A vasút alig fejlődik Magyarországon?
1934-ben ,a magyar gyártású Aamot motorvonat 3 óra alatt tette meg.
Ezt csak 2009-ben a Railjet tudta újra megtenni.
Az Aamot motorkocsi ,több , mint 75 évvel idősebb, mint a modern Railjet.
Persze tegyük hozzá, hogy az Aamot kevesebb helyen állt meg.
Egyéb vidéken is észrevehető, hogy alig-alig gyorsulnak a vonatok, nem csökken a menetidő.
Mitől fagyott be ennyire Magyarországon a vasút?





"Mitől fagyott be ennyire Magyarországon a vasút?"
Nem csak a vasút. Haverom most jött haza Angliából és mutatott videókat. Nem hazudok, ha azt mondom, hogy nem 2-3 évvel vagyunk lemaradva.
És miért? Egy szó--> korrupció.





Ha átnéznél más vonalakra látnád, hogy például a Budapest-Székesfehérvár vonalakat éppen felújították / felújítják.
Ugyanígy felújították a Budapest-Cegléd-Szolnok, Budapest-Újszász-Szolnok vonalakat is.
A Budapest-Hatvan vonal felújítására jelenleg forrást keresnek. Kipofozása 2014 után várható.
Emellett a sebesség nem minden. Az utazás komfortja fixen javult. A fent említett vonalakon a személyvonatok modern, vagy felújított vonatokkal vannak kiadva.
Sajnos a távolsági forgalom harnminc éve valóban nem fejlődött (ha az IC-ket nem nézzük).
Továbbá:
"nézd meg a cigány helyzetet, máshonnan toloncolják őket" - Ez itt OFF, de a lényeg az, hogy ott nem állampolgárok voltak azok, akiket kitoloncoltak.
"az utakat h milyen szarok, a kátyúk miatt csomó ember meghalt, hogy balesetezett." - Infó?
"Pl. a Keletinél azt a szar macskaköves utat 60 éve nem újították, benne volt a hírekben." - Őőő, a Thököly út felújítása éppen zajlik. Ne a hírekre alapozz! Olvasd inkább a hivatalos közleményeket, ha ennyire érdekel a téma!
Városi vasút és közlekedés:
"szar ikarusaival, metroival" - Idén sikerült kiszervezni több viszonylaton a buszközlekedést, így 150 vadonat új busz állhatott forgalomba az Ikarusok helyett.
Tavaly ősztől idén tavaszig sikerült a felújított M2-es metrón kicserélni a vonatokat vadonat új metrószerelvényekre.





Azért ezt nem mondanám :) Persze még messze nem tökéletes a vasúti közlekedés, de az utóbbi 5-10 évben rengeteg fejlesztés történt, a teljesség igénye nélkül néhány:
- mindjárt kész a 30-as (Budapest - Székesfehérvár) vonal felújítása, 160 km/h, új állomásépületek, magasperon, ...
- készül a 2-es (Budapest - Esztergom) vonal, hegyvidéki pálya ellenére sebeségemelés, villamosítás, új peronok, ...
- készül a 100-as (Budapest - Szolnok - Záhony) és a 120-as (Budapest - Szolnok - Lőkösháza) vonal több szakasza, 120/160 km/h sebesség, sok felújított épület.
- napokon belül indul Vác átépítése
- a 142-es (Budapest - Lajosmizse) vonalon nem rég állomásfelújítások voltak, sok vonat menetideje 30-40 perccel csökkent.
És akkor nézzük a járműveket is:
- 2000-es évek eleje: 23 felújított InterPici motorkocs, hozzájuk 5 IP vezérlő
- 2003: megérkezett az első Desiro, ezeket 2009-ig több követte, jelenleg összesen 31 ilyen dízel motorvonat van
- 2002 és 2004 között 40 klímás, mellékvonali motorvonat érkezett (orosz gyártmány)
- 2006: 10 Talent villany motorvonat
- 2006-2010: 60 Flirt motorvonat, ebből újabb 42 darabot rendelt a MÁV-Start, jövő tavasztól érkeznek (ezzel Európában álunk lesz a legtöbb Flirt)
- 2013: elkészült az első két teljs egészében Magyarországon gyártott InterCity Plusz kocsi, ezeket hamarosan továbbiak követik (200 km/h sebesség, klíma, ...)
Kocsifelújítások:
- Elkezdődött a Bp 29-05 kocsik felújítása, már sok elkészült, nagyon jók lettek.
- Fecske program: az összes Bhv 20-05 és BDt 80-05 kocsi megújul (ezek azok, amiknek az oldalán vörös sáv van)
- Elkezdték felújítani a gyorsvonati kocsik egy részét (xx-30 sorozat), ebből is egyre több van, nagyon jók
- Mellékvonali Bz motorvonatokat is rendbeteszik, pár éven belül klímát is kapnak
- Hamarosan elkezdik a néhány éve Németországból használtan vásárolt 300 személykocsi felújítását (lesz klíma, önműködő ajtó, ...)
- Kisebb esztétikai javítások voltak az összes 2. generációs IC kocsin, sok EC kocsik, az EuroCity 1. osztályú kocsikba elkezdődött a konnektorok beépítése
- Felúőjított WRRee étkzőkocsik álltak forgalomba az erdélyi IC vonatokban
- Kb 700 kocsi kap WIFI egységet, már több, mint a fele elkészült
- átvette a MÁV-Start a Balatonfenyvesi Gazdasági Vasutat, itt is több mozdony és kocsi fel lett újítva
Tehát már jó irányba tart a vasút, csak ki kell várni a fejlesztések eredményét :) Néhány éve még minden vonat tiszta grafiti volt, mára ez például teljesen eltűnt. A takarítás színvonala is javult (bár még van hova fejlődni)





Ja, és még hozzá tartozik, hogy megújult 8 nagy kapacitású poggyászkocsi, ezzel a Balton partján nyáron szinte minden vonaton lehetséges a kerékpárszállítás - van ahol külön személyzet rakodja a bringákat. Készült 8 Bdmpee is, bevezették a kerékpáros túrajegyet.
Az utóbbi néhány évben fejlődött az Elvira is, elindult a valós idejű GPS-es vonatkövető rendszer (ezzel a német vasutat is megelőztük), megtanulta az Elvira a vágányszámokat, elindult az internetes jegyvásárlás, most meg már otthon nyomtatott jegyet is lehet venni. Sőt, ki sem kell nyomtatni, ha helyjegyes vonattal utaznunk.
A 100-as és a 120-as vonal mentén egy csomó új, érintőképernyős jegyautomata jelent meg, és ma már szinte minden állomási pénztár gépesített, a modern technika már a mellékvonalakon is megjelent.





A nem Budapestről induló vonalaknál rohamos a visszafejlődés, leszámítva még a GYSEV-hez került vobalakat.
Növekvő menetidő, ritkuló járatok, ősrégi szerelvények. Persze, hogy így az utas is egyre kevesebb. Az elmúlt 8 évben is sokat romlott a helyzet, én most jutottam oda, hogy kocsit vettem, pedig mindig is sokalltam a fenntartását.
Amivel van értelme utazni, azok az IC-k, meg a Bp elővárosiak, de az elmúlt 10 évben több vonalon is megszűnt az IC.





Kérdező,
google-n nézd meg hogy nálunk mennyibe kerül 1 km autópálya vagy sin épitése, majd nézd meg hogy a szomszédos országokban mennyi
Ha jol emlékszem nálunk 4-10-szer drágább





8:
Én ennek jobban utánanéztem, és természetesen ez nem igaz.
A horvátokhoz képest mi 1,5-2-szer drágábban építettünk autópályát, és ez nőtt meg 4-10-szeresre, mint a kifogott hal. Azt persze nem tesszük, hozzá, hogy az övék rosszabb minőségű, keskenyebb, valamint igaz, hogy több alagút kellett, amik drágák, de ugyanakkor az alföldi pályák meg az alapozás miatt drágák, a horvátoknak meg jóval nagyobb arányban épült kőre, ahol nem kellett alapozni. A valóságban persze itt és a horvátoknál is kemény korrupció volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!