A 100-as vonal felújításának köszönhetően lesz bármiféle pozitív változás a menetrendben?
Ahogyan én értelmezem, Szajol és Püspökladány közt nagy felújítások mennek. De ez hoz is a közeljövőben bármiféle észlelhető változást? Karcag és 'Ladány közt 2 perccel rövidebb a menetidő... és ennyi? Ahhoz képest a mindenféle hibák és nehézségek, amik az éppen felújítás alatt lévő állomás legelső megérintését követik, tetemesek (felsővezeték-szakadások egymás hegyén-hátán, lassújelek mindenütt, óra hosszás késések). Most még a Szolnokról Záhonyba tartó vonatok is tíz perccel később indulnak egy darabig, szintén a felújításokra hivatkozva.
160-as tempót szeretne a MÁV elérni, ha jól veszem ki a történéseket. De jóformán nincs is olyan mozdonyuk, ami el tudná érni ezt a sebességet, legalábbis ezen a vonalon én még Szilin (jó, oké, meg elvétve egy-két Traxx-en) kívül semmit se láttam.
Szóval itt a MÁV a (nagyon távoli) jövőt tekinti célnak, vagy biztonsági/egyéb szempontokat követ? Nekem alapjáraton nincs bajom a társasággal, szóval nem a tipikus hőbörgő idegbeteg utas vagyok (persze a félórás késéseknek én se örülök), de tényleg érdekel, hogy van-e voltaképpen értelme ennek a nagy munkának.
A cél az, hogy a vonatok 160-nal teperhessenek e szakaszon is. Nyilván egy ilyen rövid szakasz felújítása önmagában nem hoz nagy időmegtakarítást, de ha már Szolnoktól Debrecenig űrsebességgek küldik majd a vonatok, máris más lesz a leányzó fekvése.
Egyelőre persze sem a járművek, sem a biztberek nem alkalmasak a 160-ra, de ez leginkább odő kétdése
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!