Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Jogos a felháborodásunk vagy...

Jogos a felháborodásunk vagy nem? Sajnálom, hogy hosszú lett.

Figyelt kérdés

Sziasztok. Adott egy autóbusz járat Budapest és Pécs között. A járat útvonala Budapest, Dunaújváros, Paks, Szekszárd, Bonyhád, Pécs.

Én Szekszárdon tanulok, Bonyhádon lakom. Hétfőnként úgy végzek, hogy ezt a járatot el tudom érni. A gond ott kezdődik, hogy a sofőrök rendszeresen szivatják a bonyhádiakat. Nem egyszer, nem kétszer történt, hogy beállt a busz a megállóba a a söfőr kijelentette, hogy álló utast nem vihet. (előző héten meg volt vagy 10 álló utas...) Az első ilyen eset után, én írtam az érintett volán társaságnak, akik először visszaírták, hogy köszönik az észrevételt, ki fogják vizsgálni, 30 napon belül. Valóban válaszoltak is. Csak kicsit más volt a válasz mint amire számítottam. Még majdnem mi, bonyhádi utasok lettünk letolva, hogy miért az Ő járatukat akarjuk igénybe venni, miért nem a helyi volán buszain utazunk.

A mai napon ismét beállt a megállóba, a sofőr felállt hátranézett majd egy kérdéssel a várakozók felé: Ki megy Bonyhádon túl?. Senki nem volt. Ekkor azt mondja maximum egy utas jöhet. Aztán miért? Egy utas felszállt, miközben a busz elment legalább 8 ülőhelyet számoltam meg ami szabad volt.

Mit tegyek/tegyünk?



2013. jan. 21. 15:12
 1/9 anonim ***** válasza:
megvárjátok a bonyhádi buszt, ha ilyen tahó a sofőr, vagy gyorsan lefotózod és elmész a volán társasághoz
2013. jan. 21. 15:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:

Megvárom a következő buszt.. Múltkor fél órát álltam a -10 fokban egész kellemes volt. Ma a 15 kilós táskával álltam fél órát a megállóban...

Járatszám rendszám, sofőr személyleírás megvan, a helyi volánnál teljesen egyet értettek a felháborodásommal. A helyiek adták meg az érintett társaság e-mail elérhetőségét amire írtunk is panaszt amire a fent leírt válasz érkezett.

Csak ha egyszer megveszem a bérletet nem kis pénzért akkor azt nem azért veszem, hogy fél órákat várjak még mert neki olyan kedve van. És ha valakinek csatlakozása van?...

2013. jan. 21. 16:10
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

Megértek. De...

- papír szerint távolsági buszon nem utazhat álló utas.

- a bérlet miatt meg azért panaszkodnak, mert nem az ő társoságuktól, vagy konkrétan a sofőrtől veszed. A sofőr pár száz forintot kap eladott bérletenként. Ha meg a másik társoságnál veszed a bérletet, nekik alíg jut belőle valami, és csak az utasok maradnak nekik .


Az másdolog, hogy a sofőr parasztkodik, nekem is volt ilyen.

Nem akart elvinni mert csak én száltam le az adott megállóban, és azon a részen van olyan busz ami bokronként megáll.

Leszartam. Felszálltam nem akart induli, de én ráértek leültem, nem nekem kell tartani a menetidőt. Kicsit várt káromkodott aztán elindult.

Párszor eljátszottuk, de megszokta, hogy ott is van megálló XD

2013. jan. 21. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:

:D :D Nálunk Bonyhádra is van 4-5 utas mindig, ott leszálló 10 ember biztos. És a menetrendjében is benne van. Igen ezt én is halottam, hogy távolságin nem vihet álló utast. Ha autópályán megy. VAgyis Pest és Szekszárd között. Szekszárdtól a 6-os úton megy ami csak főút.


De itt a mai eset, hogy több szabad ülőhely is volt, csak táskák oda voltak téve. Ilyenkor álljon fel szóljon az utasnak, hogy a táska se jegyet, se bérletet nem vett és tegye szabaddá a helyet.

2013. jan. 21. 16:37
 5/9 anonim ***** válasza:

A táskákból ne csinálj gondot

Kérdezdmeg, hogy: szabad-é ?, vagy leülhetek ?

Pofákat szabad vágni mikor arrébb teszi a zacsit, kit érdekel ? :-)

Én azt javaslom száll fel, és csináld amit én csináltam annó.

Ha idáíg utált a sofőr, akkor tökmindegy nem?

Garantálom nem fog jobban szeretni ezután sem XD

2013. jan. 21. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
JA de fel se enged. Odaáll a feljárathoz aztán ennyi. utána meg csukja az ajtót... Egyszer lennék melós bakancsban arra rácsukhatja az ajtót...
2013. jan. 21. 17:00
 7/9 A kérdező kommentje:
Ha feljutok nem csinálok gondod ha kell 10 embert csesztettek hogy engedjen leülni.
2013. jan. 21. 17:05
 8/9 Zsolt75 ***** válasza:

Ennyit a tömegközlekedés fejlettségéről....


Én azt gondolom, hogy akinek jegyet vagy bérletet ad el a közlekedési vállalat, annak egy szolgáltatást ad el, amit kötelessége teljesíteni. Az, hogy hogyan teszi meg az Ő dolga. (tehermentesítő járatok, pótbuszok...)

Amennyiben ez nem történik meg, egyszerűen fogalmazva a cég meglopja az utasait.


Sajnos sokra nem mész a jogaiddal, de ha többeket ér ilyen "kár" szerintem írjatok közösen egy levelet a vállalatnak aminek a másolatát a helyi Önkormányzatnak és a fogyasztóvédelemnek is lekülditek esetleg "véletlen" a helyi sajtónak is. Valószínű, hogy ekkor már kellően komolyan vesznek. Amennyiben bizonyítékaitok is vannak, fotó, video, az nyomhat a latba.

2013. jan. 21. 17:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
Sajnos fényképes bizonyíték nincsen de kb ma is 10 embert hagyott ott... Már többen is jeleztük levélben e-mailban a problémánkat eddig eredménytelenül. Következőre felszállásnál kabát zsebbe elindítom a telefont hadd vegye mi is zajlik.
2013. jan. 21. 17:13

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!