Jogos a felháborodásunk vagy nem? Sajnálom, hogy hosszú lett.
Sziasztok. Adott egy autóbusz járat Budapest és Pécs között. A járat útvonala Budapest, Dunaújváros, Paks, Szekszárd, Bonyhád, Pécs.
Én Szekszárdon tanulok, Bonyhádon lakom. Hétfőnként úgy végzek, hogy ezt a járatot el tudom érni. A gond ott kezdődik, hogy a sofőrök rendszeresen szivatják a bonyhádiakat. Nem egyszer, nem kétszer történt, hogy beállt a busz a megállóba a a söfőr kijelentette, hogy álló utast nem vihet. (előző héten meg volt vagy 10 álló utas...) Az első ilyen eset után, én írtam az érintett volán társaságnak, akik először visszaírták, hogy köszönik az észrevételt, ki fogják vizsgálni, 30 napon belül. Valóban válaszoltak is. Csak kicsit más volt a válasz mint amire számítottam. Még majdnem mi, bonyhádi utasok lettünk letolva, hogy miért az Ő járatukat akarjuk igénybe venni, miért nem a helyi volán buszain utazunk.
A mai napon ismét beállt a megállóba, a sofőr felállt hátranézett majd egy kérdéssel a várakozók felé: Ki megy Bonyhádon túl?. Senki nem volt. Ekkor azt mondja maximum egy utas jöhet. Aztán miért? Egy utas felszállt, miközben a busz elment legalább 8 ülőhelyet számoltam meg ami szabad volt.
Mit tegyek/tegyünk?
Megvárom a következő buszt.. Múltkor fél órát álltam a -10 fokban egész kellemes volt. Ma a 15 kilós táskával álltam fél órát a megállóban...
Járatszám rendszám, sofőr személyleírás megvan, a helyi volánnál teljesen egyet értettek a felháborodásommal. A helyiek adták meg az érintett társaság e-mail elérhetőségét amire írtunk is panaszt amire a fent leírt válasz érkezett.
Csak ha egyszer megveszem a bérletet nem kis pénzért akkor azt nem azért veszem, hogy fél órákat várjak még mert neki olyan kedve van. És ha valakinek csatlakozása van?...
Megértek. De...
- papír szerint távolsági buszon nem utazhat álló utas.
- a bérlet miatt meg azért panaszkodnak, mert nem az ő társoságuktól, vagy konkrétan a sofőrtől veszed. A sofőr pár száz forintot kap eladott bérletenként. Ha meg a másik társoságnál veszed a bérletet, nekik alíg jut belőle valami, és csak az utasok maradnak nekik .
Az másdolog, hogy a sofőr parasztkodik, nekem is volt ilyen.
Nem akart elvinni mert csak én száltam le az adott megállóban, és azon a részen van olyan busz ami bokronként megáll.
Leszartam. Felszálltam nem akart induli, de én ráértek leültem, nem nekem kell tartani a menetidőt. Kicsit várt káromkodott aztán elindult.
Párszor eljátszottuk, de megszokta, hogy ott is van megálló XD
:D :D Nálunk Bonyhádra is van 4-5 utas mindig, ott leszálló 10 ember biztos. És a menetrendjében is benne van. Igen ezt én is halottam, hogy távolságin nem vihet álló utast. Ha autópályán megy. VAgyis Pest és Szekszárd között. Szekszárdtól a 6-os úton megy ami csak főút.
De itt a mai eset, hogy több szabad ülőhely is volt, csak táskák oda voltak téve. Ilyenkor álljon fel szóljon az utasnak, hogy a táska se jegyet, se bérletet nem vett és tegye szabaddá a helyet.
A táskákból ne csinálj gondot
Kérdezdmeg, hogy: szabad-é ?, vagy leülhetek ?
Pofákat szabad vágni mikor arrébb teszi a zacsit, kit érdekel ? :-)
Én azt javaslom száll fel, és csináld amit én csináltam annó.
Ha idáíg utált a sofőr, akkor tökmindegy nem?
Garantálom nem fog jobban szeretni ezután sem XD
Ennyit a tömegközlekedés fejlettségéről....
Én azt gondolom, hogy akinek jegyet vagy bérletet ad el a közlekedési vállalat, annak egy szolgáltatást ad el, amit kötelessége teljesíteni. Az, hogy hogyan teszi meg az Ő dolga. (tehermentesítő járatok, pótbuszok...)
Amennyiben ez nem történik meg, egyszerűen fogalmazva a cég meglopja az utasait.
Sajnos sokra nem mész a jogaiddal, de ha többeket ér ilyen "kár" szerintem írjatok közösen egy levelet a vállalatnak aminek a másolatát a helyi Önkormányzatnak és a fogyasztóvédelemnek is lekülditek esetleg "véletlen" a helyi sajtónak is. Valószínű, hogy ekkor már kellően komolyan vesznek. Amennyiben bizonyítékaitok is vannak, fotó, video, az nyomhat a latba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!