nekem az a meglátásom, hogy az alagutak maguktól is szelelnek.
4/12 smitwesson válasza:
Ha a logika elvét követjük akkor az a temérdek sok gőz ami kijön a masinériából, az az elégetett szén, hogy felfűtse a vizet, hogy legyen gőz. Ezt megtette az alagút előtt. Befűtött mint állat. Mivel ,hogy gőzmozdonyról beszélünk akkor volt elegendő göze, hogy kis gázzal végig vigye az alaguton. Szerintem...
5/12 anonim válasza:
Kivéve, ha az alagút emelkedik,mert hegyekben az sem ritka :D
Ezt sem lendületből jött át :
6/12 anonim válasza:
Nem volt semmilyen trükk, legfeljebb a kocsikísérők becsukták az ablakokat a magasabb kocsiosztályokon. Ezen kívül pedig valóban igyekeztek minél több gőzt előre termelni.
7/12 anonim válasza:
Szerintem ilyen videókat te is találtál volna:
https://www.youtube.com/watch?v=hIJ0KcH_9fk
https://www.youtube.com/watch?v=JEHqkGrNwKs
8/12 A kérdező kommentje:
Ezek szerint akkoriban nem hatódtak meg egy kis füsttől. Köszönöm a válaszokat :)
2014. jún. 13. 17:38
9/12 anonim válasza:
Mint többen írták előttem, rövidebb alagutaknál kibírták füstöt vagy legfeljebb becsukták az ablakot. Hosszabbaknál pedig valóban voltak (vannak) szellőzőaknák. Sok városi vasúti alagút Angliában a mai napig ilyen, pl. Sunderlandtől délre is. Megjegyzem, az alagút nem csak a a gőzmozdonynál érdekes hanem a dízelnél is.
10/12 anonim válasza:
Pontosan, akkoriban nem ijedtek meg egy kis füsttől, meg nem kellett ráírnia teára, hogy vigyázz forró, hosszan folytathatnám...
Túlnyomórészt nem okozott ez akkora problémát.
Ha meg valakit zavart a füst, fölhúzta a francba az ablakot! :)
Amúgy van személyes tapasztalatom, engem nem különösebben zavart. Mondjuk én elég vasútmániás vagyok! :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!