Mi az istenért kell a V0-t megépíteni?! Mi szükség van rá?
Ez nem közlekedési, mint inkább politika kategória!
A leegyszerűsített válaszom pedig: Mer' sok pézt lehet lenyúni, azé!
Lehetne a város közepén is lefektetni még 1-2 vágányt Kelenföld és Ferencváros között, meg a körvasúton, de ez nem oldana meg mindent, mivel ha bejön a tehervonat a városba, azt tárolni kell, meg kell várni, amíg mind a 40-50 kocsi átcsattog a személyvonat előtt kerszetbe a váltón, és hasonlók.
A BKV-HÉV vonalakon azért kiemelkedően jó a személyvonatok pontossága, mert nem közlekedik tehervonat, így ezekre nem kell várni (na meg csatlakozásokat sem várnak, de ez már más kérdés)
#7 De hiszen azért fektetjük le a +2 vágányt városon belül, hogy az elővárosi közlekedés azon haladjon. A tehervonatok a távolságiakkal használnák a maradék kettőt. És azért a költségeket se felejtsük el, míg a V0 négyes metró árban van, addig ahhoz képest filléres dolog a városban pár vágányt kialakítani, a kapacitása meg ugyanakkora lesz.
Nem mellesleg ez a szakasz messze nincs csúcsra járatva jelenleg sem, többször voltam kint hétköznap délelőtt, mikor egy órában mindkét irányban összesen 5 vonatot számoltam, amiből kettő szerelvénymenet volt. Bőven elfért volna mindig ott még 6-6 tehervonat irányonként egy órában.
Hmmm? Pont, hogy a V0-hoz kell teljes nyomvonalon (több mint 100 km) kisajátítás. A plusz vágányoknak megvan a hely mindenhol. Hova nem férne el?
Szerintem nagyon NEM lesz jó ez a beruházás, és marhára örülök hogy állítólag gyorsabb lesz a tehervonatoknak, de erre százmilliárdokat áldozni iszonyatos luxus. Ennyi pénzből az egész budapesti vasúthálózatot ki lehetne pofozni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!