Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi a véleményetek arról, hogy...

Mi a véleményetek arról, hogy az Alstom metró szinte naponta meghibásodik, és már legalább 10 olyan eset is volt, amikor az utasokat is le kellett szállítani?

Figyelt kérdés

2013. febr. 4. 21:29
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%
A kombínókkal is ez volt, most meg semmi panasz rájuk. Természetes hogy kell egy kis idő amíg "bemelegszik", egyébként is garanciálisak még.
2013. febr. 4. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
100%
Ne felejtsük el, hogy a magyar fél elég sok módosítást kért az eredeti, világszerte az egyik legnagyobb példányszámban eladott Metropolis-konstrukció helyett. Például a hajtáslánc egyes elemeit a Ganz-Skoda készítette és az egyik gyenge pont épp az ezen elemek és a vonat központi vezérlőrendszere közötti interfész. Sőt, általában véve is a szoftveres hibák a jellemzőek, amiket bizony csak szívós teszteléssel lehet kiszűrni és tény, hogy az egyszeri metróvezető ezek elhárításához nem ért és nem is kell, hogy értsen. Megítélésem szerint az összes szerelvény üzembe helyezése után néhány hónappal bőven az Ev és a 81-es sorozatú vonatok szintje alatt fog stabilizálódni a meghibásodások aránya.
2013. febr. 4. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
Szerintem nem normális, hogy ennyi baj van vele. Ezeket meg kellett volna csinálni az AlstROMnak (direkt írom így..) még mielőtt Budapestre hozzák a metróikat.. eleve sokáig tartott mire egyáltalán legyártották a kocsikat. Csak egy példa külföldről: Varsóban egy éve rendeltek új Siemens Inspiro metrókat, de a Siemens az idei InnoTrans-ra már le is gyártotta az első kocsit, ami hamarosan forgalomba is áll. Az Alstomnak több év kellett, mire legyártotta a metróinkat, de még így sem sikerült hiba mentesen... Jobb helyeken úgy szokták, hogy először jön 1-2 prototípus szerelvény, azon előjönnek a hibák, ezeket kijavítja a gyártó, és utána jön a többi, amivel már minimális a hiba. A Combinokkal is csak az első hetekben voltak hibák, de ezek sem lényegesek, csak pl. nem nyílt rendesen az ajtó (a klíma más kérdés, mert arról nem a Combino tehet, hogy a BKV eredetileg nem kérte bele a légkondit)
2013. febr. 5. 11:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:

".. eleve sokáig tartott mire egyáltalán legyártották a kocsikat."


Ezek a kocsik évek óta a lengyel gyár udvarán álltak legyártva, csak a finanszírozási és engedélyeztetési huzavona miatt nem szállították le őket.


Olyan rég álltak a gyárudvaron, hogy a Google Earth fotóján is látszik pár kocsi...


Tehát az Alstom ( így kell írni direkt is, és nem direkt is) ugyanúgy határidőre legyártotta őket, csak a szállítás nem történt meg a huzavona miatt. (Nem lett volna Bp.-en hova tenni őket.)

2013. febr. 5. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:

Még jó, hogy nem szállította le. Szerződés szerint Franciaországban kellett volna gyártani, más fékrendszerre, más méretekkel, ennek ellenére szartak mindenre. Undorító és gusztustalan ez a cég. Ellentétben a Siemens-el.

Ennek ellenére nagyon kellet, hogy megjöjjenek a szerelvényeik, bár az biztos, hogy Budapestre mégegyszer Alstom gyártmány nem jön! Majd nézzétek meg, hogy a mostani villamos tenderen ki fog nyerni. Az Alstom biztos, hogy nem.

2013. febr. 5. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
100%

Az mondjuk érdekes, hogy vagy 10 másik országban semmi gond ezekkel, és az USÁ-ban, Kanadában, Franciáknál, Izraelben is veszik az Alstom által gyártott eszközöket, és szokás szerint a magyarok nem képesek egy ébkézláb üzletet összehozni.


Idővel ki lesznek javítva a hibák, ez természetes dolog egy új konstrukciónál. Csak most épp a média ezt kapta fel és mindenki ezen csámcsog.

2013. febr. 5. 19:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
46%

Az Alstom egy nagyon jó konstrukció , csak hát ott az a "ha"..


Nem egy 40 éves infrastruktúrába kellett volna egy ilyen korszerű eszközt forgalomba helyezni, hanem előtte felújítani a teljes vonalat. Itt nem csak a sínek problémája, ez már önmagában ország szégyen hogy 40 év alatt nem futotta a cserére. Hanem a többi, alagútban található elektorinka,vezeték, vezérlés stb átlag életkora. A rendszeres beázásról ne is beszéljünk.


A hatóságoknak szokás szerint nem volt megfelelő a francia konstrukció amely pl. Barcelonában, Varsóban, Santiagóban, és Szingapúrban is közlekedik. Ez utóbbi városban naponta 2,5 millió utas használja, szóval ha egy ázsiai nagyvárosban megbízható, akkor egy poros Budapesten is fogja hozni az elvárásokat.


Az pedig eleve hibás döntés volt, hogy a francia konstrukció helyett inkább a silány magyar ganz részegységet részesítették előnyben pár munkahelyért cserébe. Az ilyenekből ki kell hagyni a kókler magyar műszaki vonalat.

2013. febr. 5. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim válasza:
88%
Előző válaszoló a kettes metróra érted ezeket a dolgokat pl beázás? Csak mert a vonal fel van újítva amiket leírtál az a 3 as metróra vonatkozik inkább.Egyébként szerintem orosz metrószerelvényeket kellet volna venni azzal nem lenne ennyi gond
2013. febr. 6. 15:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
37%
Kíváncsi lennék én arra a felújításra... :)
2013. febr. 6. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim válasza:
100%
Magad is meggyőződhetsz róla ha lemész a 3as metróba, és utána a 2es metróval összehasonlítod
2013. febr. 6. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!