Szerintetek jó panaszlevelet írtam a MÁVnak? Előre szólok, hosszú. :D
Tisztelt MÁV!
Valamelyik nap már kicsit elegem lett a rendszeres késésekből, így elhatároztam, hogy megírom a panaszlevelem. Rengeteg vonalon utaztam már, és egyetlen egy útvonalat kivéve mindenhol tapasztaltam rendszeres késést. A gyorsvonatokon, és a személyvonatokon egyaránt rendszeresen több 10 perc késéssel közlekednek a járatok.
Csak néhány példát említek: a Budapest-nyugati-Lajosmizse vonalon közlekedő személyvonatok szinte már menetrend szerint késnek legalább 10 percet. Ennek mi az oka? Továbbá hetente legalább egyszer késik 30 percet. Most, hogyha nekem fontos megjelenésem van, mondjuk bíróságra kell mennem, megnézem mikor jön vonat, "á, ez jó lesz, igaz 25 percel korábban érek be". És ha pont akkor késik 30 percet? Induljak el előbb 1-2 órával, mert lehet pont akkor késik? Kénytelen vagyok.. Most akkor maguk erre azt válaszolnák, ott az Internet, ott kijelzi, ha késik "tényleges várható" és "pillanatnyi késés" felirattal. Csakhogy, soha egyszer sem írta még ki a Lajosmizsei vonalon, hogy késne, még a 20-30 perces késést sem írja ki. Mivel, arra egyetlen vágányú közlekedés van, ezért ha késik az egyik, akkor láncreakcióban fog késni a többi is.
Továbbá, édesapám Gödöllőn él, és ha haza szeretnék utazni, akkor nekem a gyors vonattal el kell mennem a Keletiig, onnan az 5-7es busszal Zuglóig, és ott átszállni a Lajosmizsei személyvonatra. Nos, ez sikerülni szokott, de egyszer nem sikerült. Miért? Mert késett a sátoraljaújhelyi vonat. Biztos azt gondolják, egyszeri alkalom nem számít. De a sátoraljaújhelyi vonat mindig késik, csak nem annyit, mint akkor. Általában 5-10 percet szokott, de annyi még a tűréshatárba tartozik, legalábbis nekem, másnak lehet hogy pont azért az 5-10 percért kell az előző vonattal elmennie. Nos, hogyha egyszer lekésem a csatlakozást, az nem rendszer, igaz? Valóban nem. Csakhogy, ez nem akármilyen volt. Kezdjük ott, ülök Gödöllőn "A sátoraljaújhelyi vonat előreláthatólag 5 percet késik" na mondom nem baj, annyi belefér, még a 10 perc is, sőt még a 15 is, ha sietek. Mire Gödöllőre ért a vonat, természetesen nem 5 volt, hanem 8, amit természetesen nem mondtak be. Kezdtem aggódni, ha így folytatja elérem-e a csatlakozást. Tehát 8 perc késéssel elindulunk Gödöllőről. Meg se áll a Keletiig, kicsit megnyugtatott. Megy a vonatt 200-al (átmenetileg értve 200km/h) Na már a Keletiben voltunk, pontosabban a Keleti előtt, a vágányok és a váltók előtt, talán mintha sikerült volna lefaragni a 8 perc késést 5-re, mert megnéztem az időt. Állunk a Keleti előtt. Na mondom biztos megvárunk egy vonatot ami kijön. Ki is jött egy. Aztán még egy. És még egy. Talán 5 jött ki, úgy hogy a Keleti előtt vártunk 13-14 percet. Na, mondom, már nem érem el a csatlakozásom. De azért bizakodó voltam, gyorsan tudok futni. Természetesen a vonat a lehető leglassabban gurult be a vágányra. Így összességében létrehozva 18-19 perc késést. 1 kérdés: mi a fenének váratták a vonatot a Keleti előtt 13-14 percig???? 1. Muszály volt kihozni kb. 5 vonatot, 13-14 perc időtartamban? Nem fértünk volna el valamelyik 2 vonat között gyorsan? 2. Elhiszem, hogy egyszerre 5 vonatot lehetetlen a vágányokon és a váltókon mozgatni, de 2-t még simán lehet mozgatni egyszerre. Bizonyos esetekben, mert akkor nyilván nem, ha 2 vonat pont keresztezné egymást az egyik váltón.
Na. szóval még mindig oké, egyszer lekésem a csatlakozásom. Csakhogy, én bizakodó voltam, és elkezdtem futni mint az őrült, hátha pont jön egy busz Zugló felé. Futttam is, és pont fel is ugrottam utolsónak az ajtóba. Leszállok a buszról, elkezdek futni mint az őrült, megnéztem leszállás előtt az időd, "van még 1 perc". Elkezdetm futni mint az őrült, a felüljáró lépcsője előtt 100 méterrel megláttam a vonatot, hogy pont akkor jön. (jééééééé pontosan jött a vonat???) (bár most az egyszer örültem volna, ha késik legalább 2 percet) ekkor még jobban elkezdek futni, már csaknem megdöntöttem volna sprintelésben a világrekordot (dehogyis döntöttem volna én meg) szedtem a lépcsőket négyesével, majdnem orra buktam, soha olyan gyorsan nem futottam még, főleg váltáskával. De akkor sem értem el, bár 10 másodperc hiányzott. Pár másodperc múlva olyan rosszul lettem, azt hittem mentőt kell hívni... Hát kell ez nekem? A MÁV miatt legyek rosszul? Mondjuk, ez részben az én hibám is, nem kellet volna reménykednem hogy elérem, de ha nem késik a vonat, pontosabban ha nem váratják a vonatot a keleti előtt, még futnom sem kellet volna. Hát igen...
A másik: a Nyugatiből induló személy- és gy.személy Veresegyházon át Vácra közlekedő vonalon, tényleg már mindig késik 20 perceket. Valami felháborító hogy miért késnek a vonatok. Miért késnek a vonatok? Öreg néninek 3 perc mire leszáll a vonatról? Vagy mi? Emberek mászkálnak a síneken, mozdonyvezető nem akarja elütni, lassan megy, és hiába dudál? Vagy mégis mi az oka a rendszeres késésnek?
Írtam, egy vonalon nem késnek a vonatok. És miért? Annak ellenére, hogy szintén csak egyvágány van? Ez az Aszód-Balassagyarmat vonal, na itt tényleg csak talán 3-4X késett (mondjuk a magyar tanárom szerint 3-nál több alkalom már rendszer). És meg is mondom miért! Mert, 2 óránként jár a vonat. Mire elindul Aszódról, és felér B.gyarmatra, addigra a 2 órás sűrűségű járat miatt elég ha a vonatok csak a 2 végállomásnál váltják egymást, közte nem kell. Most lehet butaságot mondtam, de én még egyszer nem láttam volna vonatot szemből bármikor is jönni, miközben szándékosan azt figyeltem. Nagyjából ennyit a késésről. De ebben az emailben nem csak a késéssel kapcsolatosan szeretnék írni Önöknek. 2. ahogy azt már írtam, B.gyarmatra 2 óránként jár a vonat, ami nevetséges, mondjuk érthető, alig utazik valaki rajta. 3. a menetrend szerinti ütazási idő is egyes vonalakon elszomorító. Megint felhoznám példának a Lajosmizsei vonalat. 2 óra mire beér a Nyugatiből, késés nélkül, menetrend szerint. 73 km 2 óra alatt. Szerintem abszolút nem normális. Jó, van wifi meg légkondi (vagy nincs, ha az a tipús jön, amikor külön Dízelmozdony (dízelnek kell írni? mindegy...) jön kocsikkal). Viszonyításképp: Aszódról mire felér a vonat B.gyarmatra 1:30, mondjuk csak 59 KM. Nem nagyon számoltam utána, de a 2 vonat (Lajosmizse-Budapest-Nyugati és Aszód-B.gyarmat) kb. ugyanolyan sebességgel mennek, miközben a B.gyarmati vonalon a vágány sokkal rosszabb állapotban van, mint Lajosmizse felé. Tehát, ha pocsék vágányon tud olyan sebességgel menni egy vonat, mint másik vonat jobb vágányon, ugyanazzal a tempóval, akkor az a másik vonat a jobbik vágányon, miért nem megy gyorsabban???
De ebben az emailben nem csak a rendszeres késésről, és a sebességről szerettem volna írni Önöknek, hanem az ezektől más, egyéb dolgokról.
1. A kalauz cigarettázik az állomáson, miközben az várja a szemben jövő vonatot. Ez még így OKé is, de... álljunk megy egy pillanatra! Nem úgy van, hogy az állomáson tilos a dohányzás? Ha az utazóknak tilos, akkor a kalauznak is, meg a mozdonyvezetőnek meg az összes többinek is. Mondjuk, lehet, hogy csak a BKV-nál (BKSZ? vagy BKK? kinek hogy tetszik...) tilos, de nem hinném... A másik: a Vác-B.gyarmat között vannak szakaszok, ahol a sínpár alatti tartó gerenda, ami normális esetben beton, de ez fa, szabályosan el van korhadva 5-6 tartógerenda egymás után, és a sín csak úgy lebeg a levegőben. Életveszélyes is lehet!!
De ebben az email-ben nem csak a rendszeres késésről, és a sebességről, meg az egyéb negatív észrevételekről szerettem volna írni Önöknek, hanem az ezeket a problémákat tökéletesen megoldandó megoldásokról, tippekről, ötletekről.
1. Dízel mozdony, azt sűrgősen cseréljék ki elektromosra, villamosítsák be a lehető legtöbb még villamosítatlan vonalat. Kezdeném a Lajosmizsei vonallal, és folytatnám az Aszód-B.gyarmatival. Hogy miért? Nem a sebességért, egy jó dízel mozdony elég rendesen is tud menni, van egy vonatszimulátorom, méghozzá a "trainz simulator 2009" ahol az egyik dízel mozdony végsebessége 180km/h. És nem állítom, hogy nincs ennél gyorsabb is. Hanem az iszonyatosan sok károsanyag-kibocsátás miatt. Szerintam az elektromos mozdony kevesebbet is fogyaszt (pénzben) mint egy Dízeles. Másrészt, nem azt mondom, hogy OBB taurus mozdonyokat kell üzembe helyezni, azok az elektromos vonatok, amik pl. Veresegyház felé mennek, azok tökéletesek. Tudnak azok rendesen is menni, volt hogy Szobra zónázóként olyan ment, és ment rendesen.
2. A felsővezeték kiépítésre én több figyelmet fordítanék, nehogy megint azért maradjon ki járat Veresegyház felé. Drezdában a villamosnak jobb a felsővezetéke, mint nálunk a vonatnak.
3. VÁGÁNYFELÚJÍTÁS!!!!! De sűrgősen, Aszód-B.gyarmat, Vác-B.gyarmat. és még Lajosmizse felé se ártana. És még kitudja hány ilyen vonalon. De hozzáteszem, nem a szokványos felújításról beszélünk. Normálisan csináljanak új vágányt, ha lehet, és váltókat. Nem kellene olyan kicsi váltó, mint a villamosnál, nem fér el hosszabb váltó?
Mi az a normális? Egyszer mentem vonatttal Drezdába (mert 2X olcsóbb, mint a repülő) már németorságban jártunk, mikor pont láttam, hogy új vágányt építenek. És tudják mit? Nem ilyen kis piti tartó gerenda, hanem 1,5-2 méter mély betontartó gerenda, amik sokkal szélesebbek is, mint nálunk. Plusz, nem csak egy sínszeggel rögzítik hozzá, hanem, nem tudom elmagyarázni, lényeg hogy sokkal jobban, nem egy darab sínszeggel.
Kérem mihamarabb foglalkozzanak az adott problémákkal, és nem csak egy válasz emailben, hanem fizikálisan is, mert ez nem csak az én problémám, hanem az összes többi embertársamnak ugyanolyan nehézséget okoz a sokszor kiszámíthatatlan MÁV.
Fontosnak tartottam, hogy a mondanivalómat ilyen hosszan, részletesen fejtsem ki, mert ami ilyen az kiemelkedő fontossággal bír, és nem lehet "szó" nélkül elsiklani felette.
Sorry nem olvastam végig, de ha a TRS-sel fogsz példálózni a vasútnál, szerintem kiröhögnek.
Siemens Eurosprinter ( mint az ÖBB Taurusai ) van nekünk is ( Trakciós is és RCH-s is ).
Ha tisztában lennél azzal mibe kerül a felsővezeték kiépítése vagy felújítása esetleg egy komplett felújítás, nem írnál akkor ökörséget, hogy kezdjük a Vác-Balassagyarmat vonallal, amikor a 80-ason több a lassújeles szakasz, mint a lassújel nélküli.
Szerintem ezt a részét hagyd, mert nagyon nem látod át, így meg csak magadat járatod le.
Azért a vonatszimulátor dolgot hanyagolnám. Attól nem tájékozottnak, hanem gyereknek tűnsz. Ez nem játék, ez az ÉLET.
A többi pénz kérdése, amiről fogalmad sincsen ahogy észrevettem. De akkor már miért pont az általad preferált vonalak legyenek felújítva? Miért nem, ahol én járok?
Neked nem okoskodni kell, hanem a panaszaidat leírni. Lehetőleg akkora terjedelemben, hogy el is olvassa valaki.
Igen de ilyeneket nem tippelni szoktak. Egy vonalfelújítás az több 10-100 milliárd forint, itt már komoly költségvetéseket, hatékonysági és megtérülési számításokat végeznek.
Felújítasz egy Aszód-Bgyarmatot? Minek? Hogy a Bz gyorsabban menjen? :D Gondolj bele az Aszód-Vác vonalat simán lehúzták a WCn, mert nem volt kihasználtsága, pedig az villamosított vonal és nagyjából mindenhol átépítve 20t tengelyterhelésre.
Ha belefognának a 80-as rendbetételére, az elvinné a teljes vonalfejlesztésre szánt költségvetést vagy 5 évre minimum. Csak itt meg is térülne a befektetés.
Másrészt egy panaszlevél legyen tárgyilagos, a felesleges információktól mentes.
Tagolt. Nyelvtanilag helyesen megírt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!