Ilyen pazarlás van a MÁV-nál? Ennyi selejtezés?
Így is jók, másodlagos nyersanyag a tömegük túlnyomó része.
A pazarlás és a selejtezés közel sem ugyanaz: selejtezésnél az számít, hogy gazdaságos-e még üzemeltetni.
A pazarlás az, amikor pl. vandálok miatt összefirkált személykocsit órákig kell takaríttatni, mert ez csak viszi a pénzt.
Vagy amikor egy vonalfelújítás nem készül el időben, így nem tud megindulni rajta a forgalom.
Amit most elhúztak az újhelyi bontóba, azokból ami menthető már kimentették. Szerintem a nagy részük 1-2 éve év állhatott már a magasfogadón nem véletlenül.
Itt meg tudod nézni mik álltak ott :
Nem éri meg ezeket fölújítani. Bz-kből van több is, mint elég, mellékvonalakon meg úgy is inkább divat a busszal utazás (legtöbbjüket egyébként jobban meg is érné bezáratni, mint napi 2 pár vonatot közlekedtetni, aztán csodálkozni, hogy ugyan miért nem utazik rajtuk senki).
BDt-ből szintén fölösleges még csomót üzemeltetni... pontosabban sokfelé lehetne még vezérlőkocsis ingavonatokat közlekedtetni, de nem teszik. Vagy azért, mert nem érné meg, vagy azért, mert ezzel nem lehetne időt nyerni a körbejáratás elhagyásával a vonalon menetrend szerint közlekedő többi vonat miatt. Más kérdés, hogy ez az egyetlen darab kuriózum volt, mert az utolsó régi festésű példánynak számított - igaz, ezzel csak a vasútbarátok foglalkoznak.
A két Bhv szörnyen össze volt graffitizve a vandáloknak köszönhetően. Rengeteg van belőlük, az utasok mindig panaszkodnak rájuk és különben is 50 évesek, előbb vagy utóbb le lesznek cserélve mind.
Ennek a menetnek a legfájdalmasabb részei pont a mozdonyok voltak, akikkel senki se foglalkozik, és a Bx mellékek. Igaz, csak a vasútbarátok foglalkoznak vele alapvetően, viszont mellékvonalakra egy MDmot-os szerelvény sokkal kényelmesebb utazást biztosítana egy egyszeri utas részére is, mint a f*skazal Bézék.
Na, azokat kéne, látod fölújítani mindet InterPicivé, és akkor nagyjából elfogadható lenne a minőségük. Persze olyan mellékvonalakon, ahol 40-nel zötykölődik az ember, oly fölösleges, csak tönkremennének rajta, meg amúgy se kihasználtak, plusz ismételten: meg se érné beléjük fektetni pénzt. Az ilyen trágya vonalakon sehogy nem lehet kellemessé tenni az utazást egészen, amíg a pályával nem kezdenek semmit.
Ahogyan pedig mondták már előttem: alkatrészként sem haszontalanok... na meg, legalább egy különleges fotó-videó-témát biztosított a menet az érdeklődőknek. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!