Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mikor a repülő gép száll le...

Mikor a repülő gép száll le akkor lelassít kb.250 km/h-ra és úgy közelíti meg a futópályát, de mikor már tényleg nagyon közel van a talajhoz kicsit miért gyorsít bele még?

Figyelt kérdés

Kb az utazómagasságban 8-900 km/h órával megy egy wizz air a320-as gép. Mikor landol és kb már csak 2-33 m magasan van akkor már lelassított 240-250 km/h-ra és ereszkedik szépen lefelé,de mikor a futópálya előtt jár néhány méterre akkor mindig gázt ad neki és kicsit begyorsít de nem sokkal.

Pl. a flightradar24.com oldalon láttam,hogy tartja a 245 km6h-t és mikor már majdnem földetért de még nem begyorsított 287-re.

De olyankor kicsit miért szokott adni rá gázt pontosan azelőtt,mikor már azonnal eléri a kereke az aszfaltot?



2014. máj. 4. 21:06
1 2
 11/16 dirtboy ***** válasza:

na majd meg látom mi lesz,idén nyáron úgy is utam lesz Debrecenbe meg szoboszlóra is,majd kinézek a reptérre mit látok.

merre van ott a legjobb hely,ahonnét jól lehet látni a gépeket?

google mapson meg tudod mutatni?

2014. máj. 4. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 A kérdező kommentje:
2014. máj. 4. 22:21
 13/16 dirtboy ***** válasza:
nem így gondoltam,de megnéztem nem is járta körbe a maps os autó,na mindegy majd keresek egy jó helyet.
2014. máj. 4. 22:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:

Nem jellemző amit leírtál. Éppen ellenkezőleg: a gépet kilebegtetik, azaz a földetérés előtt felemelik kissé az orrát + visszahúzzák a tolóerő karokat, hogy további sebességet veszítsenek. A földetérés után felcsapódnak a spojlerek ( típustól függően ) + bizonyos sebesség csökkenésig működtetik az ellenirányű sugárféket. Pl itt:

http://www.youtube.com/watch?v=ENe89j89tBA

8:50 után az automata "retard" bemondása után a pilóta üresbe húzza a tolóerőszabályozót ( sajnos nem látszik )

2014. máj. 4. 23:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:
Így van, ahogy az előttem szóló írta. Leszálláshoz kb 130-140 csomóra csökkentik a sebességet, fékszárnyakat a megfelelő szögbe állítják. Földet-éréskor a gázkart "alapgáz" helyzetbe állítják, fékszárnyakat nagyobb szögbe, féklapokat kibocsájtják, + sugárfék. Olyankor már nem adnak még több gázt, hiszen miután a futók a földet elérték, a cél az már a minél hamarabbi megállás és a gurulóúton a kifutópálya minél hamarabbi elhagyása (más fel/leszálló gépekre való tekintettel).
2014. máj. 5. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 10 deka farhát ***** válasza:
Nekem az a tippem, hogy a flightradar a földközelben lévő gépek esetén pontatlanabb értékeket mutat.
2015. nov. 18. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!