A múltkor mikor a Madridba tartó járat visszafordult Budapestre, leszállás előtt miért körözött, miért égette feleslegesen a kerozint?
Mert elindult és Kezthely térsége körül visszafordult,mert a pilóta valami műszaki hiba miatt vissza fordulás mellett döntött.
De vajon még mielőtt leszállt volna vissza Ferihegyre,miért körözött,hogy égessen el egy csomó kerozint?
Ez így nem pocséklás,mert az a kerozin jó lett volna a legközelebbi útjára a gépnek.
A repülőgépeknél arra törekednek, hogy leszálláskor a lehető legalacsonyabb legyen a tömeg. Eleve úgy tankolják meg a gépeket, hogy mire eléri a célállomást, már ne sok üzemanyag legyen benne. Az ok egyszerű: a könnyebb gépet egyszerűbb lefékezni, rövidebb a fékútja, biztonságosabb a leszállás.
Éppen ezért mikor valami miatt meg kell szakítani az utat, a gépek körözni szoktak, hogy elégessenek némi kerozint vagy ha nincs jobb megoldás, kieresztik egy részét. Igaz, hogy az elégetett kerozin jól jönne a következő útra, de nem sokat ér vele a légitársaság, ha leszálláskor épp az üzemanyag többlettömege miatt fut túl a gép (mert ekkor lehet, hogy nem lesz következő út).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!