Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Az Ikarus 280nt mettől meddig...

Az Ikarus 280nt mettől meddig gyártották?

Figyelt kérdés

2013. dec. 19. 15:09
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
Ikarus 280NT szerintem nem volt. Csak Ikarus 280 vagy Ikarus 280T, melyikre vagy kíváncsi?
2013. dec. 19. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
0%
Már nem gyártják hálistennek. Egy elég gyenge konstrukció volt nem mellesleg a 80-as évek végére rendkívül elavult, mégis vásároltak belőle itthon. Örülök, hogy egyre kevesebb ilyen buszt látok az utcákon és végre a minőségi, tartós nyugati járművek veszik át a helyüket, amik 10 éves korukban is újnak tűnnek ellentétben a BKV 10 éves Ikarusaival amik már roncsnak látszanak.
2013. dec. 19. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:

(Az nt, gondolom, -nat rag akart lenni.)

1971-ben készült a prototípus, 1973-1986 között gyártották.

2013. dec. 19. 16:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:

A -nat az milyen rag, te nyelvtanzseni? Az n betű még a szótő, azaz a kettőszáznyolcvaN része... Mindenesetre ténykeg azt hittem, egy nem létező altípusról érdeklődik a kérdező.


A ráncfelvarrott C80-as verziót egyébként még a 2000-es évek elején is gyártották.

2013. dec. 19. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
100%
Második válaszoló ezt komolyan gondolod? :D
2013. dec. 19. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:

Igen, komolyan. Olvasd el ezt a cikket és rá fogsz jönni, miért nem rendeltek fejlett, nyugati országok az Ikarustól és miért dobta ki az NDK szinte az összes Ikarusát amint lehetősége nyílt vásárolni más buszokat:

[link]

2013. dec. 19. 17:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:

Hát mit is mondhatnék? Nem olyan rosszak ezek a buszok. Főleg ha hozzávesszük azt hogy a vasfüggönytől keletre készültek.

Szerintem az a csoda, hogy volt megrendelés Észak-Amerikából. Melyik más szovjetúnión belüli márka mondhatta ezt el magáról?


Amúgy meg persze hogy nem rendeltek tőlünk nagy számban nyugatról, hiszen lemaradásban volt az egész keleti blokk... Miért rendeltek volna olyat, aminél eleve fejlettebb dolgot tudtak maguk is gyártani?


A maga idejében, a maga környezetében kiváló buszok voltak. Az hogy az NDK kidobálta őket nyilvánvaló, mert megtehették, mert volt rá pénzük.


De ettől még nem kell lehordani ezeket a buszokat. Magyar fejlesztés, magyar gyártás, és ez becsülendő.

Persze elavult lett, a fejlesztés meg elakadt a 400-as szériánál, az már viszont tényleg katasztrofális lett. Az E94 meg szintén katasztrófa, pedig azt licenc alapján gyártotta az Ikarus.


Akárhányszor utaztam eddig, a 280-as tűnt a legmasszívabbnak, az összes többi nyiklik-nyeklik, az ajtók fel-le mozognak, az üvegeknek félcenti mozgástere van, kátyúban hatalmas csörgés zörgés...


A Credo viszont elég ígéretesnek tűnik, de neeem, hiába van egy olyan cég aki el tudná látni Budapestet buszokkal, inkább a (szinte) nulla buszgyártási tapasztalattal rendelkező Rábát akarják megbízni hogy Volvókat rakjon össze... Hát azért ez is vicc kategória. A Credonak meg alig van megrendelése, lassan csődöt is jelenthet kb...

2013. dec. 19. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:

Okostojás büdösbarom kanadai mélymagyarok megmondják a frankót onnan... foglalkozzanak a saját országukkal, ne a miénkkel.


A tények: a BKV-féle minimálkarbantartással hány évtizedet is húztak le pl. a tankcsapdákkal teli Thököly úton a 280-as buszok? Megvan? Következő kérdés: a szép, modern nyugati Volvo busz futőműve ugyanott hány hónap után kezdett úgy csattogni, hogy kiesett az ember fogtömése?

Na ugye.

Most akkor melyik a jó busz? Pár gyökér azt érzi menőnek (igen, ti itt feljebb), hogy fikázzon mindent ami magyar, mer' a magyar az szar. Nos, ez a kijelentés rátok igaz, magyarok vagytok, de szarok.

2013. dec. 20. 15:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
0%

Az Ikarus és a Ganz-Mávag azért szűnt meg, mert gagyit gyártott és alacsony volt a műszaki színvonal. Az egyetlen vásárlóik a szocializmus országai (és Magyarország) voltak. Én örülök neki, hogy ezek a veszteséget termelő gyárak már nem léteznek többé, különben a mi adónkból ölné a pénzt az állam a megmentésükre.


Nem vagyunk busz és vasúti járműgyártó hatalom, hiába sikerült elhitetni a szocializmusban nevelkedett emberekkel. Semmilyen komoly, saját fejlesztésünk nincs, például külföldi licencek alapján épült a motor az Ikarus buszokhoz (Rába D2156 példának) és a V43-as villamosmozdony sem hazai mérnökök munkájának gyümölcse, hanem a németeké.

2013. dec. 20. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:

Elnézést kérek, hogy nem a kérdésre válaszolok, hanem a kialakult vitához kapcsolódom, és nem hozzáértőként, csak utasként.

Dimbes-dombos, hegyekkel övezett nagyvárosban veszem igénybe, a kizárólag buszos, tömegközlekedést.

A "síkvidéki" részen is, szinte minden járat vonalán vannak húzós emelkedős útszakaszok. Ha síkossá válnak az utak, akkor az emelkedők alján szépen összegyűlnek a modern csuklósbuszok, míg az (egyre kevesebb) IKARUS 280-asok szépen köröznek a vonalaikon. És nekem egyáltalán nem mindegy, hogy például a délutános műszak befejeztével, 22 óra után, 7 km-t hóesésben gyalog teszek meg, vagy egy „ócska-elavult-vacak”, zörgő, akár fűtetlen 280-ason, hazáig.

2013. dec. 22. 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!