Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Tényleg az új metró kocsik...

Tényleg az új metró kocsik 1-2 éven belül vezető nélkül fognak menni?

Figyelt kérdés
És ha menet közben begolyózik a vezérlőegység akkor mi lesz?
2013. febr. 7. 11:35
1 2
 1/17 A kérdező kommentje:
a metrókocsit azt egybe írják,bocsánat! : )
2013. febr. 7. 11:37
 2/17 anonim ***** válasza:

Külföldön már elég sok helyen van ilyen...

És nem szokott a vezérlöegységgel semmi történni .

2013. febr. 7. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 A kérdező kommentje:

de amit hallottam,hogy egy hónap alatt 30 ilyen volt!

Az nem valami megnyugtató!

2013. febr. 7. 11:46
 4/17 anonim ***** válasza:

A közlekedésben (is) általában a biztonság javára tévednek az eszközök.

A 3-as metrón is AVR működött, azaz a vezető csak megnyomott egy gombot, ekkor bezáródott az ajtó és elment a metró a kövi állomásra. A vezető csak felügyelt. Ha valami gond adódott, például elveszett a jel, akkor a metró vészfékezett. Ezért volt sok vészfék.

És van is, mert ugyan a vezető vezetik a metrót már a sebességkorlátozás óta, de az AVR felügyel, és ha elveszik a fel, vészfékez.

A 2-es metrón sokkal modernebb és profibb rendszer lesz. Ha gond van, ott is vészfék lesz vagy el se indul, ha épp állt. Ja, a 4-esen lesz teljesen automata, a 2-esen gondolom hasonló, mint a 3-ason volt, tehát automata vezet, vezető felügyel.


Amúgy a gondok jelenleg az utastájékoztató rendszerrel vannak főleg, ami egyben van a vészhívó rendszerrel. Ha az leáll, nem mehet a metró.

2013. febr. 7. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:
Azért, ne egy gombot kell megnyomni a 3-as metrón, de az elv ez.
2013. febr. 7. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:

Laikus vagyok, de laikustól laikusnak talán jó így.


Amúgy nem egy db start gombot kellett megnyomjon?

2013. febr. 7. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:

Beszédszintetizátor gombja megnyom (szól a kéremvigyázzanak), majd ajtókat zár.

Majd start gomb, melyet sokáig nyomva kell tartani. Ha elengeded vészfék.

Amikor vezettem le is csúszott az újjam, jött is a vészfék :D

2013. febr. 7. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:

Be nem fog golyózni a vezérlőegység.

Vezető nem lesz rajuk, legalábbis a 4-esen nem. Ennek ellenére minden része be lesz kamerázva a szerelvényeknek, egy vezérlőszobában mindent látnek. Onnan bármikor megtudják állítani a szerelvényt.

2013. febr. 7. 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:

Valamiért azt hittem, hogy a bimmbamm-ot és az ajtózárást is a Start gomb végzi. Mondjuk logika nem lett volna benne, de így hittem.


Igaz, hogy volt olyan, hogy megnyomta valaki a start gombot, nem indult a metró, kiszállt valamit megnézni, és akkor elindult a metró nélküle? És ezóta kell hosszan, az állomás elhagyásáig nyomni?

2013. febr. 7. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:

Nem volt ilyen. De ha el is indulna, semmilyen katasztrófa nem lenne.

Azt tudni kell, hogy ameddig ajtó nyitva van és a zárásról nem érkezik meg a jelzés, addig nem tudsz indulni.

Azért kel nyomva tartani, hogy ha valami van elindulásnál a vonat azonnal megálljon.

2013. febr. 7. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!