Tényleg az új metró kocsik 1-2 éven belül vezető nélkül fognak menni?
Jaa értem, akkor urban legend.
Tudom én, hogy semmi katasztrófa nem lenne :P
"Nem volt ilyen"
De volt ilyen. Akinek van kicsit is idősebb, régi motoros metrós ismerőse a 3-as vonalról, ő tud mesélni róla.
A régi motorosok az AVR bevezetésekor kitalálták a "toszóka" nevű szerkezetet, amivel ki tudták ékelni a start gombot, hogy ne nekik kelljen nyomni. És igen, Kökiről indulva toszóka be, és nem jött meg neki a zöldhurok. Hátrament ajtót javítani, zöldhurok megjött, szerelvény pedig átment a Határ útra. De tudott róla a menetirányító is, így túl sok gond nem történhetett vele.
Utána természetesen szigorúan ellenőrizték a járművezetőket. Amúgy a kezdetektől hosszan kell nyomni a gombot, ugyanis a kihaladás során folyamatosan figyelni kell, és vészhelyzet esetén a gomb elengedésével azonnal megkezdődik a kényszerfékezés. Ha nem kellene nyomni a gombot, amit egy pillanat felengedni, hosszabb időbe telne a reagálás, valamint ezzel a kényszerű gomblenyomással az éberséget is fenntartják.
Na, akkor félig tudtam jól. Megnéztem volna :D
Vasútnál is ékelték ki az éberségi berendezést, ha jól tudom, történt valamelyik országban emiatt szerencsétlenség.
(régen, azóta módosítottá)
Na de ehhez valami hihetetlen hülyének kell lenni.
A faterom régóta vezet, de nem emlékszik erre.
Voltak érdekességek, mint amikor a kollega elfelejtett visszafogni, csak elindult visszafelé :D Hogy nem tűnt fel, hogy háttal vannak a jelzők? :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!