A BKV (BKK) buszainak motorjában van DPF vagy kettős tömegű lendkerék?





mivel bizonyos EURO és emissziós normához kötelező a DPF többek között, igen.
A kt. lendkerék meg hogyne lenne bennük. kicsit nagyot rántatának, hiába automaták.
Köszi.
De akkor hogy lehet hogy még a Volvók közül is némelyik irdatlan füstfelhővel indul a megállóból, mikor a sofőr a gázra lép?
A DPF-nek nem pont az lenne a feladata, hogy ezt kiszűrje? Vagy ha a motorral, turbóval van valami gáz, akkor így nagyon hamar tönkre fog menni a filter meg az EGR (gondolom akkor ez is van bennük). És ha egy személyautóban ilyen horror árba kerül ezeknek a cseréje, egy busznál ez hatványozottan igaz lehet.





Haszonjárművekben nincs kettős tömegű lendkerék, így a BKV buszaiban sincs.
A régebbi automatás Ikarusokban sima olajos konverter van, azokban gyakorlatilag hagyományaosnak tekinthető lendkerék sincs. A Volvok már szerintem egy tárcsás száraz kuplungok automaták ( akárcsak az I-Shift), azokban sincs kettős tömegű.
Az újabb euro5-ös járművekben szerintem DPF nincs, de SCR katalizátor viszont van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!