Mit lehet tenni ha a tegnap délután 3 óra előtt Kisvárdáról Budapestre induló intercity vonat a 4 óra hosszú menetidő helyett másnap/ma/ délelőtt 9 óráig sem érkezett meg? Milyen követelésekkel /kártérítéssel/ lehet előállni a MÁV felé?
Ez minimum 12 óra késés de lehet 16-18 óra is lesz belőle.A nagymama és a 7 éves gyermekem utaznak ezen az intercity vonaton.Már 30 km-er után gondok voltak,Nyíregyházára/50km/ 4.5 óra volt az ut,ott azt mondták minden rendben lesz már.Debrecenbe ismét 22:30-ig vártak,majd kisújszállásora 1:40 -től reggel 6-ig majd elindultak Budapest felé.A kocsikban fűtés nem volt,a kalóz csak indulás előtt ment fel /addig az állás során látni sem lehetett/.Még a hajléktalanoknak is jár egy kis forró tea vagy valami hasonló vagy egy kis tájékoztatás.
Mi van ha kevés ennivalót ill. folyadékot visznek az utasok?Miért nem mondják el hogy mire számíthat az utas?
Ha elmondják hogy az ítélet idő miatt több helyen is kidőlt fa,leszakadt vezeték,eltörött áramszedő.... lehet akkor még Debrecenből is haza hoztam volna autóval a családot.Mindenki írjon ide aki ugyanebben a cipőben jár vagy ugyanezen vonaton utazott!!!
nem tudsz mit csinálni
sz@r az idő, nem a MÁV tehet róla
enni, inni meg nem nagyon tudnak, mert rengeteg embernek kellene, és nincsenek felkészülve, meg gondolom nincs pénze a MÁVnak
kártérítést meg ne nagyon várj, mivel az időjárás miatt késik ennyit minden vonat...
enni, inni meg nem nagyon tudnak ADNI*
"adni" lemaradt
Így van, ha a késés időjárási okokból következett be, a vasúttársaság nem köteles visszatéríteni a menetdíjat. Azonban mindenképpen érdemes lenne erről egy nyugodtabb hangvételű emailt írni a vasúttársaságnak, mert azt simán el tudom képzelni, hogy a kialakult helyzetben nem tettek meg minden tőlük telhetőt a kellemetlenségek minimalizálására.
Gondolok itt ilyenekre, mint:
1. A felsővezeték helyreállítását végzők és a forgalmi dolgozók, különösen az érintett vonatok személyzete közötti részletesebb kommunikáció. (Gyakran azt sem tudja a kalauz, mire is várnak pontosan.)
2. Még fontosabb: minden információ megosztása az utasokkal.
3. Ha bizonytalan ideig állomáson tartózkodik a vonat úgy, hogy nincs rajta fűtés, akkor a népet fűtött helyiségbe kell terelni.
4. Fel kell venni a Katasztrófavédelemmel a kapcsolatot, ha elakad a vonat nyílt pályán és hosszú ideig tartó várakozásra lehet számítani. Meleg takaró, tea, élelem biztosítandó és ehhez nem ciki beszervezni egy traktort a szomszéd faluból.
Mindezek koordinálása a semmi közepén nyilván nem egyszerű feladat és úgy érzem, nincs is igazán kidolgozott protokoll az ilyen szituációkra, nem világos, kinek miről kell gondoskodnia. És ez a baj, nem az, hogy nem jár vissza a menetdíj...
Így van!Hasonló képpen gondolkozom!Nem tehet róla de arról igen hogy Debrecenbe is az utasok tolakodtak felfelé a kocsikra de nem hiszem hogy bemondták hogy mire lehet számítani?Össze kell fogni,telefonon egyeztetve minden megállást, várakozást, idő szerint rögzítettem az utasok is fel voltak háborodva hogy a hideg kocsiban kell fagyoskodniuk miközben bent álltak Kisújszáűllás állomáson!Itt a szervezéssel és tájékoztatással nagy gondok voltak de a mávnak csak az a lényeg hogy minnél többen felszáljanak,utazzanak a vonaton pedig már a honlapjukon leírták a fennakadások helyét cvsak elfelejtették közölni az utasokkal.
A 7 éves kisfiam miatt aggódom nagyon hisz még csak 7 éves és 19 órája a vonaton van és neki talán nehezebb ez az időszak mint egy felnőttnek!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!