Igen, a MAN és a Mercedes, a világ buszgyártásának az éllovasai is csak azért uralják a teljes európai piacot, mert nem megbízható, 10 év alatt széteső, télen bedöglő buszokat gyárt. Bezzeg az Ikarus! Senki se vett belőle a rendszerváltás után szinte, mert annyira korszerű, megbízható és strapabíró volt minden buszuk...
Ne nevettess már.
Az a helyzet, hogy akármilyen gyenge konstrukciónak nevezed, meg korszerűtlennek (ami igaz is..!), az itthon fellelhető buszok között a legstrapabíróbb. Vonatkozik ez mindenre. Jobban bírja a rossz utakat, a karbantartás hiányát, akármit. Nem mellesleg 10 literrel kisebb átlagfogyasztása van, mint pl a VOLVO csuklós buszoknak..
Az éjszakára is kiadott kocsik akár 20-22 órát is üzemben vannak.
A németek amikor vitték a Mauser puskáikat az orosz frontra, mind befagyott. A hihetetlen minőségtelen Mosin-Nagant orosz puskák, amelyeknek az illesztéseiről jobb nem beszélni, kitűnően működtek. Jobb a Mauser, pontosabb, de ezek szerint mégse.. remélem érted a példát. Az egyszerű konstrukció sokszor megbízhatóbb.
Gyártották még 2000-ben is a Volán számára, a BKV részére az utolsó darabok 280.49 típusszámon 94-ben készültek, ezek jártak az utóbbi időben a 7E -173E vonalon, amíg még létezett ilyen.
(mindezt mondjuk 2 perc guglizással találtam meg a Wikipedián, mert a gyártás végére nem emlékeztem pontosan....)
Szia!
1973- 1998-ig gyártották.
1998 második fél évtől faceliftet végeztek rajta, és C80 néven gyártódott.
A legfiatalabb BKV Ikarus 280.49 1993 december 1-én készült.
Amik a 7-173E vonalon jártak / piros orrú/ azok típusmódosításon estek át, Ikarus 280.40A lett belőlük.
Info:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!