Miért vásárolt a BKV új Ikarus buszokat?
"Más részt Budapesten kívül nagyjából az egész országban 35-40 éves ikarusok futnak minden gond nélkül, és a világ más részein is."
Ez elég szomorú. Normál esetben már a 10 éves buszokat selejtezni kellene, mint nyugaton. Azoknak a 35-40 éves Ikarusoknak a komfortjáról pedig jobb nem beszélni. Mellette pedig ősrégi motorjuk van, ami baromi sokat fogyaszt.
"És végre megtért a bkv esze hogy, volvo, man, vanhool.. helyett normális buszt szerzett be. "
Megértem az elfogultságodat, ha szereted az Ikarus buszokat. De a tények pont az Ikarusok ellen beszélnek: beáznak, rohadnak, félmegoldások vannak az utastérben, és nem megbízhatóak, a BKV-nál vannak olyan példányok, amik már több, mint 1 éve le vannak állítva, olyan mértékben tönkrementek.
Látszik barátom te is csak valami mesevilágban élsz.
A nagy nyugaton is járnak ősrégi buszok, villamosok, a magyar tömegközlekedés ilyen szinten nincs elmaradásban.
Meg azért kíváncsi lennék, hogy vajon hány buszon ült a kérdező, vagy látott e a felsorolt buszokból egyet is élőben...
Úgy mellesleg ismerősi körben a suzukit jobban szerették az emberek, mint az utána vett fiat, és társait.
A "vannak olyan ikarusok..." kezdetű mondatok meg megint semmitmondóak, igen van ami rohad széd, de mellette pl vidéki nagyvárosokban vannak felújított, karbantartott példányok, amik a mai napig úgy néznek ki, mint ami most jött ki a gyárból.
De az ilyen hőbörgőknek tökmindegy, ha magyar buszt csinálnak azért visít mint a disznó, ha külföldit vesznek akkor meg azért, lehet menni gyalog is.
"Ez elég szomorú. Normál esetben már a 10 éves buszokat selejtezni kellene, mint nyugaton. Azoknak a 35-40 éves Ikarusoknak a komfortjáról pedig jobb nem beszélni. Mellette pedig ősrégi motorjuk van, ami baromi sokat fogyaszt."
A haszonjárműveket nem életkor szerint szokás "selejtezni" hanem futási és fenntartási költségeken alapuló gazdasági számítások alapján.
Igen, tényleg ősrégi motorjuk van és ez tudod mit jelent? Sima öntöttvas blokk, egy adagoló meg jobb esetben egy turbó. Örök, mint a nyomorúság. Nyilván nem jobb, mint egy vatta új fejlesztésű CR haszonjármű erőforrás, de tudod mennyibe fáj egy injektor pl egy Volvo motorhoz? Az sem igaz, hogy baromi sokat fogyasztanak. Mivel az maximálisan hozzáértő BKVs arcok okosan megrendeltek egy alulmotorizált típust, ezért a 7700-as Volvok többet esznek, mint egy öreg Ikarus.. Ciki :D ( persze nem a típusra nézve, ezt nem a volvonál szúrták el ).
Persze ezektől függetlenül már régen csere érettek az Ikarusaink, a kor túlhaladt rajtuk, akadnak más műszaki problémák,rohadás, beázás stb.. Na de várjunk csak! Egy átlag buszt kb 6-800 000 de legfeljebb 1 000 000km-nél már illene cserélni. Ez még BKV színekben is legfeljebb 6-10 év. Akkor most szerencsétlen 1992-ben gyártott 280-as Ikarus tehet róla, hogy még 22 éves korában is használják?
Az nem a típus hibája, hogy jóval a tervezett üzemidőn túl is aktív használatban van. Csak keresgéltem egy kicsit, találtam egy BKVs váltófelújítási dokumentumot 1 millió km alatti példány nem fok van benne. 1,2-1,6-1,8 egészen 2 millió km fölötti futású váltók is akadnak a listában. Ezek az öreg Ikarusok már a tervezett élettartamuk kétszeresén túl vannak, csoda hogy olyanok, amilyenek?
Ha a BKVtól nem zsákszámra lapátolták volna ki a zsetont, hanem időben végrehajtották volna a szükséges cseréket, akkor a 280-asok már a 90-es években kikoptak volna, de már a 435-ösökből sem futna egy sem. Lenne egy csomó szép facelift utáni ik417 a fővárosban, amik jók lennének és akkor kb ilyenekből állna a BKV járműparkja:
Néz ki olyan jól, mint akármelyik nyugati rocska? :D
Még olyan szempontból nem értem az ilyen összevetéseket, mint a kérdezőé, hogy mi alapján hasonlítod össze a 40 éves Ikarust a mostani zsír új busszal?
Jön a duma hogy ócska, sz..r, rohad...ja mert 40 éves. De ennek mi köze az új buszhoz? ezeket a BKV saját üzemben szereli össze, míg a másik egy régi nagyvállalat busza volt amit dögivel gyártottak.
Még az Ikarus gyáron belül is voltak jobban és rosszabbul sikerült buszok, a 400-as sorozat tényleg több hibával rendelkezett, de pl a 200-as sorozatú buszokból volt amit még 2000 után szereltek össze, vagy újították fel teljesen.
De erről felesleges beszélni mert jelenleg egy ÚJ buszokról van szó, viszonylag új típusról, ott meg nem beszélhetünk beázásról, rozsdáról...nem megbízható? Érdekes a hasonló kivitelű csuklós Ikarus a 7-es vonalán megy évek óta, és bírja a strapát...
Vagy ennyi erővel a "megbízható, minőségi" Mercedes volán busz is állt már meg velünk autópályán, mert egy kis felcsapódó esőtől beázott az elektronika, és még a csomagtartót se lehetett kinyitni, mert még ahhoz is az kellett volna...mégse mondom ettől azt hogy hú de fos a Mercedes.
És lehet elfogult vagyok, de legalább magyar emberek által összerakott nagy részben magyar buszról van szó, ami még árban sincs elszállva. Ha megtehetjük akkor miért ne a magyar terméket támogassuk? Főleg hogy busz-busz, ülni, állni lehet mindegyiken ugyanúgy.
Halvány zárójeles megjegyzés:
egy vadi új merci már kiégett a 150ből. Csak erről nem számolt be a média. Vajon miért? Nem biztos hogy annyira jó amit te annak gondolsz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!