Mikor a repülő gép száll le akkor lelassít kb.250 km/h-ra és úgy közelíti meg a futópályát, de mikor már tényleg nagyon közel van a talajhoz kicsit miért gyorsít bele még?
Kb az utazómagasságban 8-900 km/h órával megy egy wizz air a320-as gép. Mikor landol és kb már csak 2-33 m magasan van akkor már lelassított 240-250 km/h-ra és ereszkedik szépen lefelé,de mikor a futópálya előtt jár néhány méterre akkor mindig gázt ad neki és kicsit begyorsít de nem sokkal.
Pl. a flightradar24.com oldalon láttam,hogy tartja a 245 km6h-t és mikor már majdnem földetért de még nem begyorsított 287-re.
De olyankor kicsit miért szokott adni rá gázt pontosan azelőtt,mikor már azonnal eléri a kereke az aszfaltot?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
na majd meg látom mi lesz,idén nyáron úgy is utam lesz Debrecenbe meg szoboszlóra is,majd kinézek a reptérre mit látok.
merre van ott a legjobb hely,ahonnét jól lehet látni a gépeket?
google mapson meg tudod mutatni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nem jellemző amit leírtál. Éppen ellenkezőleg: a gépet kilebegtetik, azaz a földetérés előtt felemelik kissé az orrát + visszahúzzák a tolóerő karokat, hogy további sebességet veszítsenek. A földetérés után felcsapódnak a spojlerek ( típustól függően ) + bizonyos sebesség csökkenésig működtetik az ellenirányű sugárféket. Pl itt:
http://www.youtube.com/watch?v=ENe89j89tBA
8:50 után az automata "retard" bemondása után a pilóta üresbe húzza a tolóerőszabályozót ( sajnos nem látszik )
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!