Ilyenkor mi a teendő?
Adott a helyzet, hogy vettem egy tanulói vonat bérletet, és felszállás után írtam rá a diákigazolványom számát, csak hogy az egyik számot elsőre hibásan, majd azonnal átjavítva írtam fel. Az ez előtti, valamint azt azt követő számok elsőre helyesen kerültek rá természetesen.
A tegnapi utazásom folyamán azonban a kalauz megjegyezte, hogy ez a bérletem így már valójában érvénytelennek/hamisítottnak tekintendő, azaz hivatalosan eljárva 8000 Ft pótdíj megfizetésére kötelezhetne.
Habár ezt a kedvességének köszönhetően megúsztam, csak hogy az említett bérlet még máj. 27-ig "érvényes".
A fentiekből gondolom lejött, hogy új bérletet nem szeretnék vásárolni, mivel ezt is tisztességes úton vásároltam meg nem kevés pénzért, így nem igen tartanám igazságosnak. Másfelől viszont sem pótdíjat fizetni nem áll szándékomban, de a leszállításnak sem örülnék.
Végül a kérdés:
1, Van-e bármiféle lehetőség pénztárnál/ügyfélszolgálaton újat kérni helyette, vagy bármi módon "bebiztosítani" magam a jövőbeli kellemetlenségek elkerülésével kapcsolatban?
2, Amennyiben az első kérdésre nincs lehetséges opció, kérdem én, hogyan kerülhető el, hogy a pótdíjat végül ne szabhassák ki rám?
Helyszínen nyilván nem kötelezhetnek rá, viszont milyen személyazonosító adatokat tartalmazó igazolvány átnyújtására vagyok köteles a kalauz irányába?
Válaszotokat előre is köszönöm!
Itt jegyezném még meg az esetleges félreértések elkerülése végett, hogy ez idáig semmiféle blicceléssel kapcsolatos gondolat soha az életben nem fordult meg a fejemben és az említett időszak után sem áll szándékomban ilyennel visszaélni, viszont egy szám elírása/javítása miatt elég abszurdnak tartom, hogy a két legális lehetőségem az új bérlet megvásárlása vagy a pótdíj fizetés.
Így amennyiben tudomásotok van bármiféle lehetőségről, amivel kvázi hivatalosan is újra érvényessé tehetném a jegyem, első sorban és szimplán erre volnék kíváncsi!
Köszönöm a gyors válaszokat.
Holnap el is nézek az állomásra és megérdeklődöm a javasolt lépéseket.
Majd jelentkezem a fejleményekkel. ;)
Meg is jártam a helyi vasútállomást, ahol kvázi semmi segítséget nem tudtak nyújtani. Cserére még felár ellenében sincs lehetőség. Új bérletet kell venni.
Újra megjegyzem a később idetévedtek kedvéért egy, azaz EGY szám elírása, majd javítása miatt.
Viszont annyit tudtak javasolni, hogy dobjak egy e-mail-t a MÁV START-nak, mert talán van lehetőség valamiféle visszatérítésre. Ezt gyorsba itthon meg is tettem.
A fejleményekkel majd jelentkezem, ha másért nem is, a később hasonlóan pórul jártak megsegítése/(baj megelőzése?) érdekében érdemesnek tartom ezt megtenni. :)
Nem fog a vasút semmi ilyen bérletet visszatéríteni. Ha még nem kezdődött meg az érvénytartam, csak akkor van visszatérítés, 20%-os kezelési költséggel.
Hiába az e-mail, nem fognak semmi használhatót mondani.
Volt személypénztáros, és jelenleg jegyvizsgáló.
Mondjuk ez így szerintem ritka hülyeség a MÁV részéről.
Arra azért szerintem lehetne lehetőséget adni, hogy rontott bérletszelvényt a lehessen cserélni, természetesen az elrontott brélet ÉS annak az igazolványnak az egyidejű bemutatásával, aminek a számát helytelenül írta fel a delikvens a bérletre. Valamint némi (mondjuk 10%) kezelési költség megfizetése fejében, hogy a MÁV-nak még a papír árát se kelljen benyelnie veszteségként.
Nem értem mire jó ennek a tiltása, ahogy leírtam még csalni sem lehet...
Kedves előző válaszoló, te tudod? Nem bántás, tényleg komolyan kérdezem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!